Hari ni hari terakhir bersekolah sebelum cuti sekolah dua minggu bermula ! Jungkook dan Taehyung dah berjoget keriangan pagi tu sambil berus gigi. Si Taehyung tu tiber pulak bangun awal. Pukul 4 dia dah bangun. Katanya, kena meraikan hari bersejarah. Hari bersejarah pala hotak kau !
" Weyh Tae. Kau tak rasa ke kita bangun terlampau awal ? " soal Jungkook sambil mengelap mukanya menggunakan tuala berwarna putih. Tuala tu milik dia dengan Taehyung. Hampir semua barang mereka kongsi. Harap jelah tak terjangkit corona virus. K tiber.
" Takpe. Sekali sekala " balas Taehyung lalu mereka berdua melangkah keluar dari bilik mandi di bilik mereka itu.
Jimin pula, masih terkangkang kat atas katil dia dengan buku 'cara untuk meninggi' terbukak di atas muka dia.
" So , kita nak buat apa sekarang ni ? " soal Jungkook.
Taehyung tersenyum nakal. Jungkook pun apalagi , meremang bulu badan dia. First time dowh tengok si Tae ni senyum macam tu. Mana pergi innocent dia sial ?
" W-weyh asal kau senyum macam tu setan ? "
Taehyung ketawa terbahak-bahak. " Rilekslah. Aku nak ajak kau tengok tv kot kat bawah. Tu je "
Jungkook mengurut dada. Ingatkan ada hantu rasuk si Tae ni tadi. Hampir mati aku dibuatnya tau tak ?
Setelah itu , mereka berdua melangkah turun ke ruang tamu dengan membawa selimut tebal milik Jungkook. Hari masih sejuk gais.
" Ada ke rancangan tv yang best pagi-pagi cenggini ni ? " Jungkook menyoal lagi sambil duduk bersila di atas sofa. Selimut tebal itu menyelumuti dia.
Taehyung memicit micit butang remote tv untuk mencari rancangan tv yang menarik.
" Weyh apa ni ? Titanic ? " soal Taehyung lalu menekan rancangan tv itu. Maka terpampanglah , EVERYNIGHT IN MY DREAM~ Jap rindu jap.
" Ni bukan ke cerita kapal tenggelam tu ? " soal Jungkook. Aku pernah tengok ni , tapi rasanya separuh je.
" Yang aku tahu, watak dia Leonardo Dicaprio dengan Kate apa tah " sampuk Tae lalu melabuh duduk di sebelah Jungkook . Mereka berkongsi selimut itu bersama.
Lalu, mereka pun fokus menonton cerita itu, tanpa mengetahui babak babak yang berbahaya selepas itu.
" Apa sia dorang buat dalam kereta tu ? " soal Tae dengan mata yang masih fokus di skrin tv itu.
" Bapak klasik kereta dia ! Kau rasa kereta macam ni wujud lagi tak ? " Jungkook tiba-tiba pulak bercakap pasal kereta -_-||
" Ntah. Mana aku tah─ " percakapan Taehyung terhenti sebaik sahaja terlihat babak BERBAHAYA di skrin tv itu. Jangan cakaplah si Jungkook , dah melopong mulut dia tengok si Jack dengan Rose tu bercumbuan dalam kereta.
Krik krik ~
Suasana sepi seketika.
Hanya kedengaran , bunyi tikus berjalan atas siling.
Taehyung dan Jungkook saling berpandangan.
" Kau nampak tak apa aku nampak tadi ? " soal Taehyung.
" Kau gila tak nampak ? Cun habis diorang beromen " balas Jungkook. Uish budak ni. Advance sekali !
Taehyung mengerut kening. " Beromen ? Menatang apa tu ? Ultraman ke ? " seperti biasa, si Taehyung ni memang innocent.
Jungkook tersenyum nakal. Tangannya di dalam selimut itu menjalar ke atas peha Taehyung. Taehyung mengerut kening. " Pe kau buat setan "
Jungkook mendekati Taehyung. Semakin lama tubuh mereka semakin dekat , dekat dan dekat .
" Weyh setan kau nak rogol aku ke ? " Taehyung menyoal lagi.
" Aku nak demo macam mana beromen tu lah "
" Takyah nak demo bagai. Aku tanya beromen tu apa , bukan macam mana "
" Yelah yelah " Jungkook merajuk.
" Jungkook " panggil Taehyung.
Jungkook menoleh lambat. " Ap─ "
Chup !
Taehyung gatal sangat pergi cium pipi si Jungkook. Jungkook tersenyum malu.
" RECORD ! "
Taehyung dan Jungkook menoleh ke belakang serentak. Semua adik-beradik mereka berdiri di belakang dengan Suga berada paling hadapan sekali. Siap rakam aksi si TaeKook tadi.
" KUNYIT DETECTED ! "
" SUMPAH AKU MALU SIAL "
" EW GELI GELI "
Taehyung membuat wajah -_-# . " Pehal korang ni "
" ALAH ALAH BUAT TAK TAHU PULAK ! "
" GATOL DOH KISS KISS NI "
" DAHLAH ADIK BERADIK, TAK TAHU MALU "
Jungkook dan Taehyung tersipu malu. Ala , adik beradik kot ! Mahram kan, kan, kan ? BAWAHAHHAHSHSMXM.
***🌙***
" Bye anak anak ! Belajar rajin rajin tau muah " sempat Jin menghadiahkan flying kiss kepada adik-adiknya itu sebelum pergi meninggalkan mereka.
" Eleh " cebik Momo.
Lalu mereka pun melangkah ke sekolah dengan riangnya.
Sebab ?
ESOK CUTI !
YOU ARE READING
The Loud House + BANGTWICE
Fanfiction⿻ 𝗧𝗛𝗘 𝗟𝗢𝗨𝗗 𝗛𝗢𝗨𝗦𝗘 : Kehidupan enam belas orang adik-beradik di bawah satu bumbung sudah menggambarkan tajuk cerita. ⿻ 𝗯𝘁𝘀 | 𝘁𝘄𝗶𝗰𝗲 ©SKIECAFES ,, 𝟤O19 S : completed cover cr to pinterest.