الفصل الخامس عشر

43.3K 838 24
                                    

الفصل الخامس عشر
#فيروز_حطمت_قلب_القاسي

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
سبحان الله وبحمده ✨ سبحان الله العظيم

اللهم ان كان هذا الوباء والبلاء بذنب ارتكبناه او اثم
اقترفناه او وزر جنيناه او ظلم ظلمناه او فرض تركناه أو نفل ضيعناه او عصيان فعلناه او نهي اتيناه او نصر اطلقناه فانا تائبون اليك فتب علينا يا رب.

أحبتتك جداً لدرجة أنّه عندما تغيب عني يغيب معك كل شي.
لو كان الحب كلمات تُكتَب لانتهت أقلامي،

لكن الحب أرواح تُوهب فهل تكفيك روحي؟

كل ما أريده هو أن تبقى فى حياتي للأبد. أحببتك حباً لو تحول إلى ماء لأغرق العالم بأسره.
وفي سماع صوتك حنين إليك لا تعلمه. معك أستطيع أن أكون على طبيعتي بلا تصنع أو مجاملة، تحبني كما أنا وأهواك كما أنت.
يحكى في الحب أنّ العناق حياة.
أحتفظ بك لأنّك أثمن أشيائي.
كيف لا أحبك أكثر من نفسي وكل نبضة من نبضات قلبي تخفق باسمك!
أحبك عدد أنفاسي وأنفاسك وأنفاسهم جميعاً. ليت لي قلباً أكبر لأحبك كما يليق بك.
روعة الحياة تكون بقرب شخص أحببته سنين فأصبح من نصيبك. قلبي لا يريد غيرك حبيباً له. أدمنتك ولا أجد علاجاً سوى قربك.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
البيت الكبير

فيروز :انا هقوم اعمل قهوه تشرب معايا .

عمير : اه بس اعمليها فوق عشان انتي وحشتني اوى ونفسي اكلك.

فيروز : بتضحك عشان يحفله علينا زى عمي
لا مقدرش اتكسف.

عمير : قرب منها محدش يقدر يقرب منك اصل انتي ملكيه خاصه يعني من الاخر ممنوع الاقتراب علي فوق بسرعه.

فيروز : بصتلهم برتباك انا هستاذنكم عطله شويه وانزلكم تاني .

علا وسلوى بيضحكه عليها وعلي كسوفها.

سلوي : مش قولتلك بعد الوشوشة دى هتطلع عشان تلڤلڤ هي كمان.

فيروز : انكسفت عيب يا سلوى انا طلعه اعمل شويه حاجات ل عمير ونزله تاني بسرعه .

علا : بتضحك وحطت ايديها تحت دقنها الا هي ايه بقي الحاجات دى سر ولا هتقوليلنا.

فيروز : بس بقي لنا اعرف هبقي اقولكم انا طالعه اعمل ايه هن قالي اطلعي وانا طلعه.

سلوى: انا هقولك بقي انتي طلعه تعملي ايه وحطت ايديها علي تكفهم وقربت منهم انتي هتطلعي تتمرجحي وتتشقلبي وهيلعب بيكي زى العروسه الحلاوه والباقي هنسيبه ل عمير وخدودك الحمرا دى .

علا : اهدى يا حبيبتي دى احلا حاجه بتحصل لزوجه من زوج بيحبها.

عمير : جه حط ايده علي كتف فيروز بتوزه مراتي علي ايه يا اخواتي العزيزات.

فيروز حطمت حصون قلب القاسي (رومآنسيه لابعد حدود)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن