𝗽 𝗮 𝗿 𝘁 𝟯

193 30 6
                                    

Aera P.O.V

seperti biasa harini aku pergi sekolah lah tapi hari ni lain sebab Minho tak tunggu aku kalau tak kitaorang pergi sekolah sama-sama. "harini Minho tak tunggu kamu pulak" "ntahlah omma dia tak cakap apa pun" aku terus mencari nombor telefonnya dan menelefon tapi dia tak angkat pulak. dia ada hal kot. "omma Aera pergi sekolah dulu" "okay hati-hati" omma terus memeluk aku dan mencium dahi aku. "omma kenapa ni" aku terkejut dengan tindakan omma. "salah ke kalau omma nak sayang anak sendiri" "mana ada salah cuma Aera pelik je" "kamu ni cepat pergi sekolah nanti lambat pulak" "owh okay omma annyeong" aku melambai tangan pada omma.

kenapa harini macam pelik je and aku rasa tak sedap hati je. Aera fikir positif please. sampai di perhentian bas, aku menelefon Minho lagi tapi dia tak angkat. kalau apa-apa yang jadi dia mesti bagitau aku tapi harini tak.

aku terus masuk ke kelas tapi Minho memang takde kat meja dia barang pun takde. aku mula risau.

lepas habis sekolah aku terus pergi ke rumah Minho. aku terkejut sebab kereta semua takde paling aku terkejut bila jiran rumah sebelah Minho cakap diorang dah pindah minggu lepas.

sampai di rumah omma takde pulak. aku terus masuk ke dalam bilik dan aku terjumpa surat di atas meja. aku terus buka dan baca.

Aera ni aku Minho. aku tau bila kau baca surat ni yang kau mesti cari aku. aku minta maaf sangat aku tak bagitau kau yang aku pindah. aku terpaksa Aera. aku harap kau maafkan aku. aku berterima kasih kat kau sebab sudi kawan dengan aku walaupun aku ni kadang-kadang macam tak betul HEHEHEHE. aku harap lepas ni kita dapat jumpa. aku sayang kau Aera.

aku terus menitiskan air mata. kenapa Minho kau tak bagitau aku awal-awal means minggu lepas kali terakhir aku berjumpa dengan Minho. yass aku sedih sekarang ni dialah first kawan aku kat Seoul ni. walaupun kitaorang kawan tak sampai setahun tapi aku suka kawan dengan Minho.

tiba-tiba phone aku berbunyi. aku terus melihat nombor tak dikenali. "hello, siapa ni" aku terkejut bila dia cakap omma kemalangan.

aku dan appa terus ke hospital. omma tengah menjalani pembedahan. aku rasa sedih sangat dengan Minho tak tau dia pindah mana dengan omma lagi.

setelah 3 jam tunggu pembedahan doktor pun keluar dari bilik bedah. "doktor macam mana dengan isteri saya" "encik saya minta maaf sangat isteri encik tidak boleh diselamatkan" aku terus terduduk dan menangis. "omma kenapa tinggal kan Aera, omma Aera sedih sangat ni" aku menangis dengan kuat.

Minho P.O.V

"Minho kita dah sampai" aku terus keluar dari kereta dan menuju ke kubur omma and appa aku. omma appa aku baru meninggal minggu lepas sebab kemalangan. sekarang aku ada phobia iaitu philophobia. aku dapat phobia tu bila omma appa aku meninggal means baru lagi. sekarang perangai aku banyak berubah. aku sekarang duduk dengan ahjussi aku. omma appa aku kemalangan sebab diorang time tu nak bercerai sebab appa aku ada perempuan lain and diaorang bergaduh dalam kereta sampailah time tu omma aku nak bukak pintu sebab dia nak terjun dari kereta. dia tak sempat dan kereta aku terus terjatuh dalam gaung and aku ada time kejadian tu tapi aku takde apa-apa cuma cedera sikit je. time tu memang aku benci appa aku and aku ada phobia ni dimana aku takut untuk bercinta. aku takut bila bercinta benda macam ni jadi pada aku.

Aera P.O.V

aku depression selepas semua ni jadi. exam aku semua down gila. appa ajak pindah so aku ikut je lagipun aku tak tahan duduk dekat sini dengan semua memori kat sini. aku still kat Seoul cuma pindah rumah je.

aera👻
@choi_aera

 “I honestly don’t know what I want in life. I don’t even know what I want right now. All I know is that it hurts so much inside, and it’s eating me alive. One day, there won’t be anything left of me.”

10:00 pm . 16 Dec 2015 . Twitter for iPhone

57 Retweets 82 Likes

jgn lupa vote and comment.
thankyou siapa yg membaca.
love you guyss (◠‿◕)❤

philophobia (lee know)Where stories live. Discover now