part 4 : janji

841 29 1
                                    

Apabila Ali terdengar dari parkataan dari mulut uncle nya sendiri pindah ye betul pindah Ali terus jadi sayu bercampur gembira ye lah yang pertama kenapa dia gembira sebab ini lah saat-saat yang di tunggu oleh nya sendiri kalau dulu Asyik keluar dari mulut dia hanya "uish kalau aku dapat duduk dengan Uncle Aku duk luar nagara kan best tak payah nak duduk kt rumah ni sorang-sorang, dapat kwn baru dan takde yang nak buli aku lagi" kata yang dulu sudah di makbul kan tapi dia masih bercampur dengan sedih kerana ye lah kan hubungan die dan Alicia dah makij rapat sejak Alicia malu kan dia dalam kelas semalam lagi-lagi tadi baru lepas jatuh cinta takkan dah nak tinggal kot hrm...     "kau okey ke Ali" kata bakar sambil memegang bahu Ali yang senyum indah tak indah itu. "Okey je tapi bila kita nak pindah tu Uncle" nyoal Ali dengan nada yang pura-pura gembira. "Nampak nya hari Ahad yelah sebab isnin Uncle dah kerja balik dekat MATA belah sana pulak" kata bakar selepas berfikir dengan Spontan. "Ouh Ali kena kemas barang sekarang lah ni" kata Ali saat bangun di atas sofa dan berdiri di hadapan bakar. "Ye lah hari ni hari sabtu esok hari Ahad kita dah kena bertolak. Jam pukul 8:30 kita naik fly" kata Bakar sambil baring di atas sofa. "Ouh okey Ali naik atas pergi kemas barang dulu" kata Ali dengan nada yang sayu dan tidak bermaya.

   
           "Alicia aku akan pindah ke luar negara aku harap kau jaga diri baik-baik okey. Dan kau kena tahu tadi aku tengok muka kau pakai spek yang Aku beli kan untuk kau tu aku terus jatuh cinta pandang pertama tau herm. Kau lah gadis yang terindah yang pernah ku lihat Alicia tapi Aku takut jugak, takut bila aku balik sini kau dah berpunya" kata Ali sambil melihat gambar Alicia yang di dalam fonnya yang dia dah tangkap gambar Alicia depan-depan.

FLASH BACK ON

Satu tahun yang lalu Pada pagi yang indah SRT cyberaya 1 mengada kan sukan yang berkumpulan. Kumpulan yang 1. Ali,Alicia dan Viktor kalau yang lain tu korang cari lah pasangan yang sesuai. Selepas kumpulan Ali selesai bahagian sukannya Alicia mengambil bola yang di dalam dewan. Entah bagai mana bola tu boleh ade kt dewan. Ali yang nampak Alicia berada dekat situ ras macam nak kacau dia pulak. "Alicia" panggil Ali saat iya mengeluar kan hendfon nya "Apa" kata Alicia yang sedang kusyu' memandang bola tersebut. "Mcih pandang lah sini" kata Ali saat ia membuka camera di fonya "apa" kata Alicia saat ia memandang Ali dan tiba-tiba... Ckreekk

maaf lah Author tak pandai nak buat macam mana bunyi camera😂😂

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

maaf lah Author tak pandai nak buat macam mana bunyi camera😂😂

"Ali delete gambar tu" kata Alicia dengan nada yang risau+dingin+tegas. "Hehe delete gambar ni ke... cik adik" kata Ali sambil menunjuk kan gambar Alicia. Alicia yang melihat gambar itu makin membuak-buak darah dia "aku cakap delete gambar tu" kata Alicia sambil baling bola di tangan nya sehingga bola itu terbang terkena kepala Ali sampai Ali jatuh "Aduh" kata Ali sambil terbaring.

THE FLASH BACK OFF

Ali hanya mampu senyum asbab teringat semula kejadian itu. "Ali Uncle balik dulu" jerit bakar yang berada di bawah "okey jaga diri Uncle" kata Ali yang menjerit dari atas itu juga.

           Pada jam pukul 6:30 pagi Ali baru lepas mandi untuk mempersiap kan diri pergi ke overseas. "Mana Uncle nii" kata Ali saat ia menunggu di luar pintu rumah nya. "Yoo huu" jerit jiran sebelah rumahnya. Siapa lagi kalau bukan unty fey ye ke betul ke aku eje tu takpe lah. "Eh unty fey" kata Ali kepada jiran sebelahnya "kamu nak pergi mana pagi-pagi macam ni ni Ali siap dengan beg bagai.. nak pindah rumah ke" kata unty fey dengan nada yang bergurau tapi tak sangka gurauan yang aunty fey tu ckp benda yang bernas "ha'ah unty saya nak kena pindah overseas" kata Ali. "Ha kamu nak pindah" kat Unty fey dangan nada yang murung "ye unty saya tengah tunggu Uncle saya untul ambik saya" kat Ali dengan senyum sedih. "Ha tu die unty Uncle saya dah sampai bye unty" kata Ali saat ia melambai jiran sebelahnya itu.

       Sampai je Ali dekat Airport kelihatan ade dua bayangan yang sudah menungu kedatangan mereka berempat yelah keluarga bakar ke dah tiga org dia,isteri dia and anak dio tu yang sampai empat org tu kalau campur Ali. "Uncle siapa yang tengah tungguh kita tu" nyoal Ali kepada Bakar. "Ouh general dengan Alicia lah siapa lagi" kata bakar. Sampai nya mereka di tempat general. "Erk Alicia Aku nak" kata Ali tergantung kerana Alicia dah memotongnya "dah Ali aku dah tahu semuanya" kata Alicia dengan pergi jauh dari pada general. "Aik kenapa dengan Alicia tu general pergi jauh daripada Ali pulak" nyoal bakar kepada general "entah diorang nak makan sama-sama lah tu biar lah bakar Ali tahu kan dio fly pukul berapa" kata general "tahu pukul 8:30" jawan bakar "ha sekarang barau pukul 7:00 ade lagi satu jam setengah lagi" kata general.

 
            "Alah Alicia aku minta maaf aku bukan sengaja tapi ni mengejut" kata Ali sambil mengejar Alicia di belakang "mengejut pun kenapa kau tak bgi tahu aku" kata Alicia. Ali yang melaju kan pergerakkan nya dan memotong perjalanan Alicia "Alololo okey-okey I'm sorry" kata Ali sambil menahan Alicia jalan. "Hermm ye lah" kata Alicia dengan muka sayu. "kenapa muka macam nii ni okey-okey ade lagi satu jam setengah lagi untuk aku gerak naik fly" kata Ali sambil memandang jam di tangan nya "jadi nak buat apa" kata Alicia dengan nada yang palau. "Alah kita detting lah ape lagi" kata Ali sambil buat muka bangga dan tiba-tiba pekkk Ali di tampar oleh Alicia "Aduh sakit lah Alicia" kata Ali sambil gosok pipi nya yang telah di tampar oleh Alicia tadi. "Ha padan muka sape suruh mengarut lagi" kata Alicia dengan muka yang sangat berpuas hati. "Alah kau nii" kata Ali "okey kau dah breakfast lom" nyoal Ali kepada Alicia "belom nak tunggu kau punya pasal" kata Alicia sambail berpeluk  tubuh "okey jom kita deting" kata Ali sambil terik tangan Alicia. Sehingga membuat kan Alicia blush.

          "okey bagi saya nasi lemak 2 dengan air milo panas 2" kata Ali kepada pekerja itu "baik lah sila kan menunggu" kata perkeja itu. Keadaan di meja Alilicia hanya sunyi dan ada bunyi org lain berborak di dalam kedai itu. "Hey Ali" panggil Alicia terhadap Ali "ye Sayang" kata Ali dengan muka yang penuh romantik "ish kau nii aku tengaj serius kau boleh pulak main-main" kata Alicia dengan memuncung kan mulut nya sedikit di hadapan. "Ye lah aku pun serius je nii. Ha ade apa sayang cakap je dekat abang" kata Ali yang perasan romantik walhal umur baru 13 tahun dah pandai nak syg,abg  bagai aduhai... "nanti kau datang sininlagi tak" nyoal Alicia kepada Ali dengan nada yang sayu "lah sayang takut rindu dekat abang eh" kata Ali dengan muka romantik. "Lagi sekali kau cakap abang or sayang aku baling fon aku nii dekat muka kau" kata Alicia dengan dingin "oo okey-okey dah tak panggil dah" kata Ali sambil menghalang tangan Alicia. "Alah nanti Aku datang lah malaysia dekat sini" kata Ali saat ia gosok tangan Alicia dengan jari. Dan tibanya makanan yang di oder oleh Alilicia sampai ke meja dan selepas mereka makan jam sudah menunjuk kan pada pukul 8:25 tanda dia sudah bersedia untuk fly kejap lagi dan Ali serta keluarga bakar pun pergi ke overseas. . .

TAMAT

Eh takde-takde gurau aje.. hehehe huhuhu hihihi jangan marah ah ade lagi sambungan dia😂😂 kita tunggu di episoad yang akan datang

BERSAMBUNG

My friends wattpad 💝

RayhanJamil
raikz_55
AMATERASU_SASUKE
SufiHk2
justanauthor_23
Shidoratil
AbuJr4
daniel_azuan
wendimnur
af12344
ezmydalzdub
RaiRai995    

AKU SUKA DIAWhere stories live. Discover now