Část 6

56 3 0
                                    

Ráno Kubiš s Gabčíkem odcestovali do Prahy k rodině Moravcových. Pobyt jim zajistil odboj Ústřední Vedení Odboje Domácího. Otevřel jim syn paní Moravcové a pana Moravce. Očekávali jejich příchod. První vstoupil Gabčík.
„Dobrý den."
Pozdravili s úsměvem Gabčík s Kubišem. Plánovali si ihned vzít kola a dorazit do hospody, kde se měli setkat s Janem Šafaříkem. Paní Moravcová jim ukázala pokoj a půjčila jim kola. Nevěděla, kvůli čemu tu vlastně jsou, ale byla přesvědčena, že je to správné. Byla to žena, která by pro svoji zemi udělala všechno. Byla hrdá, že mohla být k pomoci a ubytovat Gabčíka s Kubišem. Ti si mezitím dali věci do pokoje a jeli na domluvené místo. Heydricha by v životě nenapadlo, že jen dva muži mu ovlivní celý jeho život.

Šafařík už seděl u stolu a pil pivo, když už tam vešel Gabčík s Kubišem.
„Zdravím vás pánové. Jmenuji se Jan Šafařík. Jan Zelenka Hajský mi o vás vyprávěl."
Usmál se Šafařík a posunul se, aby se Kubiš s Gabčíkem vešli na lavičku.
„Dobrý den pane. Jsem Josef těší mě. Chtěli jsme vás požádat o pomoc...."
Gabčík nestihl doříct větu a Šafařík mu podával lísteček.
„Vím, co jste potřebovali. Tady to máte. Každý den stejně."
Ohromený Gabčík jen kývl hlavou.
„Dnes ráno mi přišel dopis od Zelenky. Teď mě prosím omluvte, musím se vrátit."
Usmál se a vstal. Kubiš se nestačil divit. Šlo všechno hladce. Až moc hladce. Gabčík si papír uklidil. S Kubišem si dali jedno pivo a zaplatili. Gabčíkův palec už byl na tom také lépe. Vrátili se zpět na kolech k rodině Moravcových. Operace Anthropoid teprve začíná!

Operace AnthropoidKde žijí příběhy. Začni objevovat