الفصل التاسع عشر

39K 769 13
                                    

الفصل التاسع عشر
فيروز حطمت حصون قلب القاسي
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
اللهم ان كان هذا الوباء والبلاء بذنب ارتكبناه او اثم
اقترفناه او وزر جنيناه او ظلم ظلمناه او فرض تركناه أو نفل ضيعناه او عصيان فعلناه او نهي اتيناه او نصر اطلقناه فانا تائبون اليك فتب علينا يا رب.

يعيش الإنسان حياته في الدنيا طيبًا مع كل الناس ويظل يعطي ويأخذ دون أن ينظر أن يأخذ من أحد شيء أكثر من المتوقع، فهو فقط يتمنى ابتسامة تسعد قلبه، يتمنى أن يتعامل بالمعاملة الحسنة والطيبة، ولكنه قد يقابل هذا كله بالعكس، فيجد المعاملة بجفاء وكأن ما يفعله هو واجب عليه وليس تكرمًا منه، وبذلك يكسر خاطر الإنسان ويحرم من الابتسامة، فالإنسان في لحظة حزنه وألمه يتمنى اليد التي لطالما مسحت دمع وجنته، لتخلصه من حزنه وآلامه.

لا تدخل حياة مَن لا يحتاجك، ولا تفرض ذاتك على مَن يرفضك، فمن أرادك سيفعل المستحيل ليكسب قلبك.

أوهمتك برحيلي فراقبتك من بعيد، رأيتك بخير ولم تشتكي الفقد، فقرّرت الرحيل لتبقى بخير أكثر.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
الفصل التاسع عشر
عند عمير وفيروز
فيروز: صحيت بتعيط اااااه من اديها بتوجعها  .

عمير: قام مخضوض انتي مالك بتعيطي ليه وبيلمس شعرها .

فيروز : ايدى بتوجعني اووووى وماسكه اديها مش مستحمله الألم .

عمير :اهدى هجبلك مسكن لو سمحتي خدى مسكن انتي جرحك كبير ولازم تاخدى الأدوية معلش استحملي هو الدكتور قال انك هتتعبي.

فيروز: لا مش عاوزه افطر انا بحب الصيام انا هستحمل.

عمير : حبيبتي ربنا مديكي رخصة يا روح عمير بس ثواني وانا هجبلك عصير عشان معدتك.

فيروز : بس يا......قطع كلامها بوسه في الهواء وخرج ورجع بالعصير وسندوتش وأكلها وادها الأدوية تعالي نامي شوى احنا لسه بدرى.
✨✨✨✨✨✨⁦✨✨✨✨✨✨✨
شقه طارق وهاله

هاله : مانمتش بتفكر في اللي عمله اميره وطارق وقررت انها تبعت ل عمير تسجيل بتاع اميره وطارق

بس لازم الاول اشترى خط جديده عشان محدش يعرف اني انا اللي بعته وبصت ل طارق لازم تندم علي كل اهانه قولتها ليه انا الملعونه اللي متعرفش قيمه جوزها صح وعشان عرفه قيمتك لازم اربيك.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
شقه يوسف وسلوى

يوسف : مالك يا سلوى من امبارح متوتره وشكلك عاوزه تقولي حاجه انتي عارفه لو عرفت انك مخبيه عليه حاجة هزعل منك جدا وبيقرصه من خدها.

فيروز حطمت حصون قلب القاسي (رومآنسيه لابعد حدود)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن