Harmadik: Belső tűz

56 0 0
                                    

April egy kedves lány és csodálom a pozitív életszemléletét (amit természetesen nem mutat ki nyíltan). Elmesélte az élettörténetét, hogy itt nőtt fel Tündérföldén a palotában. Értett a növényekhez ezért kertésznek osztották be.

- Engem hova fognak beosztani? - kérdeztem. Máris nyugodtabb voltam a társalgástól.

Amit biztosan tudtam, hogy senkinek nem akarok a cselédje lenni. Nem azért mert megvetném a házimunkát, mert a takarítás mindig is egyfajta kikapcsolódás volt az életemben. De nem tudok nem túllépni a pletykákon, hogy mennyire sanyarú sorsuk van a gazdájuk mellett az emberlányoknak.

- Az attól függ mihez van tehetséged. Ha jól főzől, akkor értelemszerűen a konyhába osztanak be. Ha jól bánsz a lovakkal akkor őket kell gondoznod. Vagy takarítónak is beoszthatnak. - csicseregte a vékonyka kis hangjával.

Olyan ártatlan ez a lány, hogy szinte élvezet hallgatni lágyan csilingelő hangját.

- Takarító biztos nem leszek.

Halkan kacagott April.

- Ezt nem te döntöd el. De megértelek. Én se szívsen lennék egyik pökhendi hercegnek vagy hercegnőnek a hű kis cselédje.

- Ki a legrosszabb?

- Hm? - ráncolta a homlokát - Mármint, hogy kitől kell tartanod?

Helyeslően bólogattam. April elgondolkodva nézett a földre. Jól meg akarja válogatni a szavait.

- Ha muszáj mondanom neveket akkor azt mondanám, hogy Fallon és Elias akik talán nem olyan vadállatok. Dorian egyszerűen csak ostoba és a testvéreit bálványozza. Freya egy gonosz boszorkány aki bár csendes fajta, de én vigyáznék vele.

- És Kaiden? - suttogtam.

April grimaszolt egyet.

- Nos, talán őt kéne a legmesszebről elkerülnöd. - suttogta komoran.

Enyhe borzongás fogott el. Legmesszebről elkerülni... úgy döntöttem megfogadom ezt a tanácsot.

- Ő más mint a többi. - tette hozzá April - Ne tévesszen meg a nagyszájúsága és az arroganciája. Nem kéne vele ujjathúzni. Gondolom te is hallottad róla a pletykákat, hogy mit csinál a szolgáival. Ezek részben igazak, részben pedig nem.
De én nem tudok sokat az ő kis magánügyeiről.

- Meséld el amit tudsz. - kértem.

Idegességet láttam a zöld szemekben. Mintha egy rossz emléket próbálna felidézni.

- Nem egy vidám sztori. És elég kellemetlen is.

- Tudni akarom!

- Miért érdekel ennyire a herceg? - vonta fel a szömöldökét.

Azok után ami a rabszolga vásáron történt nem vagyok benne biztos, hogy nyugtom lesz. Ha véletlenül hozzá kerülnék legalább tudni akarom mire kell nagyjából számítanom. Ha testileg tönkre is tenne Kaiden a mentális egészségemet nem hagyom, hogy megsemmisítse.

- Azt hiszem akar engem.

Hú de furcsa ezt kimondani!

Aprilnek kikerekedett a szeme.

- Micsoda? Miért akarna téged?

Beharaptam az alsó ajkamat és hallgattam.
April kérdőn nézett rám. Nagyot sóhajtottam.

- Nem éppen tisztelettel szóltam hozzá a vásáron.

- Egyáltalán miért szóltál hozzá?

Tündéri VágyakWhere stories live. Discover now