الحلقه الخامسه

13.5K 361 10
                                    

الحلقه الخامسه
من الحلقات الخاصه ل هوس عاشق وأنوثة طفله
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا محمد
باهر : رايح جاي هيتجنن ماشي يا عمتو يعني انا كلمتي مبتسمعش انا قولتلها متروحش الحفله لو انا اتأخرت.
سهيله : أهدى يا باهر انت اللي ضغط عليها يا حبيبي مينفعش كده طول ما انت في الجيش هي مش بتخرج .
وانا بصراحه هي صعبانه عليه يا في المستشفي يا البيت حسه انها بقي عندها خمسين سنه.
باهر : بالعصبية ما هو انا لما بنزل اجازه بنخرج ماشي يا عمتو يعني انتي اللي خليتها تخرج وسمعت كلامك  كسرت كلامي انا هوريها .
محمد: دخل بيضحك مالك هتفجر الارض ليه اي اللي حصل كمان منها زعلك وقاعد وحط رجل علي رجل.
باهر : خلاص يا انكل انا عاوز اكتب كتابي عليها.
محمد : وانا موافق ابعت هات المأذون وابوك ويالا معنديش مانع.
سهيله : انا بقي عندى مانع مفيش كتب كتاب اللي لما يخلص جيش.
باهر : بصلها بتحدى كده يا عمتو تبقي حضرتك  اخترتي متحضريش كتب كتاب بنتك انا بقي هتجوزها غصب عن أي حد وغصب عنها نفسها وهتشوفي ياعمتو.
سهيله: انت اتجننت وهتنسي اني عمتك ولا هطلع جنان ابوك عليه انا وبنتي.
محمد: أهدى يا سوسو هو بيحبها وانا معاه بصراحه وموافق.
باهر : بحبها دانا بعشقها يا انكل وهموت تبقي مراتي لولا الجيش كاان زماني اتجوزتها.
سهيله : وهو حد قال لامك الهبله تخلف تاني فاكره نفسها نغه.
باهر : لا اسمله اصل هي اللي وحدها اتجننت دى طوفه جنان مسكتكم قلبته العيله حضانه انا رايح ليها الحفله سلام .
محمد : بصوت عالي باهر وبيغمز بعينه براحه عليها هاااااا وبيضحك.
باهر : وقف غمزله متقلقش حضرتك ضلعي.
محمد : قام من علي الكنبه عندك شك أنه بيحبها حتي لو ذره صغيره .
سهيله : لا طبعاً بالعكس دا بيعشقها .
محمد : يبقي قلقانه ليه انا عارف أنه عنده استعداد يعذب نفسه بس ميزعلهاش وانا نفسي يطلب أنه يكتب كتابها لانهم مضغوطين جدا سبيهم أهدى عشان اللي في بطنك وبيحرك أيده علي بطنها وبعدين فين الولاد.
سهيله:  نامو بعد ما طلعه عيني اطلع شفهم واقلع هدومك علي ما احضر العشا وقامت وقفت.
محمد: قام شلها مره واحده انا جعانك انتي وبيغمز بعنيه وبعدين البنوته اللي نايمه جوه دى قالتلي العب مع ماما تمارين عشان متعبكيش  ساعه الولاده.
سهيله : هي قالتلك كده دى بنت شقيه لازم اعقبها.
محمد: ملكيش دعوه بيها دى حبيبتي انا  وحطها علي السرير هروح اشوف روفان روفايده واجيلك.
سهيله : مسكت أيده وبتعيط محمد قول بصراحه مش زعلان أن عندك اربع بنات .
محمد: بطلي هبل انا عندى أربع حورايات من الجنه ربنا يقدرني واقدر أسعدهم وافرح بيهم دانا خايف اموت قبل ما اطمن عليهم بس اعمل ايه لجنانك كل مره تحطيني قدام الأمر الواقع اعملي حسابك دى اخر مره صحتك تعبت.
سهيله : بدموع كنت عاوزه اجبلك الولد بس برده مره دى بنت وهتبقي رابعه سامحني.
محمد: ربنا يحفظهم ويقومك بسلامه انا خايف علي صحتك باسها من دماغها ربنا يحميكي ويحفظك ليه هطمن علي البنات أجهزة علي ما اجيلك  .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا سليم
مرمر : بقولك اي انت ملكش حكم عليا ده شغلي ومش ناويه كل ما يجي سفر نعمل نفس المشكله.
ادم : بجد مليش حكم عليكي دا علي اساس اني مش خطيبك ولا ايه .
مرمر : بصوت عالي وعصبيه طول منا في بيت بابي ملكش كلمه عليا .
ادم : قرب منها وبصلها بتحدى بقي كده وحياه ابوكي لكون ظبطك واعرفك بتعلي صوتك عليا ومانتيش مسافره وهتشوفي حتي لو هكسر دماغك .
ايه : ادم انت ازى بتتكلم معاها كده اي مش عامل اعتبار لحد واي المشكله لما تسافر مش ده شغلها وانت كمان مسافر معاها ايه مشكلتك.
ادم: اه ما الهانم عاوزه تسافر تحضر الموتمر وتقابل سي زفت اللي بيحبها شكلها وحشه تسبيله .
ايه: انت اتجننت ازى تتكلم بطريقة دى .
مرمر : قربت منه انت انسان حيوان وخبطه في صدره وعمرك ما هتبقي بني ادم زى بقيت البشر ورفعت صباعها في وشه اسمع أنا هسافر وغصب عنك وهقبل اني أخرج معاه شوف بقي انت هتعمل اي واعلي ما في خيلك اكربه.
وسابته وطلعت اوضتها جرى .
ايه : ممكن افهم انت اللي عملته ده وزى تتكلم معها كده واي تلميح المقرف اللي قولته انت عارف أنت عملت فيها أي وزمنها عامله زى.
ادم: تنفلق ماهي لازم تسمع كلامي وبعدين لازم تسمع كلامي ما هو أنا مش طرطور ولا مركبهم.
دخل عامر تقصد اي يا حيوان بكلامك ده وزى تعلي صوتك وانت بتكلم ولدتك اي اتهبلت وبيتكلم بعصبيه.
ادم : اسف يا سياده العميد بس أنا اتعصبت شوية اسف يا امي وراح باسها من اديها.
أيه: حبيبي محصلش حاجة اطلع صلحها عشان زمنها بتعيط .
ادم : حاضر يا امي هطلع بس ربنا يهديها ومتعصبنيش بس وربما يهديها.
عامر : أمشي يا حيوان روح هات اختك من النادى عشان السوق عنده ظروف .
ادم : وأنا بقي هشتغل سواق الهانم المفعوصه لمياء في مد يعمل عملتك دى بيني وبينها كام سنه أنا لو انجوزت اخلف قدها  حاجه تزهق.
عامر : ما تحترم نفسك يا حيوان وروح هات اختك وياريتها كانت ولد وكنت دخلت الجيش زى الكلب أمشي يالا اخلص.
ادم : طيب اطلع اصالح مرمر واخدها معايا النادى وسابهم وطلع جرى.
ادم : بيخبط علي الباب افتحي لو سمحتي انا اسف اني اتعصبت سامحيني بس انتي عصبتني سمع صوت عيطها من غير تردد فتح الباب ودخل لقها نايمه علي السرير بتعيط
قرب منها وقاعد جنبها انا اسف سامحيني وبيملس علي شعرها وبيطبطب علي كتفها مرمر حبيبتي اهون عليكي أفضل قلقان كده سامحيني بقي غصب عني وشال شعرها من علي وشها سامحني بقي أنا حبيبك وبحبك ومقدرش علي زعلك.
مرمر : لا انت مش بتحبني لو كنت بتحبني مكنتش تزعلني وتجرحني بكلامك الوحش ده وبتعيط زى الأطفال.
ادم: اسف بس مقدرش أشوف حد بيبص عليكي أموت فيها صدقيني انا قلبي بيوجعني لما بحس ان ممكن حد ياخدك مني أنا من كتر ما قلبي بيوجعني روحت كشفت عليه بسبب النغزه اللي بتجيلي لما بحس ان ممكن تضيعي مني وبيشاور علي قلبه ده ممكن يقف في لحظه لو حسيت بجد ان ممكن تكوني لحد غيري أنا عارف اني عصبي بس انتي أنا طول  عمرى بهتم بتفاصيلك من وانتي صغيرة مكنتش برد اخلي باهر يهتم بيكي في المدرسة ولا في النادي كنت اقوله دى مسؤليتي وانتي عارفه اني بحبك موت وبغير عليكي اعمل اي ومسح دموعها انا قلبي جعني بجد كفايه.
مرمر: انت بجد كشفت علي قلبك ولا بتضحك عليه عشان اسامحك وبتحط اديها علي قلبه.
ادم : بلع ريقه واتنهد انا فعلا تعبت وعملت رسم قلب بس الحمد الله مطلعش عندى حاجه قالي ممكن يكون قلق أو توتر نفسي عادى مش مهم وقام وقف وشدها يالا نجيب لمياء هانم من النادى.
مرمر : لا انت لازم نروح ل مامي المستشفي وتكشف وتطمن عليك وبتعيط وحط ايديها علي وشه وهنروح حالاً وضربت ايديها علي دمغها أه مامي اجازه النهارده عادى هقولها زننزل انا هروح اخبط عليها ولس هتمشي.
ادم : اهدى ايه أنا كويس ومسك ايدها خليكي انتي بس معايا ومتبعدش عني ومتديش فرصه لأي حد يقرب منك انا مش بقول كده عشان انتي بتعملي حاجه غلط والكلام اللي فضلت اهبهب به تحت ده لا انا عارف انك اجدع بنت في الكون بس أنا كنت غبي في كلامي سامحيني ممكن.
مرمر : انا مسمحاك ومش بعرف تزعل منك بصتله أنا بحبك.
ادم : شالها وباسها من دماغها وبص ل شفايفها نفسي آكل كريز أمتي بقي وبصوت عالي يااااااااا هموت لحد ما تبقي بتاعتي يالا غيري وتعالي نروح النادى اما نشوف هنفضل دادات لمتي بزمتك اللي عملوه ده صح مش قله عقل المفروض يجوزنا واحنا نخلف مش هم .
مرمر : عيب تقول عليهم هبل لأن الاهبل ممكن يعقل أما المجنون خلاص معدش له راجعه وهم اللي عملوه كده .
وفجاه : سمعوا صوت سليم وهمس .
سليم : بقي احنا مجانين وهبل كمان ويااااا ولاد وبتشتمونا .
مرمر جريت استخبت ورى ادم ومسكت في قميصه وهمس بتضحك وهم الاتنين راحوا وقفه ورى همس.
سليم : بقي بتستخبي مني وراه كده يا مرمر انا تربيتي كده ضاعت.
مرمر : حضرتك عصبي وأنا خايفه ومامي هتسلمني تسليم اهالي هوواللي ممكن يموت عشاني.
همس: كده يا مرمر بسلمك تسليم أهالي ماشي وراحت وقفت جنب سليم وبصتلهم عاقبهم يا سليم .
سليم : بصلها نظره هي فهمتها للأسف لاول مره همد ايدى علي بنتي عشان غلطت فينا وراح يمسك دراعها.
ادم : مسك ايده وضغطت عليها لو سمحت يا عمي ممنوع حضرتك تلمسها وهي مسكت في ادم بأديها الاتنين.
سليم : انت بتمسكني يا زفت وبصوت عالي ناقص انك تضربني كمان.
ادم : بصوت كله حزم وعصبيه أنا اقف في وش الكون كله عشانها مستحيل اسمح لحد ولا لحضرتك شخصيا يلمس شعره منها مين ما كان يكون  وبيبصله بتحدى.
عامر : دخل اي اللي بتقوله ده وضربه بالقلم .
ايه : صرخت ابني وجريت عليه
وهمس بعد ما كانت هاديه لأنها فهم ان دى لعبه من سليم عشان يسبتلهم انهم بيحبوا بعض ويوصلهم رساله ان اللي بتعملوه في بعض ده غلط بس اللعبه قلبت جد وراحت قربت من ادم .
