𝗽 𝗮 𝗿 𝘁 𝟴

137 19 6
                                    

Minho P.O.V

dah sebulan aku tak nampak Aera dekat universiti dengan cafe. walaupun aku tak nak jumpa dia tapi aku selalu perhatikan dia dari jauh. "hyung harini, hyung ada kelas tak?" "ada tapi pukul 2, kenapa kau tanya?" "harini aku nak pergi rumah Heejin sebab nak buat assignment sama-sama" "owh kalau macam tu nanti kunci rumah elok-elok, aku pun balik lambat harini sebab nk pergi library" "okay hyung, Seungmin masuk bilik dulu" aku hanya mengangguk dan terus menonton tv. 

tiba masanya aku siap untuk pergi kelas.

tiba masanya aku siap untuk pergi kelas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

       ni outfit Minho

sampai je universiti aku terus ambik buku dalam locker dan menuju ke kelas. dalam perjalanan aku kelas aku nampak Aera dengan boyfriend dia belakang tangga. aku bukan nak menghendap tapi dah nampak kan. aku sorok belakang tiang dan memerhati mereka dan mereka kiss. apalah aku tengok ni dalam masa yang sama hati aku sakit sangat. aku terus jalan dengan laju dan menuju ke kelas. sampai je kelas aku terus duduk belakang sekali. sejak aku masuk universiti takda siapa pun nak kawan dengan aku. kejap aku ni tak cukup hensem ke sebab tu takde siapa nak kawan dengan aku. sementara nak tunggu lecturer masuk aku sumbat airpod aku pada telinga dan bukak lagu. sambil aku mendengar lagu aku terpandang Aera yang baru masuk ke dalam kelas dengan senyuman sampai aku pun tersenyum sekali. mestilah dia happy dapat kiss kan. bila aku teringat balik hati aku sakit sangat. aku pandang Aera yang menuju ke tempat duduknya. lepastu lecterur masuk dan aku bukak nota untuk salin apa yang lecterur cakap.

Aera P.O.V 

patutnya harini Yunho nak ambik aku pergi universiti sama-sama. punya lama aku tunggu dia tak sampai pun. sudahnya aku yang pergi sendiri. dahlah kalau aku jumpa dia aku nak merajuk. sampai je universiti aku nampak Yunho dengan kawan-kawan dia. patutlah lupa nak ambik lepak dengan kawan dia. aku terus menjeling Yunho dan pergi dari situ. "AERA TUNGGU" aku buat tak dengar dan menuju ke locker. "sayang saya minta maaf sangat-sangat" aku palau dia dan tutup locker dan hendak menuju ke kelas. Yunho terus menahan aku dan bawak aku ke belakang tangga. "dengar dulu saya nak cakap ni, saya mintak maaf sangat-sangat, saya lupa nak ambik awak sebab kawan saya paksa saya naik dengan diorang" aku terus pandang muka Yunho. "dahtu awak tak reti nak call, awak buat saya tertunggu tau sebaik sempat kalau tak saya masuk lambat" aku terus memuncungkan bibir aku. "awak jangan merajuk nanti saya kiss kang" "kiss kalau berani" Yunho terus mencium bibir aku dengan lembut. aku terkejut dengan tindakannya yelah first kiss aku tu dan aku pun membalas ciumannya. setelah beberapa saat Yunho pun melepaskan ciumannya dan pandang aku yang telah tundukkan muka aku ke bawah. malu kot aku pun rasa muka aku panas ni. "Aera, awak maafkan sayakan" dia pujuk aku dengan suara lembut dia tu. aku terus mengangkat muka aku dan mengganguk dengan malu. "okay harini kita date tau pukul 5 saya ambik awak" "betul ni saya tunggu tau" "iye sayang" Yunho terus mencium dahi aku dan pergi dari situ. "bye sayang" aku terus melambai kepadanya dan menuju ke kelas dengan gembira.

sampai je kelas aku terus duduk sebelah Sohee. sebelum tu meh aku kenalkan ni kawan aku Kim Sohee dah sebulan aku kawan dengan dia means sejak dia masuk universiti ni. aku suka gila kawan dengan dia, dia pun sama je perangai dengan aku. "amboi Aera gembiranya kau" aku tersenyum sambil pandang Sohee. "takyah nak tersengih, cepatlah cite" aku pun citelah aku nak date dengan Yunho and apa jadi tadi. "dahlah kau ni aku jealous dengan kau tau, untunglah ada boyfriend yang aku ni selamanya single" "jangan begitu, one day kau akan ada jugak boyfriend tau" "aku pun harap tapi sejak aku masuk universiti takde pun namja yang boleh tarik perhatian aku" "ala kau ni nanti adalah tu" lepastu lecterur pun masuk.

Minho P.O.V

lepas habis kelas aku terus ke cafe dan makan. lepastu aku terus ke library untuk siapkan assingment. dalam beberapa minit tu aku cari buku untuk rujuk. masa aku tengah cari tu aku nampak seorang yeoja sedang mengambil buku yang terletak pada rak paling atas. kesian pulak aku tengok dia ni. aku pun tolong ambikkan buku itu dan bagi pada dia."kamsahamnida" dia terus menunduk pada aku. aku pun menunduk, lepastu aku terpandang buku yang yeoja tu pegang tulah buku aku nak. "awak lepas awak guna buku tu boleh tak bagi saya" "buku ni saya nak pinjam" "owh kalau macam tu takpelah" aku pun terus pergi. "awak kejap" aku terus pusing dan pandang dia. "awak pun nak buat assingment jugak ke?" aku terus mengganguk. "owh awak pun sama kelas dengan Mr's Park ke" "ya" "saya pun sama, hmm kalau macam tu apa kata kita buat assingment sama-sama" "boleh jugak" "kejap nama awak siapa, saya Kim Sohee, awak boleh panggil Sohee je" "nama saya Lee Minho" "owh kalau macam tu jom duduk situ" aku terus mengambil barang aku dan duduk sebelah Sohee.

Sohee P.O.V

susahlah jadi pendek nak ambik buku pun tak sampai. aku terus menjengket-jengket nak ambik buku tu. aku terkejut bila ada orang ambik buku tu dan beri pada aku. OMAIGAD hensemnya dia AAAA tolong hati aku dah tak betul ni. lepas aku ajak dia buat assignment sama-sama hati aku  tak tenteram je. adakah ini cinta. sumpah aku cakap aku dah terfall in love dengan Minho ni.

sohee_kim

Liked by ch0i

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Liked by ch0i.aera and 490 others

sohee_kim love is always patient and kind💓

View all 150 comments

ch0i.aera woi sejak bila kau bercinta ni tak bagitau pun.

                   sohee_kim @ch0i.aera belum lagilah nanti aku bagitau okay bila dah official😂

jangan lupa vote and comment. thankyou siapa yg membaca. love you guyss ;-)❤️

philophobia (lee know)Where stories live. Discover now