Sıcak Bir Haziran Günü

53 14 6
                                    

Haziran ayının gelmesi ile havalar ısınmış,bunaltıcı sıcakları da beraberinde getirmişti.Kırlangıç ailesi çözümü Ege'nin serin sularında bulmuş,sabahın ilk ışıklarında yola koyulmuşlardı.Güneş'in yavaş yavaş doğuşuyla İzmir'in güzel manzaraları ortaya çıkıyor,yollar daha eğlenceli bir şekilde geçiyordu.Çok geçmeden Kuşadası'na varılmış,sıra konaklayacak bir yer bulmaya gelmişti. Kuşadası tahminlerinden daha kalabalık çıkmış,neredeyse bütün villalar,yazlıklar kiralanmış,zar zor bir oda bulunabilmişti.Erkan çok sabırsızlanıyordu ilk defa denize girecekti.Kahvaltısını yapar yapmaz odasına fırladı.mayosunu giydi.Hep birlikte evden çıktılar.Erkan yol boyunca hiç rahat durmamış,sürekli annesine soru sormuştu.Denize yaklaştıklarında Erkan'ın gözü adeta parıldamış çok şaşırmıştı* Ağzından heyecanla şu kelimeler döküldü."Aaa çok güzel.... mas mavi." Babası hemen girdi lafa " O mas mavi sulara dalmak istermisin?" Erkan heyecanlı bir sesle "Evettt" diye bağırdı. Ardından babası Erkan'ı omzuna alır olmaz koşmaya başladı. Kendilerini denizin soğuk sularına bıraktılar.Erkan denizin keyfini çıkartırken kardeşi Enes kumsalda kumlarla oynuyordu.Babası Erkanın yanına sokuldu,eğildi "Enes'ide denize sokalım mı?" dedi. Erkan da onaylarmışcasına kafasını salladı. Babası Orçun bey denizden çıktı Enes'i kucakladığı gibi denize sokmaya çalıştı.Enes korkudan bağırmaya başladı.Songül hanım dayanamamış kucağına almak istemişti. Orçun bey bırakmamış "bırak alışsın hanım"demişti. Orçun bey Enes'i denize sokmayı başarmış ama bağırması hala devam ediyordu.Çok geçmeden o denize girmemek için direnen çocuk şen şakrak gülüyor sıpalar gibi vakit geçiriyordu. Yanlarında birden Songül hanım belirdi,"bakıyorum keyfinize diyecek yok"dedi.Orçun bey lafa girdi."Bak gördün mü hanım? İstemiyordun,şimdi şen şakrak oynuyorlar." Saatler nasıl geçti bilinmeden güneş bulutların arkasından kendini kaybettirmeye başladı.Aile o günün hemen bitmesini istememiş,ailecek o bölgeyi gezmek, görmek istemişlerdi. Kendilerini o kadar kaptırmışlardı ki kendilerini bir dondurmacının önünde buldular. Orçun bey hemen atladı: "Ne dersiniz birer dondurma yiyip eve geçelim mi?. Bütün aile onaylanmışcasına kafalarını salladı. Dondurmalarını yedikten sonra evlerine geçtiler.Erkan o kadar yorulmuştu ki, direk odasına kapandı. Yatağına uzandı. Kafasını yastığa koyar koymaz o mutlu günün rüyalarıyla birlikte uykuya daldı.

Bir Paylaşım HayatHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin