الفصل الثاني عشر

34.8K 628 21
                                    

فيروز حطمت قلب القاسي
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
اللهم ان كان هذا الوباء والبلاء بذنب ارتكبناه او اثم
اقترفناه او وزر جنيناه او ظلم ظلمناه او فرض تركناه أو نفل ضيعناه او عصيان فعلناه او نهي اتيناه او نصر اطلقناه فانا تائبون اليك فتب علينا يا رب.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
فصل الثاني عشر
فيروز : بتتالم من دراعها ومسكت أيدها اااه وجعت دراعي يا عمير ودموع اتجمعت في عيونها واتكلمت بوجع اسفه انا طلعت بسرعه اشوفك انت محتاج مني ايه ولان الجو حر وماكلتش حاجه من امبارح ضغطي نزل وانا بره ومكنتش قادره اخد نفسي و لما كنت طلعه قلت اقلع الطرحه و اغسل وشي عشان اقدر اتنفس واستحمل اني اطلع ولان الجو حر وعيوني التهبت من اللينسز س زى ما انت شايف لونها احمر ازاي ودموعها نزلت انا اسفه اكيد ما كنتش اقصد حد يشوفني كده ولا اعرف ان في حد معاك و بتعيط .

الهام : كانت واقفه مرتكبه من عصبيه عمير ولما فيروز سكت قررت تتكلم وتبلغه برساله جدها
ابيه عمير خلي الاستاذ ايمن ينزل يكلم جدى وبتبص ل فيروز اللي وقفه بتعيط.

عمير : ماشي انزلي بسرعه في خلال دقيقه اشوفك تحت من غير ما تبصي وراكي هو بيتكلم عصبيه و بصوت عالي مفهوووووووم.

الهام : حاضر يا أبيه وبتبص ل فيروز ونزلت جرى لانها خافت منه من شكله باين انه متعصب جدا.

عمير : ادخلي جوه تحت العنبيه وملمحش شعره منك.

فيروز: بتبص له بعتاب انا هنزل و لسه بتلف ومشيت خطوتين.

عمير : بعصبيه مسكها من أيدها وحاصرها بينه وبين الحيطه ومعدش بنها وبينه حاجه وهي بتعيط وهو سند أيده علي الحيطه انا كلمتي تتسمع من اول مره وبيشخط فيها ومكور أيده وبيضرب الحيطه بايده .
فيروز : اتخضت وحطه اديها علي وشها خايفه يضربها عمير حس بوجع في قلبه ادخلي جوه بسرعه فيروز بدموع دخلت من غير ولا كلمه.

عمير : دخل ل ايمن انزل كلم الحاج علي يلا وانا جاي معك ثواني وراح لفيروز ادخلي الاوضه استنيني خمس دقائق وجاي سبها ونزل ادخل يا ايمن عند الحاج علي واياك اسمع انك كسرت كلمه لجدي اوي حماك وانا خمس دقايق وجيلك ودخل عند امه.
✨✨✨✨✨✨⁦✨✨✨✨✨✨✨✨
الحاجه سيده
عمير : يا امي لو سمحتي اطلبي من سلوى وعلا يلبسه غاده فستان حلو عشان الماذون زمانه جاي وبيكلم بعصبية.

الحاجه سيده: حاضر سمعته يا بنات يالا نفذه بسرعه.

سلوى : حاضر يا مرات عمي دى هتبقي احلى عروسه يلا و مسكت ايد غاده وانا هنادى البنات وطلعوا شقه الحاج على لانها في الدور الاول.

الحاجه سيده : مالك يا عمير مالك ايه اللي معصبك كده قول بقي ليه قالب وشك .

فيروز حطمت حصون قلب القاسي (رومآنسيه لابعد حدود)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن