5 years ago~
Aera P.O.V
harini merupakan hari pertama aku bersekolah di bandar Seoul. aku sebenarnya tak nak pun pindah tapi disebabkan oleh appa and omma aku yg paksa kalau tak dipaksa aku boleh je tinggal dgn ahjumma dekat Busan tu.
aku lihat baju uniform sekolah yg sudah dipakai di depan cermin.(ni school uniform Aera)
"aku ni lawa jugak kan HEHEHEHE" aku terus menyikat rambut aku yang panjang paras bahu. aku mencapai beg sekolah yang terletak di atas meja belajar dan turun untuk menuju ke dapur.
"morning omma appa" "morning sayang" aku terus sapukan mentega kacang pada roti dan makan. "so harini dah ready nk masuk sekolah?" tanya appa. aku hanya mengangguk dan terus sambung makan. "Aera macam tak suka je" "mana ada omma aera okay je, omma appa jangan risau" aku terus bangun "aera pergi sekolah dulu, bye bye"
aku terus memakai kasut dan berjalan menuju ke bus stop. takdelah jauh sangat bus stop ni walaupun aku anak sorang yg orang selalu ingat anak manja tapi aku ni jenis suka berdikari.
sampai je bus stop aku terus menunggu bas.dalam 10 minit tunggu baru bas sampai. aku terus masuk dan bapak ramai. aku terpaksa berdiri diantara manusia-manusia. sebaik aku ni kecik boleh celah2. aku terus pegang tiang dalam bas supaya takdelah aku jatuh time bas bergerak.
tiba2 bas terbrek dan aku tak boleh nak imbangkan diri. aku rasa mesti jatuh ni mujur tak tapi aku rasa badan aku ada orang pegang. aku bukak mata dan di depan mata aku ada namja yg sambut aku. okay aku bereye contact dengan dia "kejap apahal dada aku ni berdebar-debar ni" dan sampailah bas bergerak baru kitaorang tersedar. aku terus bangun. "gomawo tolong sambut saya" aku mengucap dengan muka aku yang merah ni. "it's okay lagipun awak nak jatuh sebaik saya cepat sambut kalau tak awak dah jatuh" namja itu terus mengosok leher dia. "indahnya ciptaan tuhan ni hensemnya dengan mata dia bersinar tu" "awak" namja tu melambai pada muka aku dan aku terus tersedar "owh mianhae, saya pergi dulu, annyeong"
aku terus turun bas dan berjalan menuju ke sekolah. "mesti dia nampak muka merah aku ni aduh malulah" "AWAK TUNGGU" aku menoleh ke belakang dan namja tu mengejar aku. aku berhenti dan tenangkan diri "ya awak" "saya tak tanya pun nama awak lagi" "owh okay nama saya Choi Aera and awak" "nama awak cantiklah sama macam awak btw nama saya Lee Minho" psstt dia cakap aku cantik OMG tenang aera. "owh hai Minho saya dah lambat ni saya pergi dulu bye bye" aku terus pergi dengan muka merah lagi.
aku terus ke bilik guru untuk berjumpa cikgu kelas dan nak tau tak aku nampak siapa, aku nampak namja tu lagi. kenapalah dia boleh ada kat sini ehh kejap dia satu sekolah ngan aku ke aduh macam mana ni.
"haksaeng, awak Choi Aera kan" "ye saya Choi Aera" aku terus tunduk pada saem. "okay saya saem awak so mari saya tunjuk kelas awak.aku terus mengekori saem dan aku dah sampai depan kelas. "okay harini kita ada murid baru" aku terus memasuki kelas dengan perasaan malu. kalau korang nak tau aku ini seorang introvert so perasaan malu aku tu banyak. "annyeong nama saya Choi Aera" aku tunduk. "okay aera awak boleh duduk di sebelah Minho, Minho mana?" "dia pergi bilik guru saem" bagitau seorang murid. "awak boleh duduk kat situ aera" "kamsahamnida saem"
aku terus menuju ke tempat duduk aku. so deskmate aku nama dia Minho so mestilah namjakan tapi macam pernah dengar je nama tu. "harini saem ada meeting so buat kerja masing2 dan jangan bising okay" aku terus keluarkan buku.
tiba-tiba, "Aera tu awak kan" aku terus pandang dan aku terkejut namja ni lagi. namja itu terus duduk di sebelah aku. "Aera awak okay tak ni" "saya okay je" "so awak budak baru dan kita sama kelas, deskmate saya pulak mesti jodoh kita kuat kan" apalah mamat ni merepek pulak dia. aku hanya tersenyum dan sambung baca buku.
Minho P.O.V
aku baru je balik dari bilik guru dan aku nampak Aera duduk sebelah meja aku. adakah ini jodoh aku. serius aku dah fall in love dengan Aera padahal baru je jumpa tapi bila aku dekat dengan dia perasaan aku tu lain macam HAHAHAHA so siapa pernah fall in love tu mesti tau perasaan tu.
dia senyum je sebaik comel geram pulak aku tengok dia ni macam nak cium je. okay Lee Minho dah angau ni. aku hanya pandang dia je buat kerja.
(mohon jerit)
Aera P.O.V
aku rasa diri aku diperhatikan dan aku pandang sebelah kiri. memang betul aku diperhatikan oleh namja ni lagi. aku terus pukul bahu dia."yang awak ni pandang-pandang saya dah kenapa" dia terus tersedar. "biarlah saya nak pandang awak pun saya punya mata" eee annoyingnya dia ni. malaslah nak layan dia ni baik aku buat kerja.
jangan lupa vote and comment.
thank you siapa yg membaca.
love you guyss(◠‿◕)❤️
YOU ARE READING
philophobia (lee know)
Romance"ɪ'ᴍ ꜰᴇᴀʀ ᴛᴏ ꜰᴀʟʟɪɴɢ ɪɴ ʟᴏᴠᴇ" -ʟᴇᴇ ᴍɪɴʜᴏ "ɪ ᴡɪʟʟ ʜᴇʟᴘ ʏᴏᴜ ᴛᴏ ꜰᴀʟʟɪɴɢ ɪɴ ʟᴏᴠᴇ" -ᴄʜᴏɪ ᴀᴇʀᴀ start- 29 february 2020 end-