" HAH ?! " Mereka menjerit dengan mulut yang terlopong dan mata yang membulat.
" Macam mana boleh jadi macamni ?! " soal Jin dengan marahnya. Mukanya mula memerah.
" K-kitorang .. " Tiga ekor beruk itu menunduk sambil menguis-nguis kasut mereka di atas tanah.
" Diorang beli berus gigi elektronik, set ironman limited edition, snack boxes paling mahal ngan video games " balas Yoongi selamba sambil mengunyah keropok yang dibeli oleh adik-adiknya itu.
Jin melopong. " WHAT ?! JADI TOTAL SEMUA BERAPA ? "
" lima ratus "
Jin pengsan.
***🌙***
" Hyung ? "
" Oppa ? "
Jin membuka kelopak matanya perlahan lahan. Semua adik-beradiknya sedang duduk bersimpuh sambil mengelilinginya.
" A-apa korang b-buat kat s-sini ? " soal Jin mamai.
" Hyung pengsan tadi " kata Hoseok.
" Aku kat mana ni ? "
" Kat rumah " jawab Nayeon.
" Kenapa aku pengsan ? " soal Jin lagi. Amboi, banyak makan semut budak ni.
" Sebab tiga ekor beruk tu beli barang harga lima ratus " jawab Dahyun selamba.
" Hah ?! Mana diorang ?! " Jin berdiri dan melangkah keluar dari biliknya.
" KIM JIMIN ! KIM TAEHYUNG ! KIM JUNGKOOK ! " Jin membuka pintu bilik mereka bertiga.
" Alamak hyung. " Mereka segera menyembunyikan telefon mereka di belakang berserta snek-snek yang bertaburan di atas lantai.
" Korang betul-betul mencabar kesabaran aku.. " Jin menggenggam penumbuknya.
" LEPAS NI KORANG HIDUPLAH SENDIRI ! " bentak Jin lalu melangkah keluar dan menuju ke dapur untuk membasahkan tekaknya. Dari tadi asyik jerit-jerit ie.
" Woi " Yoongi masuk ke dapur.
Jin menghempaskan mug yang dipegangnya ke atas meja. " Apa lagi ?! "
" Bayar dua ratus aku " jawab Yoongi acuh tak acuh.
" Hello, excuse me ? Aku takda hutang dengan kau and kau tau aku ni tak suka berhutang ! " protes Jin.
Yoongi tergelak. " Jadi kau fikir, aku bayar barang dapur tu guna duit siapa ? Duit aku hampir habis kau tau tak ? "
Jin terdiam.
" Aku un takde duit sekarang ni.. "
" Heh, lain kali jangan gatal sangat nak bawak diorang keluar kalau kau sendiri tak ade duit ! " sindir Yoongi. Jin menunduk sedih.
" Dahlah ! Kau memang langsung tak sesuai jadi ketua kitorang ! " Yoongi menumbuk dinding dapur dan terus keluar dari situ meninggalkan Jin yang sudah pun mengalirkan airmata.
Taehyung , Jimin dan Jungkook yang tadi mengintip mereka terus dilanggar oleh Yoongi yang baru saja keluar dari dapur .
" Kenapa marah hyung macam tu ? " soal Jungkook.
" None of your bussiness "
" Hyung ni jahat ! " sampuk Taehyung dengan bibir yang dicebik.
YOU ARE READING
The Loud House + BANGTWICE
Fanfiction⿻ 𝗧𝗛𝗘 𝗟𝗢𝗨𝗗 𝗛𝗢𝗨𝗦𝗘 : Kehidupan enam belas orang adik-beradik di bawah satu bumbung sudah menggambarkan tajuk cerita. ⿻ 𝗯𝘁𝘀 | 𝘁𝘄𝗶𝗰𝗲 ©SKIECAFES ,, 𝟤O19 S : completed cover cr to pinterest.