two

1.1K 112 15
                                    

Setiap kali berada di meja makan, tak pernah tak bising. Ada yang bergosiplah, membawang dan apa apa jelah ! Hah, sape suruh buat anak ramai ramai ?

" Jemput makan " Jin meletakkan sebiji kuali pink yang besar berisikan bihun goreng paling sapesial di tengah-tengah meja makan.

Oh yaaa, lupa nak kenalkan. Jin, si abang sulung berumur 21 tahun dan merupakan pemilik sebuah restoran 'Epiphany' nya. Hah, jangan main main ngan budak Jin ni nanti dia masukkan kau dalam kuali pink dia. Pink ? Wtf ? Budak ni obses sangat dengan warna alah ni.

" Hah, semua senyap ! " Encik Kim memberi arahan untuk senyap.

" Hah, pandai pun senyap "

Namun, kesunyian itu tidak bertahan lama.

" Eh eh, tu aku punyalah ! "

" Oi ! Ayam ni aku punya ! "

" Itu pun nak gaduh ke ? "

" Ish !! Aku belum makan lagi bijirin tu tapi korang dah habiskan ?! "

" Kenyang aku , kau nak ? "

" Woi, aku pun nak lah ! "

Encik Kim dan Puan Kim saling berpandangan dan menggelengkan kepala melihat perangai anak anak mereka.

" Sape suruh nak buat anak banyak-banyak ? "

" Eleh. Abang jangan nak tuduh saya pula ek ? Abang yang beria ia "

" Sape suruh ikut ? "

" Kalau nak gaduh ngan abang ni, sampai bila bila pun tak settle settle "

Kini, giliran anak-anak pula diam dan melihat ibu bapa mereka bergaduh.

" Weyh. Mama ngan papa gaduh pasal kita lah tu " ujar Hoseok.

" Korang lah ni, bising sangat " jawab Jeongyeon sambil menjeling mereka .

" Hyung ni ah. Bising sangat ! " Jimin menuduh Yoongi.

" Kau jaga mulut kau tu sikit sebelum aku pendekkan kau "

" Eh diamlah ! " jerit Jihyo sehingga ibubapa mereka pun turut terkejut dan terdiam.

" Hehehe sorry ! " Jihyo terus membuat mimik wajah comel. Say thank you to my loud voice !

***🌙***

6.00 pm.

" Hoseok oppa !! " Momo berlari masuk ke dalam dance practice room milik abangnya, Hoseok . Bilik ni ramai je yang guna tapi bilik ni actually dicipta khas untuk Hoseok tetapi memandangkan si Hoseok ni jenis yang baik hati budi pekerti, jadi dia benarkanlah sesiapa yang nak practice dancing tu masuk kat sini.

" Waeyo ? "

" Tolong ajarkan Momo tarian dalla dalla tuh "

" Lah.. Momo practice lah sendiri, okay Oppa pun ada latihan ni "

Momo pun mula mengeluarkan kuasa kecomelannya. Wajah dicemberutkan dengan kedua belah tangan disilangkan ke dada.

" Alaaa "

Hoseok mengeluh lembut. " Okay, okay. Nanti oppa tengok video tu "

" Yeyyyyyyyy !! " Momo melompat keriangan macam kera dapat bunga taik ayam.

The Loud House + BANGTWICE Where stories live. Discover now