Část 5.

57 3 0
                                    

Let nad Protektorátem Čechy a Morava bohužel neprobíhal klidně. Německé Luftwaffe (letectvo) je chvíli pronásledovalo a snažilo se je sestřelit. Tak došlo k navigační chybě a Kubiš s Gabčíkem místo u Plzně přistáli v Nehvizdech u Prahy.
Kubiš dopadl jako první a hledal kolem sebe Gabčíka. Ten, ale měl smůlu a poranil si palec na noze.
„To snad není možný!“
Ozvalo se z lesa. Kubiš popadl padák a zbraně a běžel za tím hlasem. Všude byl klid. Na okamžik mu to ještě jednou připomnělo výcvik. Ale bylo to něco jiného.
,,Sakra!.“ zaklel Gabčík a složil se do sněhu. Hlasitě zalapal po dechu. To už Kubiš věděl přesně kde se Gabčík nachází.
„Josefe?“ Ozvalo se ze tmy.
„Tady jsem.“ Řekl otráveně Gabčík a opět se pokusil vstát. Už by opět spadl do studeného sněhu, kdyby ho Kubiš nepodepřel.
„Musíme zakopat padáky.“
Řekl Gabčík a sebral padák.
„Co se stalo?“ zeptal se Kubiš v jeho výrazu se mihla nespokojenost.
„Přistál jsem na zmrzlé hroudě, snad nic vážného.“
Řekl Gabčík a promnul si oči.
„Já se o ty padáky postarám.“
Vzal Kubiš oba padáky.
„Když jsem přistával tak jsem viděl nějakou boudu," řekl Gabčík a kamsi ukázal „Někde támhle na kraji pole."
Kubiš se podíval tím směrem a pokrčil rameny.
„Já tam nic nevidím."
Gabčík se pokusil udělat krok dopředu, ale zasyčel bolestí
„Já jsem to vůbec nezvládl! Jsme tu kvůli někomu jinému a než vůbec přijedu do Prahy tak se tu zlikviduju sám!"
Zanadával Gabčík. Zdálo se mu, že v dálce viděl postavu, která se blížila. Nebyl jediný. Kubiš se také díval tím směrem. Oba vytáhli zbraň. Postava se zdála být zřetelná. Nebyl to voják.
„Kdo jste?!" Vyhrkl Gabčík. Byl připraven k výstřelu, kdyby bylo třeba.
„Panové jsem Jan Zelenka Hajský a kdo jste vy?"
Řekl s klidem v hlase Zelenka a podíval se na Gabčíka.
„Chcete nám pomoct?"Připojil se do konverzace Kubiš.
„Potřebujeme se nutně dostat do Prahy."
Prohlásil opět Gabčík. Všiml si, že Zelenka začal byl v rozpacích.
„Viděl jsem vás přistávat. Nenahlásil jsem to. Pánové pomohu vám a jestli vás vyslal Londýn tak jedině dobře."
Jan Zelenka přistoupil blíž. Gabčík s Kubišem uklidili zbraň
„Nic vám pochopitelně nemůžeme říci, děkujeme za pomoc." Řekl s úsměvem Kubiš a pomohl Gabčíkovi. Všichni tři šli do boudy, jež stála za polem.
Jan Zelenka ošetřil Gabčíkův palec. Kubiš řekl, že jdou pracovat na Pražský hrad. Zelenka jim proto dal kontakt na Jana Šafaříka, který tam pracoval. Kubiše a Gabčíka napadla stejná věc; mohl by zaznamenávat Heydrichův odchod a příchod.

Operace AnthropoidKde žijí příběhy. Začni objevovat