Hari nii pasti aku akan
Minta berhenti kerja,
Aku tak kisah sebab
Sekarang aku dah benci dia
......................................................................Fuhh kejadian Semalam masih membuatkan hati aku sakit.. Nasib baik ade mamat UK tu yang tolong jemput aku dan hantar aku balik rumah... haish aku sekarang nak buat surat berhenti dan nak sambung belajar di UK hermm siape kisah general pun bagi aku pergi sambung belajar.. siapa pula dia tak nak begi aku berhenti kerja... Baik lah hari isnin nanti Aku pergi hantar surat berhenti.. tak kuasa aku nak hadap Rudy tu lagi..
"Kau pasti ke dengan keputusan kau nii Alicia" Nyoal Mia saat kami bersantai dan minum di kedai cyber cafe.. "ye aku dah buat keputusan.. lepas aku hantar surat berhenti aku nak sambung master pulak kt UK" kata ku sebelum menghirup air nescafe yang telah ku oder sebentar tadi.. "tak lah bukan ape.. sekarang umur kau berape.." nyoal Mia dengan muke seriua gila.. lawak pulak bila aku tengok muke die.. "Prrftt" ku hanye menahan ketawa ye lah kang aku gelak kuat kuat malu pulak muke aku nii.. "aku ade buat lawak ke beb" nyoal Mia kembali dengan Nada yang lagi risau.. tah ape di risaunye.. "prftt aku tahu K-Kau ris-risau prrft tapi kita sebaya lah.. hahaha" ku ketawa kecil dah sakit perut aku tahan gelak..
"Ouh ye ea hehehe" kata mia sambil garu kepalanye yang tidak gatal.. "okey sekarang umur kau 22 tahun kau nak sambung balajar kat sana berapa tahun" nyoal Mia sambil mengrut kan dahi nye itu.. "alah umur aku 27 tahun nnti aku balik lah malaysia" kata Ku sambil meneguk minuman yang tersedia di atas meja itu.. "lima tahun nak sambung balajar" nyoal mia dengan nada Kerisauan.. "ye lah nak ambik master pulak.. alah kau tak payah risau sangat lah.. aku pandai jaga diri aku" kata ku untuk menenang kan hati Mia yang sedang kerisauan itu.. "bukan ape beb aku risau takut jadi ape ape je dekat kau.." kata Mia sambil dahi nye makin berkerut.. "beb aku belajar dekat UK jangan Risau lah Ali ade kt UK kan.." kata Ku hanya untuk menenang kan hati sahabat ku ini.. risau sangat pasal aku nii.. haish "ouh BTW hujung minggu nii aku dan Viktor kawin.. so kalau aku nak kau jadi pengapet perempuan boleh tak.." kata mia sambil tersengeh sengeh.. eleh malu lah tu.. "boleh je kalau untuk kau..." kata ku sambil senyum semanis yang boleh.."Anak Tak guna!!" Kata Dato' said saat die menampa Rudy dengan kuat.. aku tak melihat sebab tak senggup pula nak tengok... jadi aku tutup mata jelah lepas hantar surat berhenti.. "nak buat macam mane lagi Pa.. Cliean sanggup ambik projek 100K kot" terang cik Rudy kepada dato said.. "kenape tak respond tempat lain.." tengking dato said kepada Rudy.. uishh ini lebih teruk bila Ali kena marah dengan p.munah Dulu... "dah dia orang yang tak nak tak nak Pa.." balas rudy sambil memegang mukenye yang di tampar.. mesti masih sakit.. huhuhu best pulak bila ingat muke die semalam dengan hari nii hahaha jahat jugak aku nii.. "kalau dia orang tak nak rejact atau pun masuk je tapi jangan ambil benda-benda macam tuu" tengking Dato said yang makin kuat.. uii terkejut aku.. rudy hanye mendiam kan diri je dan keluar dari bilik dato' said "Alicia.. maaf lah ye atas kelakuan anak saye semalam" kata Dato' said sambil duduk kembali di kerusinye itu.. "takpe dato' saya faham" kata ku sambil senyum padahal dengan tampar aku semalam tu belum cukup lagi.. nak je aku hajar die dengan alat ejen aku yang dulu.. dah lama juga aku tak guna alat tu.. huhuhu... "betul nii awak nak sambung belajar dekat UK tu.." nyoal dato' said dengan dahi yang berkerut.. haduh kenape bila samua org tahu mesti dahi die berkerut ea.. haduhh..
"Lah betul sayang nak sambung balajar dekat UK nii" kata Mamat tu dengan senyum terukir di mukanye.."Ye.. takkan saye nak main-main pulak" kata saat mata ku masih tertarik dengan bunga yang tertanam di sebelah meja Starbucks pada waktu malam.. yelah Mamat UK nii acah acah sweet sikit.. chih...
"Okey biar abang yang cari tempat Untuk sayang belajar ea.." kata Ali dengan penuh semangat...
"Herm.. ikut abang lah.." kata ku lantas ku meneguk air Starbucks yang sedia di atas meja aku.. sejuk pulak malam-malam dekat Starbucks nii dah la bukak aircond tahap gaban sejuk die..
"Abang~~" panggil ku dengan lembut sambil buat muke comel..
"Ye sayang.." kata Ali sambil berpeluk tubuh.. sejuk jugak lah tu..
"Kalau sayang nak pakai jecket abang tu~~.." belum sempat aku menghabis kan ayat die dah memotong..
"Tak boleh" kata Ali tu dengan memendang tempat lain.. hermm langsung ku bersandar kembali di kerusi ku ini.. chih buat penat je aku buat muke comel bagai.. die tolak macam tu je.. takpe-takpe tengok nnti ape aku buat..
"Sayang nak pergi mana pulak.." nyoal Ali sambil mendekatkan muke nye dengan muke ku di dalam kereta..
"Cakap jauh sikit tak boleh ke.." kata ku sambil kebelakangkan muke seperti biase.. "herm.. yelah.. sayang nak pergi mana lepas nii" nyoal Ali saat iya menumpu kan kepada kereta nye.. yelah nak drive kan.. "tak nak lah.. dah nak masuk 3 hari saye keluar dengan awak balik lambat tau" kata ku sambil berpeluk tubuh akibat kesejukan.. ishh mamat nii tak tau sejuk ke.. ouh lupe die pakai kejet.. chih.. patut lah tak ingat orang..
"Hehehe sorry jangan lah marah.." kata Ali dengan garu kepala nye yang tidak gatal.."sayang sejuk ea" nyoal Ali ketika berhenti di trafik light.. ku menghirau kan pertanyaan Ali tu.. yelah tadi aku minatk dia tak bagi kan herm.. aku hanye pandang tingkap kereta Ali dan berpeluk tubuh je.. "pakai lah nii dulu" kata Mamat tu sambil melepas kan jecket dan menyelimut badan ku.. fuhh terasa hangat pula bila jecket Ali di selimuti tubuh ku nii meskipun hanye badan.. tapi kesejuk kan masih belum hilang.. tapi Ali memperlahan kan aircond kerata itu.. hermm sekarang aku hanya megantuk dan nak tidur sahaja.. badan pun dah hangat dari sejuk tadi... dan Ali pun drive seperti biasa..
"Bangun lah~~ wahai sayang ku~~" telinga ku terdengar nyanyian suara Ali dengan lembut dan sedap itu.. huh baru aku tersedar yang aku tengah tidur dalam kereta Ali nii.. dengan pamtas ku membuka mata kelihatan kerata Ali betul-betul perking di depan rumah aku.. Mia pun dah menungu di depan pintu.. aku melihat jam di tangan baru pukul 10:00 tak keluar ke minah nii.. "ha bangun pun.." kata Ali dengan mengeluh.. aduh.. payah ke dia nak kejut aku tadi.. hehehe "hermm nah" kata ku sambil bagi jecketnye yang telah ku jadi kan selimut badan tadi.. "aipp tunggu dulu" kata Ali.. "apa dia" nyoal ku dengan mengosok Mata..
I love U sayang" kata Ali dengan senyum seikhlas hatinye.. "I love U too darling" kata ku dengan senyum sedikit.. ape ?? Ape salahnye kan 😳😳😳 tanda nak berterima kasih je 😳😳jangan salah faham..
"Eh kejap.. ini bukan jecket Mamat UK nii ke.. macam mane boleh ade kt sini erkk.. kejap aku fikir" setelah lama ku berfikir akhirnye baru aku ingat mase dekat pasta mane tah Ali bawak aku.. yang aku tertidur tuu hehehe lupe aku nak bgi dekat die"hehehe bau jecket Ali nii pun wanggi jugak kan ade bau die lagi.." setelah lama ku mencium jeket Ali lama kelamaan aku tertidur dengan jeket Ali.. eh eh tak-takde takde.. lupe kan 😳😳😳
Bersambung
My friemds Wattpad 💝
RayhanJamil
raikz_55
AMATERASU_SASUKE
SufiHk2
justanauthor_23
Shidoratil
AbuJr4
daniel_azuan
wendimnur
af12344
ezmydalzdub
RaiRai995
YOU ARE READING
AKU SUKA DIA
RomanceMaaf lah kalau cerita ini tak best saya dah cuba sedaya upaya saya untuk buat story nii so jangan marah kalau tak best... ENJOY MY STORY