همس : ميصحش كده يا عامر ولسه هتمسك ادم .
مرمر : مسكت ايده اللي حضرتك عملته غلط يا عمي واللي حضرتك كنت عاوز تعمله يا بابي اكبر غلط ومدت ايدها اخدت الچاكت بتعها ومشيت هي وادم.
ايه : مرمر رايحين فين تعالوا يا ادم وفضلت تعيط.
سليم : انت اي اللي هببته ده من أمتي بنمد ايدنا علي ولادنا عمرى مديت ايدى عليك .
عامر : ليه هو أنا عمرى رديت عليك او اتحدتك انا كنت راجل.
سليم : اتلهي ابنك أرجل منك وراح سابه ونزل.
عامر : نزل وراه وهم كلهم ولا لما هو أرجل مني كنت بتتخانق معاه ليه.
سليم : يا سياده العميد أنا مكنتش بتخانق معاه انا قولت اعملهم قرصه ودن عشان يعرفه قيمت بعضهم انت مش بتشفهم بيعمله بعض في الشركه ازى .
ايه : بس هو كده زعل وممكن يسب البيت وفضلت تعيط.
سليم : مين ده اللي يسب البيت ادم ده تربيتي وفجاه دخلت لمياء.
لمياء : وحشتني يا مامي وجريت عليها بتعيطي ليه وبدأت تعيط .
همس : كده يا لمياء تيجي من غير ما تسلمي عليه مش هخليكي تلعبي مع ماهر انتي حبيبتي وحضنتها.
ايه: انا عاوزه ابني هتولي ابني وقامت وقفت انتي جيتي ازى يا لمياء.
لمياء: ابيه ادم ومرمر نزلوني وقالولي اقولكم انهم هيرجعه متأخر.
سليم : اهدى بقي اديكي اطمنتي وانا هعرف ازى اربيهم الاتنين.
همس: بصتله وغمزتله انا بحبك ياوسليم أوووووووى.
عامر : هو ده وقت حب وأنا ضربت ابني.
سليم : واللي يسعدهم ابنك وبنتي أنا عارف هعمل اي ابعت هات الماذون وعرفه انه ممكن يبات معانا لحد ما البيه يرجع.
ايه : بجد هتجوزهم وهتفرح ابني.
همس : راحت حضنتها حبيبتي ادم ابننا وهنجوز لولو وادهم كمان وباهر ورهف خلونا نفرح.
عامر : انا هروح اكلم محمد وسهيله واحمد وايمي عشان يجهزوا .
همس : يالا يا ايه نبلغ ماما ونجهزها ونطلب حد يجهز البسين في خلال ساعتين.
وانت : يا سليم روح هات ليهم شبكه بتاعتهم .
سليم : شبكه أي يا همس انا هجيب ل رهف بس وهديه لبناتي أما شبكه بناتي علي عرسانهم انشاله يجبولهم دبله صفيح دى هدية منهم لبناتي والمهر بالاصول وكل اللي بيتعمل للبنات أنا هعمله لعروسه ابني وكله يمشي بالاصول.
همس: ومن أمتي المديات دى بتفرق معاك وبعدين كلهم ولادنا.
سليم: انتي هتنسي الاصول أه كلهم ولادنا بس دى كرامه بناتي أنا صحيح جيبي هو جيب اخواتي محمد وعامر واحمد بس لما تيجي لحد تكريم وتقدير  بناتي يبقي كل واحد يعرف هو هياخد بنت مين وهي مين أنا مش بقول انه يكلف نفسه فوق طاقته علي قد ظروفه وامكانيته يكرمها ويعيشها لاكن انا اجبلهم الشابكه يبقي ده تهريج لو أنا عارف أنه مش معاهم أنا اللي هساعدهم من غير كلام وهروح واجيب الشبكه وادهاله حتي من غير ما بنتي تعرف ولا اجرح كرامته لاكن انا بناتي عندى بالدنيا بحاله وفهم ابنك انت وهو وبيشاور لاحمد وعامر
اللي مش هيحط بناتي تاج علي راسه هدفنه تحت رجلها وبيتكلم بعصبيه وصوت عالي  ويوم ما واحد يهين كرامتها مش هيشم رحتها ولا في احلامه وأنا لو ابني مامشيش بالاصول برده مش هيشم ريحتها  .
