·̩ 。 ☆ ゚ * 。* + * ・ 。☆͙ ☆ *
⌈ CAN YOU HEAR ME ? - Ben ost Hotel Del Luna ⌋
◁ han jisung's pov ▷
aku bersiap untuk ke sekolah . aku terhidu sesuatu yang menyelerakan dari dapur. Aku terus turun. hampir terkejut aku dibuatnya.
" la eomma tak kerja ke harini ? "
aku menggaru kepala yang tidak gatal ." tak harini eomma ambil cuti lagi pun dah lama kan Ji tak makan masakan eomma "
Aku mengangguk .
Eomma aku meyambung kerjanya di dapur .aku pula duduk di meja makan menunggu makanan untuk siap .
" dah lama tak makan masakan eomma mesti sedap an . Cis confirm sedap punya " ku bermonolog sendiri .
Selang beberapa minit siap la breakfast. Eomma aku menghidangkan sarapan dengan kemas dan teratur . nampak cantik disitu .
" wah sandwich ayam "
aku mengambil sandwich itu lalu menyuapkannya ke dalam mulut ." kenapa eomma tiba-tiba ambil cuti ni ? " aku pelik juga tak pernah-pernah pula eomma aku ambil cuti .
" sajer "
aku hanya mengangguk faham . memang la angguk tak kan geleng kan .
" eomma nak bawak Ji pergi jalan-jalan petang ni . mana la tau ni cuti eomma yang terakhir kan ? " aku yang sedang minum air hampir tersedak dibuatnya .
" maksud eomma ? " soalku kening sebelah diangkat .
" maksud eomma bukan selalu eomma dapat cuti . so why not kan kita pergi jalan - jalan . takut nanti eomma dah tak dapat cuti . tak dapat nak pergi jalan - jalan " aku hanya mengangguk faham . tapi kenapa ayat eomma kedengaran seperti ada benda yang tak kena ? .
aku sambung makan dengan berselera .
→skip←
" eomma Ji pergi sekolah dulu tau "
aku memeluk eomma . Semua sangkaan jahat aku terhadap eomma aku hilang begitu saja . boleh tak kalau aku nak stay macam ni selamanya ? sebab since aku kecil lagi eomma aku asyik tinggalkan aku . aku terasa seperti dipinggirkan . setelah kehilangan appa . di usia muda appa sudah pergi meninggalkan aku dan eomma saat aku berumur 3 tahun . appa mati akibat menyelamatkan orang yang berada di dalam rumah yang terbakar .
selepas appa pergi eomma aku mulai berubah . Tak seperti dahulu . eomma asyik sibuk sahaja sepanjang masa . aku terasa seperti tiada orang yang sanggup sayang aku . Iyela aku ni asyik diejek , dikeji dan dihina apabila aku berada di sekolah .
mereka gelar aku sebagai " pembunuh ". kerana mereka mengesyaki aku yang membunuh ayah aku .
YOU ARE READING
ᴍᴇᴍᴏʀɪᴇꜱ ⨾ han jisung
Hayran Kurgu❛ mengisahkan tentang 8 orang rakan baik yang ingin membantu memulihkan ingatan rakan mereka iaitu Han Jisung . Seorang remaja yang menghadapi masalah amnesia selepas terlibat dalam kemalangan . mampukah mereka membantunya dan mampukah Han Jisung me...