𝗽 𝗮 𝗿 𝘁 𝟵

134 21 11
                                    

Aera P.O.V

petang ni Yunho janji nak date so aku kenalah pakai lawa-lawa kan.

petang ni Yunho janji nak date so aku kenalah pakai lawa-lawa kan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ni outfit Aera

aku terus keluar dari bilik dan melihat Heejin dan seorang namja di ruang tamu. "ehh Seungmin ada kat sini". "noona, annyeonghaesaeyo" Seungmin terus menyapa aku. "kitaorang nak buat assingment, unnie nak pergi mana lawa-lawa ni" "nak pergi date dengan Yunho" "wow bestnya" aku melihat tingkap di luar dan Yunho dah sampai. "unnie, pergi dulu" " okay unnie" aku terus keluar dan menuju ke kereta Yunho. "WOW cantiknya yeoja chingu saya ni" "HEHEHEH gomawo Yunho" aku terus tersipu malu. "kajja" kereta Yunho pun meluncur laju.

"okay kita dah sampai" Yunho terus membukakan pintu kereta untuk aku. "awak bawa saya pergi Lotte World ?" "ya sayang, kenapa awak tak suka ke" "mana ada saya suka je, jomlah tak sabar ni nak main" Yunho terus memegang tangan aku dan kitaorang berjalan menuju ke pintu masuk.

"sayang, awak nak naik viking tak? "jom saya suka naik viking" kitaorang terus beratur untuk naik viking. aku termenung dan teringat kenangan aku dengan Minho naik viking. aku tersenyum sendirian. "knapa awak senyum ni sayang?" "takde pape saya ingat kenangan saya dengan kawan naik viking" Yunho terus mengganguk. sejujurnya aku rindu sangat dengan Minho dan dah lama aku tak jumpa dengan dia.

Minho P.O.V

selepas aku dan Sohee buat assignment dekat library, Sohee ajak aku makan. tak sampai hati pulak nak tolak lagipun aku memang lapar pun. "awak naik apa" "saya naik motor je" "klau macam tu saya tumpang awak naik motor boleh tak?" "takpe ke naik motor dengan saya" "takpe saya okay je, jomlah saya dah lapar ni" "okay, jom" aku dan Sohee menuju ke motor aku. aku memberinya topi keledar, Sohee terus membonceng aku. "awak takpe kan saya pegang bahu awak, nanti saya jatuh pulak" "owh takpe lagipun awak memang kena pegang pun" aku terus membawa Sohee ke restoran.

aku dan Sohee makan di restoran yang berada di area universiti kitaorang. "Minho awak nak makan apa?" "apa-apa pun boleh" "kalau macam tu awak ambik sama dengan sayalah" aku hanya mengganguk. aku melihat pasangan yang baru masuk ke restoran yang aku makan. okay aku kenal diorang itu Aera dengan boyfriend dia. aku hanya melihat diorang. "Minho awak pandang siapa tu?" aku menggeleng laju. Sohee pandang belakangnya dan "itu Aeralah, AERA!!!" dia melambai pada Aera. dia kenal Aera. Aera dan boyfriendnya menghampiri kitaorang. aku hanya menunduk memandang lantai. "Sohee, kau dengan siapa tu?" "ini Minho, kawan kelas kitalah" aku memandang muka Aera dan dia terkejut. "Minho ni kawan saya Aera" aku hanya mengganguk dan tersenyum pada Aera. "alang- alang korang ada, jom duduk sekali, Yunho awak boleh duduk sini" Sohee menyuruh Yunho duduk di sebelahnya dan Aera duduk di sebelah aku. aku rasa awkward sangat. selepas makanan dah sampai, aku hanya makan dan diam sahaja. aku perasan Aera ada pandang aku.

Aera P. O. V

aku terkejut bila Sohee dengan Minho bersama (bukan couple tau). Minho diam je duduk sebelah aku. "Sayang boleh tak awak balik dengan Sohee, saya ada emergency ni" "boleh, awak pergilah cepat" Yunho mengganguk dan terus keluar dari restoran. kitaorang senyap beberapa minit dan aku tanya Sohee "kau dah lama ke kenal Minho?" "baru je tadi dekat library, dia tolong aku and aku ajak dia buat assignment sama-sama" aku memandang Minho di sebelah aku. luaran dia memang tak berubah tapi perangai dia berubah sangat. "Sohee, Aera saya balik dulu dan Sohee terima kasih pasal tadi" "awak dah nak balik, saya pun nak berterima kasih dengan awak jugak sebab banyak tolong saya" aku melihat Minho keluar dari restoran dan membawa motornya. motor tu aku ingat lagi. "Aera, kalau kau nak tau aku dah jatuh cinta pandang pertama pada Minho tau" "ehh kau ni baru jumpa dah suka" aku terkejut bila Sohee suka dengan Minho. "aku serius ni memang aku suka dengan dia" "cuba cerita sikit" Sohee pun cerita pasal dekat library. selepas aku dengar semua tu aku rasa jealous plus sakit hati sikit. aku ingat aku boleh lupakan Minho tapi tak boleh. "kau ni asyik termenung je ingat boyfriend kesayangan lah tu" "memang pun kau apa tau kau takde boyfriend" "eleh kau tunggu nanti aku ada okay" "yelah Sohee, jomlah balik aku penat ni" "jom kita naik teksi.

sampai je di rumah aku melihat Heejin dengan Seungmin buat kerja diorang."unnie dah balik" "ya, tak siap lagi ke kerja korang tu?" "belum lagi noona, malam baru siap"

Seungmin P.O.V

"noona boleh tak saya nak cakap dengan noona" "boleh je" Aera terus duduk di hadapan kitaorang. "noona kenal Minho kan" "ya, tapi macam mana Seungmin tau. aku terus menunjuk gambat yang Heejin jumpa dekat bilik noona. "macam ni unnie, tadi Heejin masuk bilik unnie nak ambik kertas atas meja and gambar ni terjatuh" "lepas tu Heejin tunjuk dekat saya yang lelaki sebelah noona tu housemate saya, saya bagitau betul lah tu Minho" aku melihat noona terkejut.

Aera P.O.V

aku terkejut dan "ya noona kenal Minho, dia kawan sekolah noona dulu, lepas tu dia hilang macam tu je" "noona nak jumpa denhan dia ke? saya boleh bagitau Minho hyung" "takpe noona dah jumpa dia pun lagipun dia cakap dia dah taknak jumpa noona lagi" "noona ada lagi saya nak bagitau pasal Minho hyung, dia... ada... penyakit phobia" aku terkejut. "philophobia tu penyakit dia" aku terus menutup mulut kerana terkejut. "serius ke penyakit macam tu" "bolehlah jugak tapi bila perempuan cakap dengan dia terus dia jadi pendiam" "boleh noona tau macam mana dia boleh ada phobia tu" Seungmin pun cerita pada aku.

selepas tu aku terus masuk dalam bilik dan mandi.

aku mencapai phone dan mencari ciri-ciri philophobia (kalau korang nak tau silalah search di pakcik google) bila aku baca, aku rasa kesian dekat Minho lagipun phobia ni boleh pulih.

so misi aku sekarang ni aku nak hilangkan philophobia tu pada Minho.

sorry dah lama tak update sebab apa pun aku tak tau HAHAHAHA lagipun aku kena ikut mood😅

thankyou for baca and please vote and comment❣️

sksksks mesti korang dah tgk mv God's Menu sumpah gempak gila🔥 so Stay silalah streaming lagi😘

dalam album GO生 apa lagu favourite korang? aku blueprint and easy so commentlah aku nak tau jugak😉

dalam album GO生 apa lagu favourite korang? aku blueprint and easy so commentlah aku nak tau jugak😉

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
philophobia (lee know)Where stories live. Discover now