Nasib ade dia yang Sudi
selamat kan aku dan
Sekarang I hate u Rudy
......................................................................Hari nii hari jumaat ye hari minggu.. semalam hari khamis.. ingat kan mamat UK tu balik tapi.. hermm.. menyampah pulak aku cerita pasal die.. ha memandangkan hari nii hari jumaat aku boleh balik awal.. ye lah sebab org lelaki nak menunaikan solat jumaat kan.. fuhh lega pula bila sampai hari jumaat nii...
"Alicia.." panggil bos ku yang telah memecahkan lamunan ku.. hehehe
"Ye saye.. ade benda yang boleh saye bantu" pantas ku menyoal kepada Cik Rudy. Ye lah tak sabar ade benda yang best boleh bantu die ke.. hermm
"Sekarang saya ade temujanji dengan Clien saye.. so saye nak awak tolong tengokkan office saye ye.. kalau ade org tanye jawab saye ade janji temu okey.." terang Cik Rudy dengan panjang lebar..
"Baik Boss" lekas ku menjawab.. jaga office cik rudy makna nye duduk dalam nii ke..baik aku tanya
"aa.. bos suruh saye jaga officie nii kan.. nak jaga macam mane pantau dari jauh ke.. ??" Nyoal ku dengan pantas ye lah kan tak sempat aku nak tanya dye nnti lesab dia menghilang... kan susah
"Tak awak bawak semua dokumen Dokumen awak dalam nii sekali.. buat dekat sini tau.." kata Cik rudy sambil mengeyipkan mata saat iya mengatur langkah untuk pergi...
Arhhh aku dah cair gila dah nii hensem nye die.. aduhhh
"Cik rudy" kata ku lekas bagun dari tempat duduk di sofa cik rudy yelah takkan nak duduk dekat meja sane tu.. tak segan ke ?? "Haishh penat betul hari nii.." kata Cik rudy sambil melonggar kan tali tai nye serta 2 butang leher nye di buka.. saat iya duduk di kerusi nye hati ku dah mula terdetik (tak pergi solat jumaat ke Boss aku nii) aku dah mula sedikit ragu.."Ouh BTW malam nii saye ade temujanji lagi so kali nii awak teman kan saye oke.." kata Cik rudy dengan betul-betul memandang anak mata aku.. aaduhh malu nye rase..
Tiba malam tersebut Cik rudy datang menjemput ku.. aku mengatur langkah untuk menuju ke kerata nye.. setelah Rudy membuka kunci kerata dari dalam... kelihatan muke nye langsung tak senyum.. hermm okey Alicia chill.. dan Tiba Tiba aku seperti tidak bernafas dalam kerata tu... aduhh dia nii hisap rokok pulak.. aku dah tak tahan tanpa malu nye aku membuka tingkap kereta Rudy nii kereta mewah tapi sayang hisap rokok.. "eh kenape buka tingkap tu... tutup balik aircond keluar lah.." kata Rudy dengan muka bekerut.. ishh dia nii karang..
Aku agak tercengang jugak bila tengok tempat meeting Rudy nii tau lah clian bukan org islam tapi.. patut ke perlu meeting dekat klab malam... dan lagi aku terkejut dia telan air arak macam air kosong beb..
"Jom Alicia join lah kami" kata Rudy yang memegang tangan ku dalam keadaan mabuk.. tanpa fikir panjang aku terus tepis tangan rudy dan lempang dia kuat kuat.. eleh dia tengah mabuk bukan sedar pun.. bila Rudy dah jatuh akibat penamparan aku.. lekas ku lari keluar dari klab malam sorang-sorang dan tiba tiba seperti kerata Ali di hadapan muka aku.. ish ini memang confrim lah kereta Ali.. ye lah kat malaysia nii kereta dia sorang je yang pernah aku nampak..
"Tu lah.. ikut sangat boss awak tu kan.. yang awak suke tu.." kata Ali dengan kasar selepas die menjemput ku masuk dan pakse ku untuk cerita.. chih dah lah pakse org untuk cerita pastu kena bebel pulak dalam kerata nii aduhh baik aku sejukkan hati dye.."Lain kali nak pergi mana-mana bagi..." kata kata Ali tergantung bila Aku buat buat tidur di dalam kerata. Herm kan diam suara dia tu takde lah sakit sangat telinga aku bila dengar
"Sayang.." panggil Ali setelah ku betul-betul tertidur dari pada aku buat buat tidur tadi..
"Herm ape dia" kata ku sambil duduk menegakkan badan aku dan memandang sekeliling.. tengok dekat airport "kita nak buat ape dekat airport nii abang" panggil ku lagi dengan tidak sengaja terlepas (abang)
Ali hanya memandang ku dan senyum saja.. "tak lah uncle bakar balik malaysia malam nii tu yang abang lalu tadi nampak pulak sayang tadi.." kata Ali dengan tenang.. chih tadi bukan main marah lagi.. dah sejuk kot mase aku tidur tadi.. ha lagi pun elok lah tu sekali dengan pakai meeting tadi terus pergi ke airport..
"Asalmualaikum Ali... ape khabar dah seminggu kita tak jumpa" nyapa Uncle bakar yang sudah lama ku kenal dulu.. suaranye masih tidak berubah.. haish rindu pulak nak jalankan misi sama sama macam dulu..
"Walaikummuslam.. baik je.. uncle macam mane" nyoal kembali Ali kepada uncle nye..
"Ouh.. sihat je kebelakang nii" kata uncle nye lagi sekali dan memandang ku seperti dengan kepelikan..
"Ali.. nii Alicia ke ??" Nyoal Uncle bakar kepada Ali..
"Ye lah girl friend Ali niiiiii!!!!" Jerit Ali kerana kesakitan.. padan muke sape suruh mengarut lagi..
"Sayang ape main pijak-pijak nii" panggil lagi Ali dengan panggilan sayang tu.. aduhh bertambah malu aku di buat nye..
"Yang Abang eh awak tu merepek tak pasl tu dah kenape" nyaol ku dengan nada yang sedikit tinggi ishh pipi aku dah merah tahap tomato dah nii boleh pulak tersasul abg lagi depan Uncle die..
"Hahahaha abang ye.. kau nii dah besar lah Alicia haha bukan main lagi Ali dengan kau ea.. ber abang-abang" kata lagi Uncle bakar.. Grrrr tanpa lengah kan mase Aku terus pusing dan berpeluk tubuh..
"502 mane erk.." nyoal ku sambil berjalan mencari hotel bilik.. ye lah sah pukul satu lebih nak balik dalam dua jam jugak kesian lah dekat Ali yang memendu tu.. setelah ku jumpa bilik itu tak sangka pulak bilik sebalah aku mamat UK tu.. haish yelah takpe kang kalau ade benda bahaya ke jauh jauh dengan dia pun bahaya jugak kan..ouh ye Uncle bakar tidur bilik asing lah dengan famliy die.. Arrhh dah tiba masenye untuk aku rehat kan badan.. okey Aku tidur lantas aku bering di atas katil yang lebit itu... setelah pagi baru lah Ali mengetuk pintu bilik aku untuk hantar aku balik lah.. Uncle bakar stay situ ade hal yang nak di bincang ka dengan general kata nye....
Bersambung
My friends wattpad 💝
RayhanJamil
raikz_55
AMATERASU_SASUKE
SufiHk2
Shidoratil
AbuJr4
daniel_azuan
wendimnur
af12344
ezmydalzdub
RaiRai995
YOU ARE READING
AKU SUKA DIA
RomanceMaaf lah kalau cerita ini tak best saya dah cuba sedaya upaya saya untuk buat story nii so jangan marah kalau tak best... ENJOY MY STORY