part 5 : perjumpaan

791 37 15
                                    

Baru pertama kali jumpa dengan aku, mak aii kerek gila kau dengan Aku, dasar mamat UK.

***********************************
ALICIA POV's

Harini dah masuk 10 puluh tahun dah berlalu. Maknanya sekerang umur aku dah 23 lah. Ye lah lepas Ali pindah pergi ke luar negara nii herm.. entah lah apa yang patut aku buat ade kah patut aku couple dengan org lain. Aku dah suka dekat Ali dari kecik lagi. Tak pelah Alicia bukan die nak couple pun dengan kau nii. Dia pindah dekat UK kut takkan die stay nak pandang perempuan macam kau nii Alicia oii.

Aku memandu kereta AXIA aku penuh dengan fokus selepas aku berkerja tadi. Tiba-tiba aku teringat bos perkerja aku ade ckp Alicia esok kamu sebagai setiausaha saya. Kamu kene hadir di pejebat saya esok sebab ade org nak beli kita punya kapal terbang.

"Aduh... esok pukul berapa erk nak pergi ke dah lah esok aku tengah cuti.." menolong ku sendiri. Ye lag esok aku cuti. Tapi kenapa nak meting masa aku tengah cuti. Adu hai dunia-dunia. Tapi katanya org tu dari UK. Herm... entah lah.

Dan tiba-tiba aku hampir belanggar dengan kereta mana tah tak pernah tengok aku.... dari luar negara agak nya...

Kereta tu yang berhadapan dengan kereta AXIA cantik aku tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Kereta tu yang berhadapan dengan kereta AXIA cantik aku tu. Huih nasib baik tak berlanggaran kalau tak memang hopital jwb nya aku bermalam malam ni. Aku lekas turun kereta itu pergi ke kerata di hadapan aku. Agak terpegun jugak lah kereta canggih mcm nij kot tak pernah Aku tengok. Gila dia...

"Heww buta ke" soal ku saat ku mengetuk tingap di kereta dia. Nampak macam lelaki.

"Patut ke saya yang menyoal kan soalan itu kepada cik" kata mamat tu sambil buat muka poyo lepas dia bukak tingkap.

"Kenapa saya pulak awk tu yang pandu tak betul" kata ku sambil mencekak pinggang. nasib baik jalan tu jarang org lalu. Tapi aku pelik lah jalan tu selalu nya takkan ade org yang lalu dan takde siapa yang tahu jalan nii selain org dekat-dekat sini je.

"Okey meh kita soal jawb, cik boleh tepi sikit" kata lelaki itu saat saat itu membuat gaya Syuh dekat aku.

Dan mata Aku agak terbeliak juga sebab nampak dia bukak pintu.. perrhh pintu terbukak dari atas dowh...

"what you see about the mistake I was driving" kata mamat poyo saat ke hadapan di depan aku.

Agak tinggi jugaklah mamat tu tapi muka macam pernah nampak tapi siapa erk.

"Jawab lah cik adik" kata mamat tu yang hampir kedapan dengan aku...

"Erk lantak lah" kata aku sambil pusing ke belkang untuk pergi ke kereta aku semula. Dah malu bhai entah-entah salah aku sebab aku berangan jauh gila tadi. Huhuhu....

Sesampai je aku dekat rumah aku terus masuk dalam rumah. Kelihata Mia sedang sibuk mengemas rumah... ye lah dia balik awl aku pulak balik lewat pas tu esok ade meting lagi... arrhh patut esok pagi aku tidur dengan lena tau...

"Lambat balik" nyoal Mia terhadap ku ....

"Ye lah patut adu sampai capat sikit tapi ade mamat mana tah.... hampir berlanggar dengan aku" kata ku dengan bengis sambil melabuhkan punggung ku ke atas sofa... fuii nikmat dowh...

"Kau nii dah kenapa balik-balik je tak de mood" kata mia dengan muka agak kelihatan ingin tau...

"Tak de lah... ade sorang mamat nii entah dari mana tah die datang naik kereta canggih weyy" kata ku dengan nada yang sikit teruja...

"Lepas tu" kata Mia saat melabuh kan punggung nya juga di sebelahan diri ku yang sedang menikmati sofa baru tu....

