part 13 : Perkahwinan

913 36 7
                                    

Aku tak memilih bila
Bab nak Pilih partner
nii cume aku Tak nak
lah partner Dengan dia
......................................................................

           Hari yang di tunggu-tunggu oleh mia pun sudah tiba.. Tapi kenape kereta tantik aku nak rosak pulak bila time-time macam nii.. aduhh aku terpakse menumpang Mamat UK tu.. hermm biar lah.. ape!!  die bawak aku jalan-jalan boleh takkan nak tumpang dia tak boleh.. 

       
       "sayang jadi pengapit Mia ke ??" Nyoal Ali sambil memandu selepas lama kami mendiam kan diri.. "herm.. yelah mia yang suruh.." kata Ku dengan Muka menyampah.. "ouh.. elok lah tu.. Abang pengapit Viktor" kata Ali dengan nada yang gembira.. aduhh ini mesti Mia dengan Viktor yang plan nii sengaja nak padan kan Aku dengan Ali.. chih Pagi-Pagi macam nii pun mamat nii nak bukak aircond macam peti ais ke ??.. dengan selambe nye ku perlahan kan aircond kereta Ali "ape ??" Nyoal ku apabila Ali memandangku dengan dahinye  berkerut... Lakas Ali keluarkan remote aircond kereta nye.. dan menguatkan aircondnye kembali.. aku hanya melemparkan jelingan Maut dan memutar ke arah kiri untuk memperlahan kan aircond tapi.. kenape Aircond dia masih sejuk.. aduh ini masti pasal remote tu.. hadui "ishh Abang nii tak sejuk ke ??" Nyoal ku dengan nada yang sedikit tinggi.. Ali hanya senyum dan focus memandu chih "suke lah kacau orang" nyoal ku sambil berpeluk tubuh.. Mamat tu hanya diam dan senyum sesenyum yang munkin.. haish di tempat bersandar kerusi kereta Ali tu ade jecket minggu lepas yang masih di gantung.. tanpa malu Aku ambil untuk menyelibung kan badan ku yang tengah sejuk ini.. Ali hanya melihat dan senyum je.. "apa pandang-pandang" nyoal ku dengan Muke yang masam.. Ali hanye mendiam kan diri je.. ishh mamat nii ape masalah die arhh asyik senyum je.. setelah sedap ku selibung dengan jacket Ali.. senang senang je die tutup aircond.. pastu die tekan dekat satu screen kereta yang mengakibat kan aircond itu mengeluar kan angin yang panas.. ish mamat nii lekas ku cabut jacket Ali yang dah aku selibung tadi.. hermm dia ajak bergurau pulak.. lepas dah lega dari sejuk jadi panas die boleh bukak pulak aircond tahap gaban.. aku melempar kan jelinagn maut kepada Ali.. "ape??" Nyoal Ali sambil senyum-senyum.. "abang nii kan.. main-mainnn!!" Kata ku sambil baling jacket die di kepala Ali.. "prftt bahahahahaha" die boleh gelak kuat pulak mamat nii haish.. "sayang nii comel lah bila marah" kata Ali sambil focus memandu.. aku hanya menggembung kan pipi sedikit dan ku memuncungkan bibir.. lekas ku ambil jacket Ali yang telah ku campak tadi.. dari pada Aku layan Mamat nii better aku tido.. setelah menyelibung badan ku.. dan cume tinggal nak ambil stap untuk tidur je lagi..  "dah sayang... tak payah nak tidur.. dah sampai dah pon.." kata Ali sambil mencari tempat parking "ishh abang lah nii" kata Ku sambil mengkerut kan dahi.. "hehehe jangan marah ea.." balas Ali.. Grrr tak kuasa aku layan Mamat nii..

