𝗽 𝗮 𝗿 𝘁 𝟳

142 22 6
                                    

Aera P.O.V

seperti yang telah dijanjikan dengan Yunho semalam dia ajak aku lunch harini kat cafe u. lepas habis kelas, aku terus menuju ke cafe. sampai di cafe aku lihat Yunho sedang menunggu aku. "Yunho, sorry lambat" "awak tak lambat pun, saya pun baru je sampai" "so kita nak makan kat sinikan" "apa kata saya bawak awak makan tempat lain lagipun ada benda saya nak bagitau kat awak" "kalau cemtu saya okay je" "okaylah kalau cemtu, jom saya bawak awak naik kereta saya" aku terus mengikut Yunho menaiki kereta dan dia membawa aku ke sebuah cafe. "kita dah sampai" aku terus turun dari kereta. "saya pernah pergi cafe ni dengan adik saya" "kalau cemtu awak nak makan tempat lain ke" "ehh takpelah susah je lagipun dh sampaikan"  aku dan Yunho terus masuk ke dalam cafe dan memilih tempat. "awak nak oder apa?" tanya Yunho. "hmm saya nak  bimbimbap lah" "kalau cemtu saya nak naengmyeon (mi soba sejuk)" Yunho memanggil pelayan yang berada di kaunter itu. pelayan itu mengambil oder kami. setelah pelayan itu pergi aku memandang Yunho "awak nak bagitau apa" "saya nak bagitau awak sesuatu tapi terpulang pada awak nak terima ke taknak" "okay" aku terus memandang Yunho. "hmm sebenarnya saya dah lama suka awak Aera dari sem pertama lagi, boleh tak saya nak kita couple" aku terkejut dengan pengakuan Yunho tapi aku tak tau nak terima ke tak lamaran tu (macam ajak kahwin pulak padahal ajak couple je HAHAHAHA) "Aera kalau awak tak nak terima pun takpa saya okay je cuma saya nak bagitau perasaan saya pada awak je" "Yunho saya terima nak jadi gf awak lagipun saya dah mula nak suka awak" "YAYY GUMAWO AERA" Yunho terus bangun dan memeluk badan aku yang kecil ini. "saranghae Aera" dia membisikkan pada telinga aku. aku membalas pelukan dan membalas "nado saranghae Yunho" aku tersenyum kegembiraan. aku harap Yunho boleh bahagiakan aku dan aku boleh lupakan Minho.

Minho P.O.V

aku melihat pasangan yang berpelukan itu dan aku tau itu Aera. aku tersenyum nampaknya Aera dah bahagia. aku rasa perasaan aku pada Aera dah mula takde lagipun aku tak boleh nak bahagiakan dia dengan penyakit aku lagi. aku membawa dulang yang berisi makanan pada meja Aera. Aera terkejut dengan kehadiran aku. aku tersenyum pada dia. "kamsahamnida, sayang makanan awak dah sampai ni makanlah" nampaknya betul lah ni boyfriend Aera. aku terus pergi ke kaunter dan melihat Aera dari jauh.

Yunho P.O.V

"sayang, makanan awak dah sampai ni" aku melihat Aera yang memandang pelayan lelaki tadi. "owh ya, wait awak panggil saya sayang" "ya awak kan gf saya lagipun saya meman sayang awak pun" "awak ni malulah saya" Aera menutup mukanya. "HAHAHA awak ni comel lah Aera" aku dan Aera terus tersenyum dan makan.

Aera P.O.V

aku masuk rumah dengan gembira. "wow unnie apa yang gembira sangat ni sampai Heejin ada kat sini pun unnie tak nampak" "adalah nanti unnie cite, unnie nak mandi" aku terus masuk ke dalam bilik dan terus lompat ke atas katil. aku mengeluarkan iphone 11 dan mencari nombor Yunho. "hello, awak saya dah sampai rumah ni" "sayang, baguslah tu awak dah sampai saya risau kalau awak tak balik rumah lagi ni" "saya okay je lagipun thankyou sebab suka saya, saya hargai sangat" "awak ni jangan buat ayat sedih lagipun saya ikhlas sayang awak tau" "awak ni sweetlah, awak saya nak mandi ni, jumpa esok tau, byebye" "patutlah sampai sini bau HAHAHA okay sayang goodnight mimpi saya tau bye bye" "HAHAHA goodnight" "unnie tak cakap pun unnie dah ada boyfriend" "ehh budak ni main masuk je macam mana kau tau unnie ada boyfriend ni, kau curi dengar kan" "HEHEHEHE apa salahnya" "salah tau curi dengar" "cepatlah cite macam mana boleh couple and sapa boyfriend unnie" aku terus cite pada Heejin. "sweetnya Yunho tu, Heejin pun nak ada boyfriend" "kau kan dah ada Seungmin tu lagipun unnie tengok dia okay je" "unnie ni Heejin kawan je dengan dia mana ada pape" "kau ni kawan pun boleh jadi cinta tau" "janganlah begitu malula kita" dia buat suara gedik dia tu. "takyah nak gedik sangat menyampah aku, dah -dah keluar aku nak mandi ni" "patutlah busuk, goodnight unnie" aku terus menutup pintu dan masuk ke dalam bilik air.

Minho P.O.V

aku terus masuk ke dalam bilik dan menghempaskan diri pada katil. "penatnya harini" aku terus mengeliat dan pandang siling pada bilik aku. aku teringat kenangan aku dan Aera dulu.

FLASHBACK

aku dan Aera berjalan di sungai Han lepas habis sekolah. "Minho aku nak cakap sikit ni" aku dan Aera terus berhenti dan menuju ke bangku yang berdekatan. "kau nak cakap apa" aku terus memandang Aera. "kau janji dengan aku jangan tinggalkan aku tau, kau sorang je kawan aku yang rapat lagipun aku sayang kau tau aku takut kehilangan kau" aku melihat Aera menangis. "jangan macam ni aku tak pergi mana-mana pun, aku akan berada pada sisi kau selamanya tau, aku pun sayang kau, janganlah nangis aku ada je dengan kau okay" aku terus mengesat air mata Aera dan menariknya ke dakapan aku. dia membalas pelukan aku "janji tau Minho" dia mengeluarkan jari kelingkingnya. "ya aku janji" aku terus memaut jari kelingking aku padanya. "sorry aku emotional pulak HAHAHAH" "takpelah bukan kau selalu pun, sekarang dah okay kan jom aku belanja aiskrim" "jom" Aera terus menarik tangan aku.

aku rindu nak bersama dengan Aera macam dulu tapi ada benda yang menghalang. tanpa sedar aku pun tertidur.

lino
@minho.98

i try not to miss you, but in the end, you're always on my mind.

12:00 pm . 16 Feb 20 . Twitter for iPhone

290 Retweets 470 Likes

jgn lupa vote and comment. thank you siapa yg membaca. love you guyss ;-)❤️
selamat berpuasa😚❣️

philophobia (lee know)Where stories live. Discover now