عامر : ومن غير ما تقول بنتك عندى غلوتها من غلاوه ولادى ومكنتش اتقلها بالدهب وكنوز الأرض يبقي ابني ميستهلش ضفرها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في شركه السياحه
ادهم : قاعد يتفرج علي لولو وهي بتتفق مع شركه نقل عشان شحن الاتبوسات بتاعت شركتها .
لولو : اتفضل حضرتك وياريت كل اللي طلبته يتنفذ.
العميل: ان شاء الله يا فندم احنا منقدرش نأخر شحنت حضرتك لأن حضرتك ليكي معزه خاصه وبعدين ارتبك اسف يا فندم قصدى شركت حضرتك ومد ايده يسلم عليها كان ادهم قام وقف مسك ايده وفضل يضغطت عليها اظبط كلامك يا حضرت ولا تحب اظبتهولك أنا وبيتكلم بعصيبه .
العميل: اسفه يا فندم أنا كنت بعرف الانسه ان شركتها ليها مكانه خاصه عندنا .
ادهم : المدام عارفه مكانت شركتها عند شركتكم اتفضل حضرتك ويااااريت ما أشوف وشك السمح ده هنا .
لولو : هتموت من الضحك علي ادهم اللي هيطق بسبب تلميحات العميل .
العميل : هي مش انسه انا كنت فاكر انها......وقبل ما يكمل كلامه قاطعه لولو انت لسه ......
ادهم بصلها بعصبيه وتحذير وهي فهمت وسكتت.
ادهم: لا يا خفيف مدام وحامل كمان يالا انت هتحقق معانا واتعصب عليه .
والعميل خرج متنرفز من غير كلام.
لولو: انت ازى تقولي اني متجوزه انت اكيد اتجننت وقبل ما تكمل كلامها كان خطف كلامها في بوسه طويلة وبعد عنها وسند علي دماغها بعشقك يا لولو وبموت لما الاقي حد بيبص عليكي زعلتي لما قولت انك متجوزه .
لولو : بتلمس وشه اه زعلت لأنك مقولتش اني مراتك ده اللي زعلني.
ادهم : شالها وفضل يلف بيها انا بحبك اوووووووي ونفسي اعلنها لدنيا كلها بحبك يا بت .
وفون بتاعه رن وكان سليم .
سليم : إفتح الاسبيكر عشان حبيبه بابا تسمعني .
ادهم: عيوني يا عمي حاضر.
سليم : بسرعه تجهز وتنزل تشوف ادم فين وفي خلال ساعه تكون قدامي ببدل حالا عشان اكتب كتابكم عشان لما تتهور تاني مره يبقي بحلال يا ابن احمد .
ادهم فضل يبص لاكل اركان المكتب ولولو استخبت في حضنه من كسوفها .
سليم : قولها ما تنكسفش مني .
لولو : اسفه يا بابي سامحني اخر مره .
سليم : ما هي اخر مره وانتي مش مراته يالا قابلي مامي في اتليه بتاعكم وانت يا زفت شوف شحطين التانين فين وتعالوا علي فيلا وقفل في وشهم .
ادهم : هي تبقي مراتي يا بت وفي الكوشه هتبقي جانبي وفضل يغني ويلف بيها .
وخدها وصلها الاتليه وراح عشان يدور علي ادم
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في حفله
باهر : دخل لقها قاعده مع أصحابها بتضحك راح آخد كرسي وحطه جنبها بعصبيه ومرمر ارتبكت واتوترت وقربت منه.
رهف : متعملش حاجه قدام اصحابي اصل انت عارف جناني هيطلع بتبصلي كده ليه.
باهر : بقي كده أنا قولتلك أي هو مش قولتلك متخرجيش لو أنا مجتش وأنا اكدب علي القائد واخلي عمي يكلمه عشان انزل اجيبك الحفله وانتي هنا .
رهف: قامت مسكت شنطتها هو أنا قولتلك أدخل الجيش وسابته وخرجت وهي بتعيط.
باهر : جرى وراها مسك دراعها وأنا قولت لامي تخلف ولد يقرفني في عشتي امي تفرح ابويه وانا أدخل الجيش اسف متزعليش انا عارف انك مضغوطه الكليه والمستشفي والبيت سامحيني ومسح دموعها.
رهف: انا اللي اسفه اني كسرت كلمتك بس أنا فعلا كنت محتاجه أغير مودى سامحني. مسكت ايده باستها .
باهر : بطلي سهوكه أصلي مش مسؤل عن اللي ممكن يحصلك حالاً قدامي يا يا علي العربيه بدل ما اكلك .
رهف: طلعت تجرى وتضحك انا هركب عربيتي وانت تركب عربيتك.
باهر : خدى يا بت انتي اتجننتي هاركبي معايا وهبعت اي سواق من فيلا ياخدها يا روح بابا.
رهف: بس كده عيوني حاضر يا روح قلب بابا وشاورتله انه يسكت
استنا فون بيرن وطلعته كانت لولو
ازيك يا قلبي عامله ايه
لولو: من غير كلام كتير خلي الباشا اللي معاكي يوصلك علي الاتليه بتاعنا عشان نختار فساتنا لكتب كتابنا يا حلوه.
رهف : بجد أنا مبسوطه جداً  حاضر يالا سلام.
باهر : استني يا لولو بقي لما ارجعلك بتتريقي عليا  يا عين اخوكي.
لولو: هو انت سألت علينا واول ما وصلت روحت علي حبيبه قلبك رهف هانم دانا هطلع عنيها وهبقي عمه قاسيه هرويها وهوريك انت كمان خساره تربيتي فيك وبتضحك .
باهر : اسف متزعليش انتي ماما وانتي وبابا وانتي انور وجدى وكل حاجه ليه.
لولو : سامحتك يا بكاش وصلها بسرعه واتفث مع باقي الفريق بسرعه.
باهر : حاضر يالا سلام وفعلا راحو الاتليه وبيتصله علي مرمر وادم مش بيرده.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في عربيه
مرمر : خلاص يا ادم متزعلش عمي أكيد مش قصده هو فهم الموقف غلط وحياه مرمر عندك ما تزعل.
ادم: مش زعلان عشان انضربت لو هاقطع مش هسمح لحد يلمسك بس دى أول مره بابا يضربني وقدامك.
مرمر : واي يعني قدامي انت كبرت في نظرى جدا لما وقفت قدام بابي تدافع عني دى حاجه كبيرة عندى جداً وكبرتك في نظرى .
ادم: انا عارف اني عصبي وبتنرفز بسرعه بس معلش استحمليني وأنا بحبك اوى اوى اوى.
مرمر : وانا كمان بحبك ومقدرش أبعد عنك وأنا كمان عصبيه وانت بتستحملني اسف اني بزعلك.
وتلفوناتهم  رن  تاني والاتنين بص لبعض وفي نفس واحد لازم نرد .
وفعلا ردوا واخدها وصلها الاتليه وراح لشباب وفعلا بداء جهزوا ووصلوا فيلا
وتلت بنات كانوا لبسين روز هادى جدا والشباب بدل سواء .
واول ما البنات ظهرت الشباب اتجنن من جمالهم وكل بنت مسكه أيد مامتها.
وسليم : عيونه دمعت من جمال همس والبنات .
واحمد : جرى حضن رهف وايمي.
وسهيله قاعده جانب فريده اللي حالها زهيمر ونسيت كل حاجة وهدى اللي بقت صحتها تعبانه وفتحيه اللي نظرها ضعف .
وبداء الماذون يخضر الاوراق لكتب الكتاب .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
رايكم توقعاتكم 20 كومنت عشان يوصلكم باقي اللحلقات
ادعولي بشفاء واسفه علي التأخير.
بقلم //ياسمين الهجرسي

ياسمين الهجرسي هوس عاشق وأنوثة طفله رومانسيه حد الجنون ل ملكه الاحساس حيث تعيش القصص. اكتشف الآن