15.cevap; 21.yüzyıl

126 15 6
                                    

"Merhaba Ahmer. Senin için yirmi birinci yüzyıl nedir?"

"Savaş, yarış ve birçok şeydir. Ancak bu gün için; sadece kadınlar makyaj yapmaz fikrini biraz abartarak erkeklerin palyaçoluğa özendiği, sadece erkekler yaşamaz bahanesiyle kadınların da maço olmayı havalı saydığı; aslında herkes bir kendini salsa da kimse kimseyle yarışmadan, gruplaşmadan, doğru bildiğini yaşasa dedirten bir asırdır yirmi birinci yüzyıl. Böyle bir karmaşadır, içinden çıkmaya gelmez."

"İstemek suç mudur Ahmer?"

"Kimin neyi isteyip istemediği beni alakadar etmez, ancak asıl sorun kişilerin kendi olmayı bilmemeleridir ya da kendilerini sevmeyi başaramamalarıdır. Bu tuhaf tablolar hep başkası olmak istediğimizden kaynaklanıyor. Herkes aynaya bakmanın ilmini doğru bilse kendi olabilecek ancak nafile. Bugün çoğu insanın, şu kendin olmak olayını yanlış anlayıp yine bir başkası olmaya çabalayarak kendilerine eziyet ettiklerini görüyorum. Böyle tuhaf bir paradoksun içine düşüyorlar. Eğer botoks, zincirli kolye, dövme ya da herhangi bir estetik kendin olmaksa o zaman bu dünya da kendini bulan en iyi karakter kedilere özenen şu dövmeli kadındır. Gerçekte ise bu tavır kendi olmak değil, aksine gerçek benliğini saklamaya çalışmaktır ya da sadece bir hobidir. İnsanlara karşı bir model oluşturmanız sizi kendiniz yapmaz, sadece bir model yapar."

"Sen kendin misin peki Ahmer?"

"Bu soruyu cevaplamadan önce kendimi bir tanımam lazım."

"Kim olduğunu bilmiyor musun?"

"Kim olduğumu değil, nasıl biri olduğumu bilmiyorum."

"Aynı şey değil mi?"

"Belki."

"..."

Felsefe TaşıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin