Prokleté zrcadlo

62 4 0
                                    

Vyrobil ho Luis Arpo, který se zabýval černou magií a znal se s Madame de Pompadour. Rám z pozlaceného mahagonu zdobili dva andílci. První, kdo ho vlastnil, byl bankéř Kirakos Gandzaketsi a zakoupit ho měl v roce 1769. O pár týdnů později byl nalezen mrtvý, smrt se zdála být nešťastnou náhodou, alespoň tak to vyhodnotila policie.

Za pár let jej vlastnila Maria Antoanetta, údajně v něm měla spatřit zvláštní výjev, který ji velmi vyděsil. Uviděla dívku jdoucí na popravu gilotinou. Viděla svou vlastní smrt? V každém případě se po tomto incidentu zrcadla zbavila. Bohužel ji to před osudem nezachránilo.

Zrcadlo putovalo od jednoho vlastníka k dalšímu, a když nezemřel za záhadných okolností, prostě zmizel. Zahrálo si svou roli i mezi nacisty. Zrcadlo vlastnila manželka markýze de Fornaroli. Když na jeden ze svých večírků sezval markýz esa wehrmachtu, stala se zvláštní věc. Markýzova manželka v noci zmizela! V jejím pokoji byl velký nepořádek, jakoby se s někým prala. Ale po markýze nebylo ani stopy. Ani další šetření nepřineslo žádné výsledky, nebyla k nalezení, nenašla se jediná stopa, která by vedla k odhalení záhady.

Zrcadlo odpočívalo v policejním skladu, odkud ale bylo odcizeno v roce 1997. Nový majitel by se měl mít na pozoru, pokud je tedy ještě mezi živými. V každém případě se ve francouzských novinách objevil inzerát s varováním, aby zrcadlo nikdo nekupoval, ani se nezdržoval v jeho blízkosti.

Zdroj(e)
paracz.cz

Prokleté předměty ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat