part 6 : keputusan

693 26 2
                                    

Baru pertama aku kali jumpa die,
Mak ai meluat gila aku tengok die.

***********************************

ALICIA POV's

         Aku menelan air liur semase melihat kelibat mamat UK itu di hadapan ku. Mamat tu hanya pandang aku dan senyum sinis. Adu hai berdegup kuat jantung aku niw. Ye lah gila kau aku dah lah nak langgar dye semalam pastu dye tanya aku palau pulak. Aduh taku nye...

        "Alicia kenal kan Ini coustemer kita yang akan beli kapal terbang kita niw.." kata bos aku saat aku memandang nye dengan seyum seperti kerang busuk.

       "Ouh.. saya Alicia kheng" kata ku sambil menghulur kan tangan sebagai permulaan perkenalan kita orang.

       Mamat tu hanya sekadar senyum sinis lagi dekat aku. Aduhai.. jangan dye ubah fikiran gara-gara aku sudah. Dan mamat itu pun menyalami aku. Aduh hati aku makin berdegup kuat niw dah mcm nak intervew dah niw...

        "Saya dato' Ali bin ghazali duduk di UK tempat lahir di bandar cyeberaya" akhirnya mamat itu bersuara selepas menyambut salam ku ini. Fuhh nasib tak kena palau.... eh kejap tadi mamat tu ckp name dye Ali.... takkan lah..

      "Jadi..." dato said bersuara untuk menerima keputusan dengan mamat tu... aduh takut nye aku nak dengar keputusan selepas aku dah buat salah dengan mamat tu...

      "Ouh pasal kapal terbang tu ye.." kata mamat tu saat ia memandang ku dengan penuh makna... alah terima je lah... tolong lah... aku yang perasan dye sedang memandang ku itu cepat-cepat aku buat gaya sorry atas berbuatan aku semalam. Dan buat mata yang paling comel aku pernah buat... dekat lelaki niw.. nak bagi simpati lah.. adu hai... lelaki itu memandang ku dan alih kan pandangang nye ke pada dato' said

         "Bagi saya fikir masak-masak dulu buat semantara ni..." kata mamat tu dekat dato said.... dato said berubah dari segi riak wajah nye daru pada gembira turus jadi hairan...

       "Kenapa tiba-tiba nak ubah fikiran bukan dah fikir masak-masak ke.." soal dato said dengan muka yang hairan...

        "Ye sebelum ini saya dah fikir masak-masak tapi..." kata nye tergantung dan memandang kearah ku tadi. Aduh hai takut pulak aku nak pandang dye...

         "Ade sesuatu yang berlaku yang membuat kan saye terubah fikir baru saja sekejap tadi" kata nye sambil senyum ke arah dato said.. aku mula menelan air liur yang terasa kesat ya amat.

          Selepas kami di satu bilik dengan mamat tu akhirnye habis jugak aku tengok beria dato' said layan dye mcm org raja tadi mesti sebab nak suruh beli kapal tu kan aduhai.. aku kena buat sesuatu yang boleh dye sejuk hati dengan aku ni... tapi mcm mana erk... ha aku tau...

           Aku mula mengatur langkah ku untuk pergi kearah mamat tu... "erk hai" kata ku dengan rasa terpaksa untuk di tegur.

      "Ouh ha nk ape" kata mamat tu tanpa memandang ke arah ku.. usih kerek gila dye ni... ngerr

      "Boleh saye minta numbe telifon awak" nyoal ku dengan muka yang yang penuh untuk ambil simpati.

       "Ini numbe saya nanti kalau ade hal penting boleh call and contect" kata mamat tu dengan muka yang serius mak ai.. sumpah aku dah meluat tengok muke mamat niw.. uishh

AKU SUKA DIAWhere stories live. Discover now