"Kau tahu aku ngan dia hampir belanggar dowh tadi nasib baik tak berlanggar" kata ku dengan nada yang risau akan keberadaan ku disini tiada lagi.

"Lah lepas tu kau tak serbu dia" nyoal mia sambil mengambil rimote TV....

"Dah lepas tu dia tanya aku aku balik ade aku nampak ke dia buat kesilapan memandu" kata ku sambil memuncung kan mulut ku ini...

"Habis tu takkan kau tak ckp yang dia tu buat salah" kata mia sambil memegang tangan ku dengan lembut...

"Tak lagi pun aku rasa salah aku sebab masa aku bawak kereta aku tadi aku termenung" kata ku sambil tergelak kecil....

Mia pun terikut ku tergelak dan die berhenti gelak dan buat muka serius. "Erk Alicia" panggil dia dengan muka suruh ambil simpati

"Ape" jwb ku dengan pendek tahu sangat hajat die tu...

"Heem boleh tak esok aku nak keluar dengam Viktor. Nak beli barang persiapan tunang kita orang lah" kata mia saat lembut mengosok tangan ku

"Herm ye lah" kata ku dengan pendek ye lah esok kan aku kerja takkan nak biar mia duduk sorang -sorang dekat rumah nii. Lagi pun ank beli persiapan tunang kan takkan aku nak halang pulak. Tapi kalau keluar dengan sengaja pastu aku ade kt rumah herm jangan harap lah aku nak bgi keluar. Mati hidup balik pun aku takkan bagi tau...

"Yeay tanks my friend" kata nya sambil memeluk kuat badan ku. Kami nii bukan sejenis tau jangan fikir bukan-bukan pulak. Lagi pun kadang kadang kami nii perempuan nak jugak bermanja-manja.

"Herm ye lah dah jangan kacau aku nak rehat esok aku ade kerja" kata ku sambil menolak sedikit badan mia ke belakang....

"Ha kerja" nya nya kepada ku

"Iya kerja" jwb ku dengan pendek dan simple malas nak layan lebih-lebih. Lebih-lebih sape nak layan .. ha gituiw....

Pada esok pagi aku kelamkabut bersiap pergi ke kerja. Sambil menyuap tiga keping roti yang mia dah siap kan tadi siap sapu kan kaya lagi. Tiga keping roti habis dan aku sambung balik fokus untuk memandu sekian lama Aku memandu.. aku perasan jugak die niw kereta semalam yang aku hampir belanggar semalam ape dia nak pulak niw... ish janga fikir mcm tu Alicia kau ingat jalan ni kau sorang je ke... aku memujuk hati aku supaya tak bersangka buruk dengam mamat tu...

Aku masuk ke pejabat kelihatan dato said si boss pejabat Aku sedang duduk di atas sofa dalam biliknya itu. Dia memandang ku dan membuat syarat suruh duduk di sebelah nya. Aku duduk dan membatu kan diri ye lah tak tau nak ckp ape bhai...

"Dato bila kita punya coutemer tu nak sampai" nyoal ku setelah lama ku mendiam kan diri

"Dia datang lewat sikit lagi pun die bukan coutemer biasa-biasa.. dari luar negara datang melaysia nii semata-mata nak beli kepal terbang kita aje" kata dato said dengan nada yang teruja....

"Ouh macam tu" kata ku sambil melihat pintu pejabat dato di buka dan melihat mamat yang aku hampir berlanggaran dengan aku semalam tu pulak yang masuk.... aduh selalu cerita org nak intervew masuk kerja tu... aduh jangan dia tolak sebab peranggai aku semalam pulak....

Aku dan dato said bangun dari tempat duduk dan melihatan mamat tu senyum sinis dekat aku... alamak kalau dia tolak balik kepal tu gara-gara aku aduh.. habis lab aku.... dia bgi tau pulak dekat dato said uish.. pishang beb..........

BERSAMBUNG

My friends wattpad 💝

RayhanJamil
raikz_55
AMATERASU_SASUKE
SufiHk2
justanauthor_23
Shidoratil
AbuJr4
daniel_azuan
wendimnur
af12344
ezmydalzdub
RaiRai995

AKU SUKA DIAWhere stories live. Discover now