فيروز حطمت حصون قلب القاسي
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
اللهم ان كان هذا الوباء والبلاء بذنب ارتكبناه او اثم
اقترفناه او وزر جنيناه او ظلم ظلمناه او فرض تركناه أو نفل ضيعناه او عصيان فعلناه او نهي اتيناه او نصر اطلقناه فانا تائبون اليك فتب علينا يا رب.كل فراق لا بد أن يكون له بالنهاية سعادة بلقاء لا فراق بعده. ما بك ياقلـب لا تلتئـــتـم، والهموم والأوجاع بك فيحـــاء، افرح فقد اقترب موعد اللقاء. اللقاء ليس إلا بداية لفراق، فافرح باللقاء ما استطعت. اللقاء بعد فراق طويل خير من ليلة الزفاف. السعادة اسمٌ لشيءٍ لا يوجد، فنمنحه للأشياء لا تقدر بثمن كلقاء الأحبة والأهل بعد فراق. عند اللقاء خفـق قلبي في دقاته فرحاً، فازداد حباً لك. لقاء نسيمه الشوق وعبيره الإخلاص، ينبع من بساتين الحب في ربيع العمر، في أرض القلوب فرحاً في لحظة اللقاء. ما أحلى تلك المشاعر التي تنتابنا عند اللقاء، وما أرق تلك الأحاسيس، وما أصدق من تلك القلوب، وما أجمل فرحة اللقاء.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
الفصل الواحد والعشرونشفه الحجه سميحه
علا : قاعده معاهم مالك يا بت بقالنا ساعه بنتكلم معاكي وبعدين انتي حبيته وهو بيسافر وعارفه أنه عايش في امريكا ايه المشكلة بقي ولا هو دلع وخلاص وبتتكلم بعصبيه .
سلوى : أهدى يا علا بس عشان نعرف مالها ليه رافضة تسافر معاه مالك يا الهام حصل منه حاجه قلبتك كده.
الهام : آه في وقعدت وهي متعصبه جدا بصراحه في بنت زملته لفه عليه وكل ما اكلمه تكون هي معاه ولما اسئله يقول بساعدها في رسالة بتاعتها وفي يوم بكلمه ردت هي عليا وقالت إنها بيته معاه في شقه وان في بينهم علاقه واني لازم ابعد عنهم واسبهم لبعض.
علا : بتصقف بستغراب استحاله يكون كلام بت دى صح انتي عارفه أنه متدين وبيخاف ربنا وبيحبك من وانتي في ثانوى هو ممكن يكون بيساعدوها لاكن حاجه تانيه مش هصدق وبعدين احنا فيها اقعدى معاه واتكلمه وافهمي كل حاجه منه ماتبقيش عامله زى دبه اللي قتلت صاحبه وانا هتكلم مع عمتي عشان تسبكم براحتكم وقامت ندهت عليها وجابتها وهي مسكه ايدها تعالي بس يا عمتي .
الحجه سميحه: انت سمعه كل حاجه من وانا جوه وعارفه من سنتين بس قولت بلاش احرجها ومش هتلاقي احسن من دكتور ماجد ليكي و زى ما علا وسلوي قالولك اقعدى واتكلمي معاه ومتنسيش أنه كان واقف جانبك علي طول قدرى اللي عمله معاكي وبلاش تبقي ناكره جميل زى ابوكي .
الهام : اتكلمت بعصبيه اهي ماما هتفتح اسطوانه ابوكي وعيوبه اللي حفظنها بس حاضر يا ماما وراحت حضنتها ربنا يخليكي ليا وانا مقدره تعبك عشانه زانك استحملتي بابا عشانا سنين طويله عشان كده انا خايفه اختار غلط زى حضرتك.
علا : هو ابوكي ده كان يتعاشر ده عمتي ليها الجنه عشان استحملت تبص في وشه ثانيه واحده وزقتها مسكت فون انا هتصل عليه وانتي اهدى كده يا شعنونه وانتي بتكلميه.
أنت تقرأ
فيروز حطمت حصون قلب القاسي (رومآنسيه لابعد حدود)
Romanceرومانسيه اجتماعية جريئه ل ملكه الاحساس ياسمين الهجرسي المقدمه روايه فيروز حطمت حصون قلب القاسي 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 سبحان الله وبحمده 🌺 سبحان الله العظيم 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 المقدمة 🌺🌺 بعض العلاقات تبدا قويه.......قويه للحد الذي يجعلني نؤمن ا...