Siriusszal karöltve baktattunk McGalagony, és Dumbledore után.
Azon gondolkoztam, vajon hogy folytatódott volna a nap, ha nem szólok vissza Blacknek. A fiú valószínűleg halálosan megsértődött volna, és Jessica az ágyában kötött volna ki.
Valamiért nem akartam, hogy a srácnak megismétlődjenek az eddigi kalandjai. Valahogy többre tartottam őt egy élvhajhász kisfiútól, aki állandóan a bajt keresi, és semmit nem vesz komolyan.Min gondolkozol? – suttogott oda.
Hogy mennyi egy meg egy – vágtam rá.
Kettő – nézett rám elég furcsán.
Vettem egy mély levegőt.
- Szegény Jessica eléggé csalódott lehet. Nagyon nyomul. Adnod kéne neki egy esélyt – mondtam semlegesnek szánt hangon.
Téged ennyire nem érdekel, kivel járok? – meredt rám.
De – néztem rá komolyan. – Reméltem, hogy Jessica nem szerepel köztük...
Na és ki szerepeljen? – karolt át.
Megállítottam, és szembe fordítottam magammal. Döbbenten fagyott le. Lassan közelebb hajoltam hozzá, majd mikor már csak centiméterek választottak el minket, odasuttogtam neki:
Hisztis Myrtill a nyerő.
El akart kapni, de én előrerohantam McGalagony mellé, mintha semmi nem történt volna, majd rábandzsítottam a fiúra. Jelbeszéddel a tudtomra adta, hogy életveszélyben vagyok.
Dumbledore kinyitotta a könyvtár ajtaját, és előreengedett minket.
McGalagony eltűnt a sorok között, és hozott egy vastag bőrkötésű könyvet.
Itt is van – nyitotta ki. – „Minden világot érhetnek meglepetések. Az évszázadok során megteremtődött rengeteg dimenzió eredete mind a valós világból származnak. Ez a világ az ember alap élete, a realitások talaján áll. A dimenziók megteremtését istenségek, művészek és írók végzik, gyakran tudtukon kívül. A létrehozott dimenziókban lévő történések előremozdításához, gyakran külső segítség szükséges, így előfordulhat, hogy valaki célzott feladattal kerül át egy világba, és hazatér, mihelyt azt teljesítette..."
Oldalra döntött fejjel hallgattam a felolvasást, majd összegezve a tényeket a professzor asszonyhoz fordultam:
Szóval valaki megbízott valamivel, ezért itt vagyok. Mi az, hogy teremtett világ? Akkor ez az egész, amit itt látok, még maguk is, csak kitaláció? – néztem körbe.
Természetesen mi már ugyanannyira valóságosak vagyunk, mint ön kisasszony – nyugtatott meg Dumbledore. – Ugyanakkor valakinek a fejéből pattantunk ki. Az illető pedig Rowling, az írónk.
Nem hiszem, hogy értem... – haraptam be az alsó ajkamat.
Megírt egy történetet, ami a párhuzamos univerzumban létrejött – magyarázta McGalagony. – Ez is a valóság, de nem létezett kezdettől fogva. Olyan, mintha egy végtelen hosszúságú könyvet próbálna írni kitörölhetetlen tintával.
De én miért kellek ide?
A nő sóhajtott egyet. Megszokta már hogy a tanulók számtalan jobbnál jobb kérdést címeznek hozzá, de ritkán kellett univerzális eseményekről és volnákról magyarázkodnia.
YOU ARE READING
Tiszta Metafizika
FanfictionFőhősünk egy teljesen átlagos mugli, köszöni szépen... legalábbis amíg bele nem sétál a székesfehérvári pláza kirakatainak egyikébe, és a Roxfort parkjában ébred. Mikor kiderül, hogy a híres Tekergők korába sikerül teleportálnia, válaszokat keresve...