part 14 : jealous

625 25 3
                                    

Tak cemburu tak jealous
Apahal dia nii makin mesra
Apakah ade hubungan
Sebaliknye ??
......................................................................

        "Sayang nak ape nii" Nyoal Ali setelah di kejut kan oleh ku dengan menalifon.. "Takde.. nii kereta sayang kan rosak.. Sayang ade benda nak beli sikit.. So boleh tak kalau..." kata Ku dengan penuh manja.. alah bukan ape cume nak bodek die pinjam kerata je. Hehehe "herm yelah.. bila nak pinjam tu.." Nyoal Ali dengan nada yang mamai.. "Tgh kang sikit boleh ??" Nyoal ku dengan Nada yang sedikit riang.. huhuhu dapat bawak kereta dari UK.. "nak Abang jemput ke macam mane ??" Nyoal Ali "eh tak payah lah biar sayang datang naik grab.." jawab ku dengan pantas yelah kalau die jemput aku nnti die nak balik dengan ape kan.. so kesian lah sikit dekat die.. aku nii bukan kejam sangat..

           bila Aku sampai di kondo sewa Ali.. kelihatan seseorang seperti yang ku kenal.. Tapi siapa erk.. aduii tak ingat lah pulak.. tapi ?? Kenapa dia dengan Ali macam rapat.. takkan lah.. tanpa memikir panjang hati aku sudah penas seperti telah di bakar oleh seseorang.. lekas ku pergi ke sana "ha.. sayang.." kata Ali tak sempat nak habis kan Aku dah memotong.. "kenapa tak siap lagi nii" kata Ku sambil mencekak pinggang.. mamat tu dahi die makin berkerut.. "dah cepat pergi siap" kata Ku dengan berpeluk tubuh.. bingkas Ali masuk ke kondo miliknye. Sekarang hanya tinggal aku dah minah nii je.. minah tu hanya senyum indah tak indah je dekat Aku.. "Alicia ?? Sihat" Nyoal minah tu dekat Aku.. Aik macam mana die boleh tau name aku pulak nii.. "ouh sihat.. nii siapa erk macam name boleh tahu aku" nyoal ku dengan dahi bekerut.. "kau nii itu pun tak ingat.. ni aku lah.. moon" kata Moon yang buat aku terus cam yang dia nii moon.. "eh moon lama tak jumpa" tegur ku balik haduii.. macam mana aku boleh tak cam die nii moon
"Sayang i'm coming" kata Ali sebelum mengatur langkah untuk keluar.. "ouh BTW malam nii awak free tak Ali" Nyoal moon dengan selambe.. ishh die nii "Ali malam nii kite detting tempat lain lah.. tak best lah funfire" lekas ku memotong perbualan Ali dan moon.. Mamat UK nii mekin membingung.. chih seronok lah tu kalau nak keluar dengan Moon "ouh malam nii korang date ea.. hehehe Sorry" kata Moon dengan muke yang bersalah.. Aku hanye senyum dan anguk je.. "dah jom!!" Kata Ku dengan menarik tangan Ali.. "abang drive" kata ku lalu masuk pintu kanan Ali.. yelah kereta UK tempat Drive di kiri so belah kanan kosong lah..

  
       "Sayang nii dah kenape tadi.. pelik je perangai.. Tadi kata nak pinjam kereta je nii nak ajak abang pulak keluar dengan sayang" Nyoal Ali dengan serius.. Aku hanye mendiam kan diri je fuhh hati aku tengah panas nii boleh pulak die tanye soalan macam tu.. Aku hanye mengankat bahu dan memandang ke arah tingkap.. "nii lagi satu malam nii abang busy lah nak selesai kan masalah syarikat kt UK tu.." kata Ali lagi.. ishh die nii "kalau macam tu keluar jelah dengan moon" kata ku sambil memandang tingkap.. ishh nak je aku hayun penumbuk aku nii kat Mamat tu.. "ape sayang merepek nii" katanye sambil memendang ke arah Aku.. "pandang lah kt depan tu.. kang exciden kang sape nak jawab" kata Ku dengan penuh egois.. peduli ape aku best la tuu kalau moon dah ngorat die haishh...

      "Sayang..." panggil Ali yang telah ku abai kan untuk kali ke kesembilan. Dengan perlahan tangan Ali menyelimuti tangan Aku.. aduhh malu la pulak takpe laa "ape abang nii" kata ku dengan laju saat ku menarik tangan yang sudah di pegang oleh jantan ini haish. "haa.. Ade pun mulut nk cakap dengan abang nii" kata Ali dengan senyuman "nii abang nak tanye nii nak keluar beli barang tuu kat mane ??" Nyoal Ali dengan sambung drive. "mane mane je laa" jawab kuu saat ku membuka hendfon yang sudah lama ku off kan. Takde lame sgt baru satu jam 😂😂 tapi tu dah kira lama la tuu cube korang off fon dalam sejam macam mne ? Haa.. bile aku tengok dengan whatsAap ade numbe yang tidak di kenali chat aku...

??: hai Aku moon save
      Numbe auu

Mesej yang membuat aku terkejut mane  die dapat numbe aku nii ea baik aku tanye die.. 

Alicia: mane dapat numbe ?

Moon: Alaa Ali send numbe
             Kau dekat Aku...

Whatsaap yang seterusnye ku hanye bagi gretick dan off fon sambil memandang mamat tuu dengan pandangan tajam "ape ?" Nyoal Ali dengan memandang muke aku walaupun sesaat yee la pandang dua minit kang gaum perginye.. "mane awak dapat numbe moon ?" Nyoal ku dengan nada yang geram "alaa.. abang yang mintak numbe die" kata Ali dengan senang hati "kenape abang mintak numbe moon" kata ku lekas memusing kan badan ku mengadap Ali.. die nak ngorat moon la tuu aduii "laa salah ke ?" Nyoal Ali dengan muke berkerut "ishh" geram ku ku lepas kan dengan menanpar bahu Ali "sayang nk kita masuk gaung nii" kata Ali dengan senyum bersinar.. cihh apasal die happy sangat nii.. moon ade buat ape ape ke ? Aduii.. 

  
         "Sayang kite dah sampai.." kata Ali dengan menarik handbreak keretanye tu..  "herm okey.." kata ku dengan muke masam sambil turun dari kereta.. "sayang nak abang tunggu dalam kereta nii ke ?"nyoal ali dengan tersengih sengih.. "tunggu la sampai tahun depan" kata ku dengan memberontak.. ishh dia nii orang suruh die ikut untuk suh teman nii tak die bole tanye nk kena teman ke tak.. haish better aku focus benda yang nak beli nii dulu..

        "Laa yeke bahahahaha" suara sape tu erkk macam kenal ? Takkan Ali kot.. setelah ku melangkah ke hadapan (di kereta Ali) kelihatan moon dengan Mamat tu tengah berborak.. dia nii ape masallah die.. "ouh hai Alicia" nyapa moon terhadap aku.. lalu nyapanye ku abai kan.. "abang jom" kata ku sambil masukkan barang barang ku ke sit belakang kereta Ali... "laa dah nak pergi ke ?" Mengeluh Ali dengan kuat.. "dah tu nk tunggu sampai bile ?" Nyoal ku yang tidak memandangnye..  "sampai tahun depan laa" kata Ali sambil memerli Aku "erkk oke la Ali.. nnti kalau ade mase kite jumpa lagi okey.." kata moon yang tersenyum kumak kamik die tuu.. "okeyy nnti kite jumpa lagii tapi roger roger tauu" kata Ali dengan nada riang.. Ali mahu start enjing keretanye "haa Asl start kereta pulak nii ??" Nyoal ku sembil memandang tajam dekat Ali.. "nak balik laa.. sayang tak nak balik ke ?" Nyoal Ali dengan muke berkerut.. "tadi kata nk tunggu sampai tahun depan baru kite balik.." perli ku kembali kepada Ali.. "ouh nk tunggu sampai tahun depan ea okeyy.. abang tidur dulu" kata Ali sambil merebahkan kerusi kereta miliknye... dan berpura pura tidurr "Alii cepat laa!!!" Jerit ku dalam kerata nye itu.. haih org perli betul betul pulak buat nyee "yela yela" kata Ali dengan mengstart enjing kereta nye kembali...

Bersambung

alexxx46
MZANI07
XBA2005SUHAIDAH
Haziq___123
HazmiYusri
RayhanJamil
raikz_55
AMATERASU_SASUKE
ejenomega2
justanauthor_23
Shidoratil
AbuJr4
daniel_azuan
wendimnur
af12344
ezmydalzdub
RaiRai995

AKU SUKA DIAWhere stories live. Discover now