Zondag word ik wakker door een schreeuwende stem in me kamer. Ik gooi mijn kussen naar de richting van het geluid, gestoord om zo me kamer in te komen! ''LIZZIEE! Als je nu niet wakker wordt, ga ik nog op je bed springen!'' Kreunend ga ik recht op zitten en kijk recht in het gezicht van Anouk. ''Tjeezz, Anouk. Wat is er met jou aan de hand?'' mompel ik en sla gauw mijn hand voor mijn mond als ik moet gapen. ''Je moet me alles vertellen over gisteren, maar dan in detail. Maar kleed je eerst aan want we gaan zwemmen, en weetje wie meegaat? Tobias en Mike!'' roept ze in een adem, soms verbaas ik me over hoeveel ze kan praten. ''Jaja, doe rustig.'' mompel ik, maar dan besef ik pas met wie we gaan zwemmen. ''Ho, wacht! We gaan zwemmen met Tobias en Mike?'' ''Jaaa! Schiet nu op want ze zijn er al over een halfuur!'' zeurt Anouk. Een halfuur!? Snel kom ik me bed uit en trek me klerenkast open, wat moet ik nu aan? ''Doe die zwarte broek aan met die zalmkleurige blouse, sexy!'' zegt Anouk als ze me ziet twijfelen. Ik draai me geirriteerd om naar haar. ''Het hoeft niet sexy te zijn.. En je moet niet veel zeggen, Mike gaa mee zei je?'' kaatst ik terug. Ik zie dat ze rood word. ''Wat! Je hebt me niet eens verteld dat je hem leuk vond!'' roep ik terwijl ik pestend haar een duwtje geef. ''Sorry, maar je was zo bezig met .. Andere dingen, maar schiet nu opp!'' Ik haast me naar de badkamer en douche me snel, scheer mijn benen nog even en begin dan aan me haar en me make-up. Anouk bonst op de deur, ''Lizzie, ze zijn er al. Ik ga open doen!'' roept ze en ik hoor haar de trap aflopen. Wat kan ze toch actief zijn 's morgens vroeg. Als er eindelijk geen klitten meer in me haar zitten en loop dan naar me kamer, waar ik mijn sporttas pak en mijn zwemspullen in doe. Welke bikini zou ik aandoen? Na lang twijfelen leg ik mijn gele bikini in de tas en wanneer ik de kamer wil uitlaten bots ik tegen Tobias op. Ik word rood en mompel sorry. ''Geeft niet.'' zegt hij met een knipoog. ''Ik moest van Anouk zeggen dat je op moest schieten.'' Ik glimlach wat ongemakkelijk en bekijk wat hij aan heeft. ''Je ziet er goed uit trouwens.'' fluistert hij, en dan loopt hij mijn kamer uit, met mij achter hem aan. Buiten merk ik dat de jongens op de scooter zijn, wat betekend dat we achterop moeten. ''Schiet nu oppp!'' roept Anouk. Even denk ik dat het allemaal te snel gaat, jongens, zwemmen, lol maken, … Kan dit wel ? Mag ik wel lol maken ? Het lijkt opeens alsof we al jaren vrienden zijn, terwijl dat helemaal niet zo was. ''Gaat het?'' fluistert Tobias in mijn oor. Ik knik en ga maar achterop zitten. Ongemakkelijk pak ik hem bij zijn heupen vast en dan horen we de scooters opstarten en daar gaan we!
Als we allemaal zijn omgekleed lopen we het zwembad in waar Mick meteen een bommetje doet, met als vervolg dat de badmeester meteen begint te fluiten. Mike schudt zijn natte haar uit en mompelt sorry. Hij komt naar ons toe en sleurt Anouk mee naar de glijbaan, dus blijf ik alleen over met Tobias. Ongemakkelijk sla ik mijn armen over elkaar en kijk via mijn ooghoeken naar Tobias. ''Kom mee.'' zegt hij en pakt mijn hand. Mijn hele lichaam tintelt, en meteen komen alle dingen van de afgelopen maanden terug. Ik trek mijn hand los maar heb meteen spijt als ik zijn gezicht zie. Hij kijkt verschrikt op en zijn gezicht kleurt rood. ''Sorry'' zeggen we dan allebei. ''Ik eh.. Ik bedoelde het niet slecht.'' fluister ik. ''Maakt niet uit.'' antwoord hij, ''Ga je mee naar de glijbaan?'' Ik knik en samen lopen we pratend naar de glijbaan. Als we staan te wachten bekijkt hij me. Misschien was het beter geweest als ik thuis was gebleven, het lijkt wel alsof het op me staat geschreven dat ik als hoer heb gewerkt.. Ik bijt op mijn lip en staar uit het raampje wat naar buiten. ''Wij zijn, Liz.'' zegt hij en knikt naar de glijbaan. Ik besluit mijn gedachte te verzetten en gewoon lol te maken vandaag. ''Kom dan.'' zeg ik plagerig en ga snel in de glijbaan, meteen volgt Tobias me en schieten we allebei in de lach. ''Jij spoort echt niet!'' roep ik lachend als hij nep bang begint te roepen. Dan vallen we met een grote plons in het water. Lachend zwemmen we naar de kant en bekijken de spelende kinderen. Tobias draait zich om naar mij en glimlacht naar me. Ongemakkelijk kijk ik wat naar beneden en voel opeens zijn hand over mijn arm gaan. ''Zit je er nu nog mee in je hoofd?'' Ik weet niet goed hoe ik er op moet antwoorden en haal mijn schouders op. ''Liz, je moet er echt mee ophouden. Ik weet dat het vreselijk was, maar je kan jezelf het niet kwalijk nemen en de schuld op je blijven steken.'' Ik glimlach als hij dat zegt, terwijl hij me lief bekijkt kijk ik naar zijn natte haar dat druipt op zijn schouders. Hij streelt langs mijn wang en voordat ik het weet raken onze monden elkaar..
JE LEEST
My loverboy and me 2
Teen FictionVoordat je dit leest, begin eerst aan 'My loverboy and me.' Anders snap je er niet veel van denk ik haha. x x x