          "Betul ke nii papa"

          "Ye betul..  lagi pun kesian Ali tu drive jauh-jauh dah alang alang lalu depan rumah tu.. singgah je dekat kampung.." kata Papa ki yang setelah die menelifon kepada ku.. dah nak dekat senja dah nii..  "Sayang jom balik.." kata Ali saat ku betul betul menekan button off "biar sayang drive" kata ku sambil menghala kan tangan ku untuk meminta kunci..  "ouhh sayang nak drive.."  kata Ali sambil meletakkan Kunci keretanye di atas tangan kanan ku.. "I go to bed first" kata Ali sambil menguap kan mulutnye.. sambil membuka pintu chih menyesal pulak bila minta kunci.. setelah ku masuk kereta terkejut tengok mamat nii dah cabut kapala seat kereta dan kerusi itu di jatuh kan olehnye.. dan macam kusyen segi tiga pulak tengok kereta die nii.. "sayang nak bawak menual ke auto" nyoal Ali saat die mengereng mengahadap ku.. "mane mane pun boleh.." kata ku sambil menghidup kan kereta Ali itu.. "sayang nak bawak manual pakai gear biase nii.. kalau nak pakai auto tekan button kuning dekat depan gear tu" tunjuk Ali saat die mengereng dan memendang ku di muke.. "kalau nak parking" nyoal ku dengan nada yang pelik.. Ali boleh lagi die gelak.. aduihh die nii "prftt.. sayang tak pernah bawak menual ke" noal Ali dengan kembali senyum.. "menual kerata malaysia nii pernah lah.. tapi menual kereta UK nii tak pernah pulak" kata ku tanpa memendang muke nye.. "sayang tekan je lagi sekali dekat button kuning tu.. nnti die auto jadi parking" jawab Ali yang masih mengereng menghadap ku.. "pakai lah nii" suruh Ali sambil menghulurkan jacketnye kepada ku.. herm wanggi pulak bila dah pakai jacket Ali nii banyak kali..

         "Abang!! bangun lah.." kajut ku kapada Ali kali yang ke 3.. "ha dah sampai ke.." kata Ali dengan keadaan yang tengah mamai tu.. dah malam "kejap sayang ?? Nii dekat mane" nyoal Ali dengan muke berkerut.. "dekat rumah sayang.. Papa suruh singgah sini dulu.. dah jangan cakap banyak lah.. turun je.. nii kunci kereta abang" kata ku sambil meletakan di tangan Ali.. 

"Ali lama  tak jumpa" nyapa general setelah aku dan Ali turun untuk bersalaman dengan general.. "ha'ah lah general nak dekat 10 tahun tak jumpa" jawab ali sambil mengeru kepala nye yang tidak gatal.. "papa Icha masuk tidur dulu ye" kata Ku sambil menguap dan melankah masuk dalam rumah aku..

Setelah aku tiba di bilik dan merebah kan badan aku.. lupe pulak jacket Ali nii aku belum buka.. aduii penat sangat nii.. Ali pakai perfume ape erkk wanggi nye.. lekas ku cabut jacket tu.. dan mecium baju Ali.. hermm aku terase nyaman sekarang.. seperti ade di samping Ali jee bila aku bau baju die nii..

      
       Tepat je pukul 2:30 tgh Ali sampai ke rumah Aku.. kesian pulak tengok die dari pukul 1:00 tadi drive sampai sekarang.. "awak tak nak rehat dulu ke kt sini" nyoal ku dengan muke yang kesian.. "eh takpe lah.. lagi pun saye ade benda lain nak buat nii" jawab Ali.. "herm yelah elok-elok drive tu.. take care" kata ku dengan sopan depan die.. "ye.. I love U sayang" kata Ali sambil menjerit oada ku.. "ye I love U too" jawab ku sambil menjerit kembali ke arah nye.. "take care sayang.." kata Ali sambil memandu kerata sebelum ia pergi..

Bersambung

My friend wattpad 💝
RayhanJamil
raikz_55
AMATERASU_SASUKE
SufiHk2
justanauthor_23
Shidoratil
AbuJr4
daniel_azuan
wendimnur
af12344
ezmydalzdub
RaiRai995

AKU SUKA DIAWhere stories live. Discover now