𝗽 𝗮 𝗿 𝘁 𝟲

184 27 2
                                    

Aera P.O.V

dah seminggu aku takde mood sejak aku jumpa Minho haritu. "unnie sejak bila, unnie nak duduk dalam bilik ni cuba cite apa masalah unnie kot-kot Heejin boleh tolong ke" "masuklah unnie tak kunci pintu" Heejin terus masuk dan duduk di sebelah aku kat atas katil. aku terus peluk Heejin and aku menangis di bahunya. "unnie, jangan macam ni cuba cite kesian Heejin tengok unnie macam ni" aku terus berhenti menangis dan cite semua pasal Minho pada dia. "apa kata unnie move on je, buat apa unnie nak tunggu dia kalau dia tak kisah pun pasal unnie, unnie tunggu dia lama tau 5 tahun lepas tu dia buat macam tu nampak sangat dia tak nak kawan dengan unnie lagi" betul jugak cakap Heejin tu so mulai harini aku akan lupakan Minho.

harini weekend so harini aku nak beli grocery mana taknya asyik abis je makanan kat umah kalau bukan aku dengan Heejin melantak HAHAHAHA. "Heejin dah siap ke" nilah Heejin lambat sangat siap. "dah-dah". sampai di pasaraya, Heejin terus ambik troli dan kitaorang cari barang-barang yang nak beli. "Heejin, unnie cari kat sini kau cari kat sana tau" aku terus cari barang yang nak beli. "Aera tu awak ke" aku pandang orang yang tegur aku. adoi dia ni lagi, dia ni tak kacau aku tak sah ke. "ehh Yunho" aku pura-pura terkejut. "nak saya tolong awak?" "boleh jugak, gomawo Yunho" Yunho tolong aku cari semua barang. bagus jugak dia tolong HEHEHE.

Minho P.O.V

aku dan Seungmin kat pasaraya kitaorang nak masak. yelah asyik makan kat luar pokailah duit aku. "hyung, aku cari sos cili tau" "hmm" aku cari barang yang lain. budak ni lama ambik sos cili. aku terus cari si Seungmin tu. tu pun dia boleh pulak dia borak dengan awek pulak tu bukan nak bagitau aku pun ada makwe. "Seungmin dah jumpa ke sos cili tu" "owh hyung dah, nah" "siapa tu Seungmin" yeoja tu tanya Seungmin. "owh ni housemates saya Lee Minho," hyung ni Heejin kawan aku" "owh annyeong" "annyeonghasaeyo" dia tunduk sikit pada aku. tiba-tiba aku nampak Aera pulak dengan namja. dia nak lalu sini ke. "Seungmin, hyung pergi bayar dulu tau, jangan lama sangat borak" "owh okay hyung" aku terus tolak troli menuju ke tempat bayar. sebaik sempat.

Aera P.O.V

aku dan Yunho sudah cari barang. "Yunho, saya nak cari adik saya" "jom, saya temankan awak" "tu adik saya" aku dan Yunho tolak troli. "takpe saya tolakkan" baik jugak Yunho ni. "Heejin" "owh unnie" aku menghampiri adik aku. wuish sejak bila dia ada kawan namja ni. "unnie ni kawan Heejin, Kim Seungmin and Seungmin ni unnie saya Choi Aera" "annyeonghasaeyo noona? Aera" psst dia terus panggil aku noona, bagus budak ni boleh buat jadi adik ipar ni HAHAHA. "annyeong Seungmin" "hmm saya gerak dulu nanti hyung marah saya pulak, annyeong Heejin, noona" Seungmin melambai tangan pada aku dan Heejin. aku pandang Heejin, dia tersengih pulak. "yah, takyah nak tersengih-sengih geli aku tengok" "unnie ni tak baik tau" dia muncung bibir dia pulak tarik kang baru tau. "takyah nak merajuk, takde sapa nak pujuk, kalau kau nak dipujuk sangat aku panggil Seungmin tu balik suruh pujuk kau" "unnie ni malulah kite" "eey gediklah, dah cari ke semua barang" "dah" "kalau cemtu, jom bayar" aku terus pusing ke belakang, lagi sikit aku nak langgar dada Yunho ni. "opss, mianhae Yunho HEHEHE" Heejin bisik pada aku, "unnie, sapa ni hensemlah" "owh Heejin ni Yunho, and Yunho ni adik saya Heejin" "owh adik awak, comel" "takyah nak puji dia sangat kang kembang dia" "Yunho saya dah nak balik ni, terima kasih sangat-sangat tolong saya" "ala benda kecik je, kalau macam tu saya boleh tolong angkatkan barang-barang awak ni sampai ke kereta" "owh okay, thanks again" dia hanya mengganguk dan terus tolak troli menuju ke kaunter pembayaran.

Minho P.O.V

aku melihat Aera dengan namja tersebut bergelak ketawa. hmm nampaknya Aera dah ada orang baru and aku berharap sangat namja tu boleh bahagiakan dia. aku tau, aku tak boleh nak bahagiakan dia dengan phobia aku ni bila boleh pulih pun tak taulah. "hyung, termenung apa tu jom balik masak, aku dah lapar ni" "owh okay" aku senyum pandang Aera dan terus keluar dari pasaraya.

Heejin P.O.V

amboi unnie ni lama pulak dia sembang dengan Yunho ni. "ehem, lama lagi ke nak sembang Heejin penatlah berdiri" "owh mian Heejin, awak saya balik dululah annyeong Yunho" aku terus tunduk pada Yunho dan masuk ke dalam kereta. "amboi unnie bahagia Heejin tengok, unnie dengan Yunho tu" "mana ada pandai-pandai je kau ni" "eleh cakap jelah suka lagipun Heejin tengok Yunho tu okay apa tinggi, hensem, kaya" "boleh tahanlah lagipun unnie tak cakap pun unnie suka dia" yelah tu, tapi takpelah kalau Yunho tu boleh bahagikan unnie, aku okay je.

Aera P.O.V

lepas je balik tadi aku dan Heejin terus masak dan makan so sekarag ni aku dalam bilik. igeon baborado ara~ siapa pulak call ni, Yunho. "yeobeoseyo, Yunho kenapa call saya ni" "esok, awak busy tak sebab saya nak belanja awak lunch dekat cafe U" "tak sebab esok kelas saya pukul 9 so bolehlah" "okay esok tau jumpa, annyeong Aera mimpi saya tau malam ni" "HAHAHA awak ni, annyeong" aku terus tersenyum. aku dah fall in love dengan Yunho ke ni.

aera☺️
@choi_aera

i believe in true love, and i believe in happy endings. and i believe💘

10:31 PM . 14 Feb 20 . Twitter for iPhone

1000 Retweets  10K Likes


jgn lupa vote and comment.
thankyou siapa yg membaca.
love you guyss (◠‿◕)❤


philophobia (lee know)Where stories live. Discover now