الفصل التاسع
فيروز حطمت حصون قلب القاسي
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨سبحان الله وبحمده ✨ سبحان الله العظيم
استغفر الله العظيم و اتوب اليه انك انت التواب الرحيم✨✨✨✨✨✨
من النادر أن يقابل الإنسان الحب الصادق في حياته، فالحب من أجمل وأرقى العلاقات الإنسانية، بالحب يحيا الإنسان في راحة بال وسعادة، فالحبيب هو النصف الآخر، الذي يتقاسم معك أفراحك ويشاركك أحزانك ويهون عليك همومك، ويحفظ أسرارك، فلا يمكن الإستغناء عنه، فهو رفيق الحياة، خاصة إذا اتسم بالصدق والوفاء.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
البيت الكبيرعمير : طلع شايل فيروز فجاه سكتت ومش بتتحرك نزلها اخيرا هديتي وقعت في آلأرض اغمي عليها واقف مصدوم فيروز وقعت مغمى عليها قرب منها وشالها وحطها على سرير وبداء يفوقها فيروزتي ردى عليا مالك يا حبيبتي بدات تفتح عيونها .
فيروز: مسكت دماغها انا أي حصلي وليه الدنيا بتلف ودماغي مصدعه جامد .
عمير : فكلها طرحتها الحمد لله انك كويسه وقعني قلبي بجد أكيد كل ده بيحصل عشان مش اكلتي مع الصيام وانتي ضعيفه وقام قفل الشباك وشكل التكييف لو حبه تقلعي فستانك تمام مش حبه براحتك وبداء يكشف الاكل وصبلها العصير اتفضلي اشربي قبل ما تتحركي من مكانك .
فيروز : بصتله بكسوف واخدت العصير منه شكرا وشربتها انا هدخل اخد دش بسرعه واخرج عشان افوق ممكن .
عمير : مش ممكن يا مدام الا لما تكلي اصل لو انتي وقعتي وانتي بتاخدى دش انت اللي هدخل اكلك مش انتي الا هتكلي يالاا لوحبه تغيرى الفستان .
وفجاه الباب خبط وكانت علا الشنطه دى بتاعت فيروز الحجه نيره قالتلي علي مكانها وانا بقي خدمتك يا ابن عمي الف مليون مبرووووووك وزغرطت .
عمير : تسلملي يا علا نجاملك في الافراح مجدى عرف يربي صحيح .
علا : طبعا عرف يربي مش بعيد فيروز تموت من اللي في الشنطه وضحكت ونزلت .
عمير : قفل الباب اتفضلي تيته بعتتلك الهدوم دى عشان تاخدى راحتك انا بقول ادخلي غيري لبسك علي ما احضر الاكل .
فيروز : ابتسمت تيته حبيبتي عارفه اني مش هعرف انام في الفستان .
عمير : ابتسم بخبس طبعا تيته دى حبيبتي وبموت فيها ممكن تسبيني انا اختار وفتح الشنطه انا هدخلك البيجامه دى في الحمام ومسك كوبايه عصير في ايه .
فيروز :مركزه اوي للي في ايدها ومش فاهمه لانه بيحاول ما يظهرهش اي هو طيب هاتها وانا داخله واشرب انت العصير .
عمير : لا اصلي لو سبت العصير مش هعرف اشربه تاني وانا نفسي في عصير ده وسابها ودخل الحمام فضل منتظره لحد ما قربت من الحمام وخرج فجاه خبط فيها.
أنت تقرأ
فيروز حطمت حصون قلب القاسي (رومآنسيه لابعد حدود)
Romanceرومانسيه اجتماعية جريئه ل ملكه الاحساس ياسمين الهجرسي المقدمه روايه فيروز حطمت حصون قلب القاسي 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 سبحان الله وبحمده 🌺 سبحان الله العظيم 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 المقدمة 🌺🌺 بعض العلاقات تبدا قويه.......قويه للحد الذي يجعلني نؤمن ا...