2.cevap; düz

337 32 66
                                    

"Sana bir soru soracağım yıldız Ahmer."

"Ben yıldız değilim."

"Sence Dünya düz müdür, yuvarlak mıdır?"

"Dünya, dünyadır."

"Hayır, öyle cevap vermemelisin; ya düz ya da yuvarlak demelisin."

"Neden koskoca Dünya'yı kalıplaşmış tek bir fikir içinde sıkıştırırsınız ki? Dünya, dünyadır işte; ne düz ne de yuvarlaktır."

"Ama cismini tanımlayan mantıklı bir cevap vermen gerekiyor."

"Mantıklı bir cevap mı istiyorsun? Öyleyse sana söyleyeyim; Dünya'nın az gerisinde durup bakmak hiç nasip olmadı. O yüzden cismini kanıtlayamam."

"Birileri o dediğini yapmış gibi görünüyor."

"Öyle gibi görünmek, gerçekte öyle oldukları anlamına gelmez."

"Ah, bu çok iddialı oldu."

"İddia etmiyorum. Bilmediğim bir konuyu inkâr da edemem, ancak şüphelenebilirim. Dünya bir kaplumbağanın üstündedir demeyeceğim gibi; bir ağacın üzerindedir, bir adamın sırtındadır, patates gibidir, yuvarlaktır ya da düzdür de diyemem. Dünya bu kısıtlamalardan daha fazlasıdır, ancak onu anlatabilecek kadar yeterli kelimeye ne senin için ne de bu kitap için ulaşabilirim. Üstelik bilimin bile bir yere kadar teorilerle konuştuğu şu evrede kanıtsız olan her detay efsanedir."

"Bahsettiğin şeyden hala emin değilim."

"O zaman ben de sana bir soru sorayım."

"Ah, şimdi eğlenceli olmaya başladın."

"İnsan yuvarlak mıdır, düz müdür? Bana bunun tanımını yap, ama ya düz ya da yuvarlak demelisin. Bir başka cevabı kabul edemem."

"Biliyor musun Ahmer? Bu bölüm de hiç üç nokta kullanmadın."

"..."

Felsefe TaşıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin