Aslında Hep Gitar Çalmak İstemişimdir

4.3K 266 408
                                    

   Sarı saçlı çocuk büyük bir heyecan ile müzik yapılacak gemiye doğru ilerliyordu. Arkadaşları onun için her zaman en önemli insanlardı, tabii babası dışında, babasına çok değer vermesine rağmen aynı ilgiyi bulamıyordu. 

  İşte gemiye varmıştı genç gülümsüyordu mutluydu her ne kadar kalbinin uğur böceğine ait olduğunu düşünse de bunun gerçek olmadığını herkesten iyi kendisi biliyordu.

Gemiye ilerledi herkes oradaydı; iyi kalpli Marinette, Alya, sevgili dostu Nino, juleka, juleka'nın abisi luka ve daha bir çoğu.

  İyi kalpli Marinette'nin eli ayağına dolanmıştı yine sarı saçlı çocuğu görünce hep böyle oluyordu. Ondan hoşlanıyor olduğu açıktı fakat sarı saçlı genç bunu anlamamakta ısrarcıydı.

  Herkes Adrien'a selam verdi. Marinette biraz tuhaf hareketler yapsa da o da becerebilmişti işte.

  Herkes enstrümanının başına geçince başladılar. Şarkı devam ederken sarı saçlı gencin gözleri mavi saçlı genci buldu. Sarı saçlı genç daha önce hissetmediği kalp sıkışmasını hissetti neden böyle olmuştu? Neden kelebekler hissetmişti içinde? Hawkmoth midesine tonlarca akuma mı göndermişti? Böyle bir gücü olduğunu düşünmüyordu sarı saçlı genç. Sanki kalbi bir anda maviye bürünmüştü.

  İşte olmuştu korktuğu! Yanlış tuşa basmıştı. Herkes durdu ve sarı saçlı gence baktı. Hafifçe gülümsedi genç ve zgünüm benim hatam, bir daha olmaz." dedi genç kafası karışıktı. Birine bahsetmek tavsiye almak istiyordu. Ne oluyordu ona?

  Baştan başladılar. Kafasını düşüncelere kapattı sarı saçlı genç, hiçbir şey düşünmedi. Şarkıya odaklandı. Sorunsuz çalmıştı bu sefer. 'Tamam sakin kalmalıyım. Sadece notaları düşün.' diye geçirdi aklından. Mavi saçlı çocuk, "Mola zamanı! Haydi biraz dinlenelim" dedi herkese hitaben  iyi kalpli Marinette soğuk içecekleri herkese dağıttı. Molada sohbet ettiler. Hayallerine isteklerine dair. Sarı saçlı genç "aslında hep gitar çalmak istemişimdir. Fakat babam kendine göre asil ve zarif olan enstrümanları çalmamı istedi." dedi mavi saçlı genç gülümsedi ve "istersen sana bu konuda yardımcı olabilirim. Klasik gitarım ile başlayabilirsin" dedi sarı saçlı çocuk mutlu oldu mutluluğunu gülümsemesine yansıttı ardından "çok isterim. Teşekkürler Luka" dedi.

  Mavi saçlı çocuk klasik gitarını getirdi. Şimdi mi başlayacaklardı? Sarı saçlı çocuğa doğru uzattı. Sarı saçlı çocuk gitarı aldı ve dizine doğru biz biçimde yerleştirdi. Mavi saçlı çocuk başladı. "Bunlar perdeler, bunlar ise teller, tellerin sıralanışı alttan başlar en alttaki tel 1. Tel, Sonra 2, 3, 4, 5 ve 6. Birde notalar ve harfleri var bunlara göre akorlar oluşturup çalıyoruz. Mesela La'nın harfi A'dırMi'nin harfi E'dir, Re'nin harfi D'dir gibi majör ve minör kalıpları vardır. Majör ve minör'ü ayırt etmek için minör akorlarda harfin yanına küçük 'm' harfi gelir mesela mi minör Em, mi majör ise E'dir. Senin şimdilik ritim çalışman gerekir. Aşağı inerken 4 parmağını kullanırsın yukarı çıkarken sadece baş parmağını kullanırsın ve çalışman gereken ritim aşağı,  aşağı, yukarı, yukarı, aşağı, yukarı. Bu ritme folk ritim diyoruz istersen çalışmadan sonra burada kal ve gitar çalışalım." dedi. Sarı saçlı çocuk kafasını 'evet' anlamında salladı.

  'Sanırım bugün uzun ve güzel olacak' diye düşündü sarı saçlı çocuk.

  Heyyy ilk bölüm bu kadardı kısa falan ama olsun. Bu kurguyu eydidiey için yazıyorum. İyi günler diliyorum.

Mavi Kalbim || LukadrienHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin