part 2 :cermin mata

1.3K 43 3
                                    

Ke esokkan harinya Hari sabtu pada jam pukul 8:30 yang di mana Ali telah berjanji dengan Alicia untuk menemani nya pergi ke Shoping moll. Tapi tak tahu lagi mana nak Shoping dan tak tahu lagi bila dia nak bergerak pergi ke Shoping tu. Ali yang baru bangun dari tidur tu dengan mamai terus mencapai tuala nya dan menuju ke dalam bilik Air untuk persiapan di pagi hari. Lepas je Ali bersiap mandi seperti sedia kala pada mulanya agak bingung apa yang hedak di lakukan  "ermm apa nak buat arh " kata Ali sambil mengucup dagu nya sendiri tapi semasa berfikir Tiba-Tiba perut nya berbunyia krtt "ouh.. sekarang aku tau nak buat apa" menolog Ali seorang diri. Sekarang dia hendak pergi ke cyber cafe untuk beli makanan favourite nasi lemak tempoyak udang . . .

          Sesampainya Ali di cyber cafe pada mulanya ia hendak mebungkus makanan nya tapi "Ali" kata seseorang sambil pegang bahunya Ali menoleh ke belakang ternyata Mia dengan Viktor "eh Viktor kau buat apa kt sini" nyoal Ali kepeda viktor "beli sarapan ma" kata Viktor dengan muka yang masam "eh Mia pulak" tanya Ali lagi kepada Mia "aku beli makanan pastu aku terserempak dengan viktor pulak" kata Mia dengan nada yang ceria Viktor hanya mampu menarik muka sambil senyum walhal Ali faham dengan keadaan Viktor lagi membuak buak dalam hati Ali nak kena kan Viktor. "Sekarang Ala alang kita semua dah ade kt sini jom kita makan sama-sama" kata Ali sambil senyum nakal pada Viktor. Viktor hanya mampu buat syarat tangan yang bermaksud kenapa itu yabg di laku kan pada Viktor Mia pun memeluk lengan Viktor tapi Viktor hanya senyum pahit. "Jom Viktor kita makan sama-sama ea" kata Mia sambul senyum semanis-manis nya yang membuat Viktor blush Alah suka lah tu. Ali hanya mampu senyum je kemudian pekerja Cyber cafe datng unTuk megambil oder "oder" kata perkerja cyber cafe "saya nasik lemak tempoyak udang Satu air milo panas" kata Ali sambil menunjuk kan jari telunjuknya ke atas. . . "Bagi saya nasi goreng Cina dengan milo panas"kata Viktor "saya nak sama macam dia" kata mia sambil senyum memandang Viktor "okey milo panas 3 nasi lemak tempoyak udang 1 nasi goreng cina 2 betul" nyoal pekerja itu kepda mereka merak hanya menganguk selepas makanan sampai mereka berborak rancak sehingga lupa pada jam uang menunjuk kan pukul 9:00 "eh Viktor aku gerak dulu dak kul 9 dah ni" kata Ali sambil pergi kaunter pembayaran.

           Sesampainya Ali di rumah macam biasa bosan telah melanda diri nya namun Ali pun membuka ps box untuk main game Naruto ultimet ninja. Telah lama Ali masuk ke dalam dunia game dia sudah terlupa dengan janji nya kepada Alicia jam menunjukkan pada pukul 10:45 dan tiba-tiba tintong loceng di rumah Ali di tekan  seseorang Ali yang terdengar itu lekas pergi ke pintu untuk membukanya ternyata ade seseorang gadis yang berpakaian kasut vans seluar Valentino bebaju kuning belang-belangan putih. Ali terkejut Siapakan gadis menawan ini itu yang terdetik dalam hati semasa Ali membuka pintu but dia belum pandang sampai habis di kepala dia cuma pandang sekerat jalan selapas gadis itu bersuara "Ali cepat lah kau tak siap lagi" gadis itu bersuara Ali menoleh ke atas ternyata itu Alicia. "Erk" kata Ali sambil mengundur kan diri nya ke belakang tanda terkejut kerana sudah terdetik di dalam hati siapakah gadis menawan ini dia terkejut selepas memandang ke atas "apahal kau nii" tanya Alicia sambil mencekak pinggang "tak de lah aku ingat gadis mana datang rumah aku tadi tapi" Kata Ali tergantung semasa memandang Alicia "tapi apa" tanya Alicia "tapi bukan gadis dia betina" kata Ali sambil menunjuk kan jarinya kearah Alicia "ish kau nii baik kau pergi mandi dulu" kata Alicia yang sudah naik anggin denag Ali. Ali yang terkejut tindakkan Alicia itu pun bergegas pergi mandi "baik-baik aku pergi mandi sekarang" kata Ali dengan nada yang takut "masuk lah dulu" kata Ali sambil menjeput Alicia masuk kemudian Alicia pun masuk kedalam rumah. . .

        
        sampainya mereka di cyber mega mall mula-mula Ali terkejut kerana Ali dah masuk ke dalam cyber mega Mall ni dah banyak kali cuma dia je yang tak nampak Alicia. "Alicia" tanya Ali kepada Alicia "apa" jwab Alicia kepada Ali "sejak bila kau sika masuk dalam Mall-mall macam nii" tanya Ali "dah lama dah cuma kau je tak perasan Aku"kata Alicia "kenapa" tanya Balik Ali kepada Alicia "sebab malu nak tunjuk muka" kata  Alicia dengan sengeh malu-malu "eleh" Ali membuat muka menyampah sambil masuk ke dalam mall kemudian dalam mall ade saru kedai cermin mata Ali singgah di situ "Ali kenapa kau singgah kt sini" tanya Alicia kepada Ali "tak de lah aku memang suka tengok cermin mata cuma tak suka pakai" kata Ali sambil senyum indah tak indah kepada Alicia "kenapa" kata Alicia sambil memakai cermin mata bulat. Ali yang memandang Alicia yang memakai cermin mata bulat itu baru sedar kecantikkan Alicia yang tersembunyi selama ini... alah sekang kata die jatuh cinta pandang pertama... "cantiknya kau Alicia " kata Ali sendiri

AKU SUKA DIAWhere stories live. Discover now