الحلقه السادسه
من حلقات الخاصه
سبحان الله وبحمده ✨ سبحان الله العظيم
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا سليم
سليم : قرب علي همس والبنات حضنهم وباسهم من جبهتهم مبروك يا اجمل نعم ربنا رزقني بيها في الكون كله وقرب من همس تعرفي انك اجمل حاجه حصلت في حياتي تعرفي اني من يوم ما عرفتك وانتي اغلي من الدنيا كلها عندى حياتي روحي قلبي كياني عمرى النفس اللي بتنفسه ملوش قيمه من غيرك بعشقك يا ضلعي ويا نبض قلبي وعمري كله عارفه نفسي في ايه تاني نفسي اتجوزك من تاني اعمل إيه حبك اتملكني وبيجري في دمي زى الاكسچين وبيهز دماغه ودموعه اتحجرت في عيونه مش عارف اعمل ايه عشان تفضلي قريبه مني عاوز اتنفس نفسك تبقي جلدى وابقي روحك .
همس : انا بعشق تراب رجليك واتعلقت في رقبته وعيطت وكلهم بيبصوا عليهم وبيضحكوا وسليم رفعها من علي الأرض ودفن وشه في رقبتها .
سهيله : بس كده ليله ولادنا انضربت بسبب جنون همس .
ايه : استحاله ابيه سليم يتحرك من حضنها طول ما هي بيتعيط .
عامر: بيغمز ل احمد انا بقول نأجل بقي كتب الكتاب لأن سليم مش فاضي.
احمد : بيضحك انا كمان من رأيك.
محمد : خلاص يا ولاد اصبروا لبكره بقي.
ايمي : ااااه وبتضحك بصوت عالي انا بقول نتسرب احنا كمان بقي .
البنات بيبصوا لبعض مصدمين من كلامهم.
سليم : بيبصلهم ورفع حواجبه ليهم بتحفلوا علينا اصالحها الاول وبعدين افقولكم بتعيطي ليه يا نبض قلبي افرحي انتي خلتني بفرحتي ببناتي أعظم راجل في الكون دا كله بحبك.
همس : بعدت عنه ونزلت من حضنه ومسكت أيده واخدته ولسه هتمشي الشباب كلهم واقفوا قدامهم .
ادم : مصيبه ليكون اللي قالوه صح وامك تضرب الليله.
باهر: مستحيل امي تعملها انا عارف انها بتفقد عقلها علي أبويه بس اكيد مش حبكت دلوقتي وسابهم وراحلها .
باهر : سحب اديها من ايد سليم ماما ابوس ايدك انا عارف نظره النحنحه دى انتي لو انفردتي بسليم باشا مش هتجوز النهارده اهون عليكي وبيمثل انه بيعيط.
ادم : ونبي يا دكتوره همس ارحمينا احنا خلاص هنموت من الجفاف العاطفي اللي احنا فيه.
ادهم: لا هي بتحبني انا اكتر منكم وهتسمع كلامي نتجوز وبعد كده اخطفي سليم باشا لجزيره بعيده اوى وعيشه مع بعض وانا اللي هوصلكم المطار بس نتجوز يا ناس هنتحر متجوزتش حالا.
باهر قرب من همس وحضنها ماما اكيد ما يهونش عليكي باهر حبيب قلبك وقرب ادم وادهم من همس وحضنهوها وشالوها تحيا دكتوره همس اللي مش هتاخر جوازنا.
همس : بتضحك في اي يا مجانين انا عملت حاجه .
سليم :انت اتجننت يا حيوان انت وهو وبتكلم بعصبيه وشد همس منهم وبص ل همس وابتسم مافيش واحد منكم يقرب منها ده اخر انذار دى حبيبت قلبي انا بس وروحي وعقلي وكياني وابتسم كنتي عاوزه تقولي إيه تعالي وشالها وبص ل محمد وعامر لو اتأخرت مشوا المأذون
محمد : تأمر يا سليم خد راحتك
سليم : عاش يا وحوش وبصلها وقرب منها يخربيت جمالك يا همستي ودخل بيها اوضه المكتب
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في مكتب سليم
ونزلها وسند بيها علي باب المكتب وقرب منها وحضن وشها باديه الاتنين وباسها من عنيها وخدودها وقرب من شفايفها كنت هتعملي إيه وبيتكلم وشفايفه بتلمس شفايفها وبيشم نفسها وبيلعب في مناخرها هاااااا قولي يا نبض قلبي وقلعها حجابها وفرد شعرها وفتح .
همس : وقف علي رجليه كان وحشني نفسك تعرف بعد العمر دا كله لسه بتجنن عليك اول ما بس عيوني تلمحك بفقد عقلي من انا عيونك تشوف ست غيري وقلبي بيبقي بيصرخ باسمك وهيقف عشان انت بعيد عني وروحي بتفارقني ومش بترجعلي اللي برجوعك
وخطفت شفايفه في بوسه مجنونه من جنان همس بسليم وبعدت عنه بعد ما الأكسجين انقطع عنهم وبصوت عالي جداً بحبك اوووووووى يا سليم وعمري ما اقدر ابعد عنك ومتعلقه في رقبته وباسته تاني .
سليم : لملها شعرها و مد أيده ومسك الحجاب بتاعها ولبسهولها وبصلها اوى عشان بتاكد أن مافيش شعر باين منها ومسك ايدها يالا نطلع فوق .
همس : بطل جنان يا سليم عشان خاطري لو بتحبني البنات هتزعل والشباب انت سامع صوتهم عالي ازى لما كتب الكتاب يخلص صدقني هجننك .
سليم : شوفي يا همس لو ماسمعتيش الكلام وطلعنا حالا اشبعك مني مش هجوزهم النهارده وممكن مجوزهمهش اصلا .
سليم: بلاش تعند عشان خاطرى خلينا نفرح بيهم ونفرحهم وبعدين يا حبيبي ومسكت أيده وباستها انا معاك حتي لو موت هتفضل برده معايا .
سليم : شدها في حضنه اياكي تجيبي سيره موت دى تاني تعرفي يوم ما يحصلك حاجه اتأكدى انه اخر يوم في عمرى.
همس : حبيبي ربنا يبارك في عمرك وصحتك يااارب وباسته من دماغه يالا عشان احنا اتاخرنا اوى .
سليم : ضمها اوى ليه بس انا شفت رغبتك أننا نبقي مع بعض مليه عيونك تعالي نطلع وهم يستنوى مقدرش احس انك محتجالي ومبقاش في حضنك وبين اديكي .
همس : عارفه ده بس صدقني مش هبقي واخده راحتي وانا شكلي ايه قدامهم وهم كلهم منتظرينا عشان كتب كتاب ولادنا وبعدين انا معاك مش هموت علي فكره.
سليم : قاعد علي الكنبه وشدها وقعها في حضنه وضمها انا مش عارف انتي عاوزه تموتني قولتلك كام مره بلاش سيره الموت دى وباسها بوينت كلها شراسه ووقع حجابها وهي اديها في شعره وفاقوا علي صوت الولاد بتخبط علي الباب.
همس : اتخضت واستخبت في حضنه قولتلك شكلنا وحش اوي .
سليم : بيطبطب عليها أهدى محصلش حاجه وبيملس علي شعرها انتي بنتي وحبيبتي .
عاوزه ايه يا حيوان انت وهو .
باهر : بابا لو مخرجتش انا هدخل واللي يحصل يحصل.
همس : بتبلع ريقها خلاص يا باهر احنا خارجين حالا.
باهر : ربنا يخليكي لينا يا ست الكل بس بسرعه .
سليم لسه هيتكلم همس باسته عشان يسكت .
سليم : ارحميني بقي اصل مش هتطلعي من المكتب دا.
همس : قامت وقفت من علي رجله ومديت ايديها بالحجاب اتفضل لبسني واسترني ممكن .
سليم : مسك الحجاب لملها شعرها وساعدها وبأسها من دماغها يالا نخرج بقي عشان معنتش قادر اصبر اكتر من كده نخلص ونفض الليلة دى .
همس : مبروك يا قلبي عقبال ما تجوز احافدك.
سليم : طول ما انتي في حياتي عمرى هطول عشان افضل احبك .
همس : انا بقول نخرج احسن عشان نخلص وتعالا ناخد ماهر ونسافر في اي مكان .
سليم : انتي تأمرى وانا نفذ يا قلب سليم.
والباب خبط وكانت سهيله اخلصي يا همس انا حسه اني هولد عاوزه افرح بالبت .
همس : فتحت الباب اسفه يا سهيله انتي حسه بأيه .
سهيله : هولد ياهمس المغص رهيب ووري ببعض بس تعالي نخلص من كتب الكتاب .
همس : اتوترت هتستحملي ولا نأجل وبتقيس نبضها.
سهيله: أهدى هستخمل ان شاء الله.
ايه : جات مالك يا سهيله انتي تعبانه ومسكت أيدها واخدتها قاعدتها وقاعده قدامها وكلهم اتلموا عليها.
محمد : مالك يا سهيله انتي بتولدى صح يالا بينا علي المستشفى ولسه هيشلها .
سهيله : بدموع نكتب كتاب الولاد الاول انا هستحمل.
المأذون الحمد الله عشان نخلص من كتاب اللي مش عاوز يخلص دا .
سليم : قرب منها حبيبتي سلامه قلبك وبيطبطب عليها.
فريده : انتو هتعملوا عيد ميلاد سهيله امتي يالا يا ولاد سليم لسه ماجبش تورته.
كلهم بصوا لبعض وابتسموا وسكتوا.
سهيله : بتضحك الكون في وادى وحضرتك يا ماما في وادى تاني خالص الحمدالله علي نعمك ياااارب.
هدى : يالا يا ولاد اكتبه الكتاب العيال اتجوزت علي نفسها وكلهم ضحكوا.
المأذون : وكلتي مين يا انسه زمرده .
زمرده : راحت حضنت سليم اكيد بابي .
سليم : باسها من دماغها مبروك يا حبيبتي.
احمد :قرب من سليم مبروك يا اخويا
سليم : الله يبارك فيك يا احمد
وفعلا حط ايده في ايده ادم وبعد ما خلص الكتاب جرى حضنها وشالها وفضل يلف بيها كتير ونزل سجد ل ربنا وراح بأس ايد ايه وعامر اسمحلي بقي يا عمي كده بقت امي التانيه رسمي ولسه هيحصن همس .
سليم : قام سلم عليه هو وحضنه لو قربت من همس هقتلك تسلم بأدب انت سمعت وبصله وضحك مبروك يا ادم .
همس : مبروك يا مرمر وبتعيط
مرمر : مامي انتي فرحانه تعيطي زعلانه تعيطي وحضنتها وبعد ما بركوا ليهم .
باهر : حضنها وباسها وطلع سلسله ولبسها ليها عليها اسمه واسمها.
مرمر: الله جميله يا باهر ربنا يخليك ليا اسمي انا واجدع اخ في الكون كله وحضنته تاني .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
المأذون : وكيلك مين يا لؤلؤه .
لؤلؤه : بابي هو وكيلي وبتبص ل سليم وبتبتسم .
سليم : ربنا يحفظك يا حبيبتي يالا يا ادهم وفعلاً حط ايده في ايد سليم وكتب كتابهم واول ما خلص كتب الكتاب نزل ساجد ل ربنا وراح شكرا سليم وهمس وايمي واحمد انا خارج اسهر بره سلام وبصله ل باهر ورهف مبروك مقدما بعد اذنك يا عمي عشان انا محضر مفاچأ لحبيه قلبي .
باهر : اركن انت علي جنب محدش هيتحرك من هنا غير لما كتب كتابي يخلص انا كمان مفهوم وراح حضن لولو وبارك ليها وطلع سلسله زى التانيه بضبط بس عليهم اسمه واسمها مبروك يا اجدع اخت .
لولو : تسلم يا حبيبي ربنا يخليك لينا ويحفظك ياارب.
وراحت سلموا كلهم علي فريده وهدى وسعديه وبركولهم
همس : راح باسها مبروك يا قلب ماما وحضنت بناتها وفضلت حضناهم .
سهيله اعمل اي اخلصوا بقي هولد يا بشر .
باهر : اول مره تقولي حاجه صح يا عمتو وراح حط ايده في ايد محمد ابوس ايدك يالا وهي واكلها دكتور محمد .
المأذون: علي بركه الله وبعد ما خلص كتب الكتاب .
باهر : شالها خلاص بقت مراتي ومعدش حد هيقدر يبعدها عني .
ورهف : راحه لأمها باستها وحضنتها وسهيله : مبروك يا قلب ماما ر
اخيرا فرحت بيكي يا حبيبتي وهوصيكي تخلي بالك من اخواتك لو حصلي حاجه.
محمد : اي اللي بتقوليه ده انشاء الله هتقومي بسلامه .
همس : مبروك يا بنات وطلعت اطقم الماس ليهم كلهم وكل واحد لبس عروسته شبكته وفجأه .
ادم : وانا يا ماما عاوز اتجوز لمياء واجبلها فستان طويل زى مرمر ولولو وكلهم ضحكوا عليه.
صرخت سهيله وكلهم اتلموا عليها وسليم شالها وراحوا كلهم علي راحوا معاها معادا ايه فضلت في البيت عشان فريده وهدى وسعديه .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المستشفى
دخل سليم شايل سهيله وهمس أدت تعليمات ليهم يالا بسرعه اوضه العمليات تكون جاهزه .
سهيله : محمد بناتي امانه في رقبتك وبتعيط انا حسه اني هموت .
محمد: بيعيط مش هيحصلك ليكي حاجه صدقيني هتقومي بسلامه احنا من غيرك ننتهي وبيبوس ايديها وبيحضنها.
رهف: بتعيط وبتبوس امها وماسكه اديها ماما انتي تعبانه اوى ليه مره دى.
سهيله : خلي بالك من اخواتك ومن نفسك ومن بابي.
سليم : دموع متجمعه في عيونه لو سمحتي يا رهف وراح قاعد قدامها انتي حبيبه اخوكي وهتقومي بسلامه .
ومرمر ولولو وكلهم بيبكوا وادم وادهم وحاله من التوتر رهيبه .
وهمس : يالا يا سهيله اوضه عمليات جاهزه الممرضه هتجهزك متقلقيش يا حبيبتي .
سهيله : أن شاءالله خير مش قلقانه ربنا يسترها .
عامر : انا ممكن ادخل معاها .
همس : ممكن ادخل اتعقم وطلبت من الممرضه تعقمه
وفعلاً دخلت تولد ومحمد رفض يدخل معاها ورهف بتعيط في حضن باهر .
ايمي : في ايه اجمده كده سهيله دى جدعه وهتقوم بسلامه وهمعمل السبوع مع الفرح وهنكمل حياتنا في سعاده ملهاش حدود وبتتكلم وهي بتعيط.
احمد : حضنها خلاص أهدى هي فعلا شكلها تعبان اوى مره دى بس ربنا هيسترها معانا.
سليم : انا نازل المسجد اصلي ركعتين وراجع وسابهم فعلاً ونزل صلي وطلع بعد نص ساعه كانت همس خرجه من اوضه العمليات.
كلهم جريوا عليها أي الأخبار.
محمد : سهيله عامله اي .
همس : مراتك زى الفل وهتبقي في اوضتها كمان نص ساعه مش عاوز تطمن علي المولود .
محمد : اهم حاجه هي عندى بالدنيا.
همس : جابت ولد زى قمر شبه خاله بظبط وراحه حضنت سليم .
سليم: مبروك يا محمد يتربي في عزكم .
محمد : سبحان الله كنا في السونار بنت الحمدالله ربنا جبر بخاطرها عشان كان نفسها في ولد عشان تراضيني وربنا راضها.
ونزل ساجد ل ربنا
عامر : أبقي اكل مراتك لحمه دى عضتني عضه بنت لازينه وكلهم ضحكوا عليه في عميد يتعض كده .
وكلهم راحوا ينتظروها في اوضتها وهي فاقت واول ما فاقت وكانت همس شايله ولد وراح ليها خدى سليم اهو جبتي ولد زى قمر وانا سميته سليم .
سهيله : انا خلفت ولد الحمدالله وعيطت انا دعيت ربنا قولتله تبدل ما في الاراحم كيف يشاء وفضلوا وكلهم باركوا ليها وفضلوا يهزروا .
باهر : هنعمل فرحنا امتي بقا .
ادم : مع سبوع حماتي العزيزه.
سليم : أن شاء الله كمان اسبوع تكون سهيله شدت حيلها .
وفون رن وكانت ايه بتطمن علي سهيله .
عامر : زى قرد وعضتني كمان بس خلفت سليم ولد زى قمر مشاء الله عليه.
ايه ادهالي ابارك ليها وفضلوا يهزوا مع بعض.
وسليم : شاور ل همس تيجي في حضنه وعي جريت حضنته انضربت الليله لو كنتي سمعتي كلامي كان حصل إيه بقي.
همس : حبيبي هعوضك أن شاء الله وباسته من خده.
وفضلوا لحد بليل سليم يالا يا عامر خد الشباب روحوا واحنا هنفضل معاهم .
رهف : انا هفضل مع ماما روح انت يا باهر.
باهر : كلمه واحده سلمي علي عمتو ويالا قدامي من غير ولا كلمه .
وفعلا سمعت الكلام وكلهم مشيوا وفضل همس وسليم ومحمد مع سهيله .
سليم : قاعد علي الكنبه وواخد همس في حضنه ومحمد شايل سليم الصغير ومش راضي يسيبه وسهيله مش بتبطل تقول الحمد الله.
✨انتظروني في الحلقه الاخيره ✨
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
رايكم تعليقاتكم توقعاتكم 20 كومنت عشان يوصلكم باقي روايه
بقلم ياسمين الهجرسي
أنت تقرأ
ياسمين الهجرسي هوس عاشق وأنوثة طفله رومانسيه حد الجنون ل ملكه الاحساس
Romanceرومانسي اجتماعي اللهم صلي علي سيدنا محمد وعلي اله وصحبه وسلم ✨✨✨✨✨ المقدمه سليم غروره..... تكبره..... امتلك من الوسامه والغني وجسد رياضي الذي يتمناه النساء ولا يعترف بأهميه النساء في الحياه هو اقوى رجال الأعمال في الوطن العربي الجميع يرتجف...