𝗽 𝗮 𝗿 𝘁 𝟭 𝟭

142 22 1
                                    

Minho P.O.V

aku dan Seungmin terus memasuki kereta yang dipandu oleh Aera. "Minho kalau awak tak kisah, boleh tak awak yang bawak kereta saya ni pergi Busan" aduhai Aera suruh aku bawak pulak. "emm boleh" aku mengganguk dan terus ke tempat memandu dan Aera duduk di seat belakang aku. sebaik dia tak duduk sebelah aku, kang tak focus aku nk memandu.

aku terus memandu ke rumah Sohee untuk mengambilnya. "ehh Minho awak yang bawak ke" "haah aku suruh dia bawak, kau duduk je sebelah Minho tu okay" tiba-tiba Aera bersuara. aku hanya tersenyum pada Sohee yang berada di sebelah.

memandangkan perjalanan nak ke Busan ni mengambil 4 jam 30 minit (suka hati aku je HAHAHAGAGAGA) dlm perjalanan ni Sohee jelah bnyk berbual dengan aku, aku layankan jelah. aku saja je nak tengok apa orang belakang buat, aku tengok cermin, Seungmin dengan Heejin mcm biasa borak tapi aku memang tak dengar diorang borak apa and Aera dia tengah tido.

Aera P.O.V

misi aku kalini, aku nak rapatkan Sohee dengan Minho. aku tau Sohee tu memang suka Minho so apa salahnya aku ajak diorang pergi Busan and diorang boleh luangkan masa bersamakan untuk kenal lebih rapat dengan ini phobia Minho tu boleh berkurangan. panjang pulak penjelasan misi aku ni.

dalam perjalanan ni mulut Sohee je bising, apa yang dia borak ngan Minho pun aku tak tau. pastu yang kat belakang aku ni dua ekor burung yang baru nak kenal dengan lebih mendalam antara satu sama lain. aku yang kat sini sorang2 dengan dengar lagu sendu. mana tak sendu baru lepas break kot tapi sumpah aku takleh nak move on apa yang Yunho tak guna tu buat. geram pulak aku. dahlah maleh aku nak fikir sekarang ni aku nak pergi Busan nak tenangkan fikiran aku dengan benda yang memang tak patut ada pun dalam otak aku ni.

syok pulak aku tengok Sohee dengan Minho borak. nak borak jugak tapi nanti diorang cakap aku busy body pulak baik aku tido. aku terus melelapkan mata aku.

Author P.O.V

Minho singgah sekejap di RnR setelah 2 jam setengah memandu dan sekarang baru pukul 1.30 pagi. Sohee, Heejin dan Seungmin pergi ke tandas dan tinggal Minho and Aera dalam kereta. Aera pun tersedar.

Aera P.O.V

"kita kat mana ni?" aku mengosok mata aku dan bertanya pada Minho. "saya stop kejap dekat RnR, kalau awak nak pergi toilet pergi jelah sebab yang lain pergi toilet" "takpelah saya tak rasa nak pergi toilet pun, Minho biar saya bawak pulak sampai Busan mesti awak penatkan?" aku bertanya pada Minho. "takpe saya okay je, lagipun lagi 2 jam je nak sampai" aku rasa bersalah pulak dahlah ni kereta aku lepas tu aku yang ajak dia pergi Busan, then aku suruh dia bawak pulak. "kalau awak letih ke awak bagitau je kat saya okay" Minho hanya mengganguk. setelah semua ada kitaorang teruskan perjalanan.

aku tak tido pun dalam perjalanan ni and semua tido kecuali aku dengan Minho. aku rasa nak borak pulak tapi tak tau macam mana nak start. "Minho, awak still tak suka saya lagi ke" AAAAA asal pulak aku tanya dia soalan bodoe ni. Aera kenapa dengan mulut kau ni.

Minho P.O.V

aku terkejut jugak bila Aera tanya macam tu. takkan aku nak bagitau pasal phobia tu pulak. "saya bukan tak suka awak, tapi saya tak tau nak jelaskan" "sorrylah Minho kalau saya tanya soalan macam tu" "takpe saya okay je" kenapa Aera rasa bersalah pulak ni. aku perhatikan Aera melalui cermin dan dia tengah cuba nak lelapkan matanya.

kitaorang pun dah sampai di Busan dan kitaorang tinggal di rumah ahjumma Aera, betul-betul depan laut. dalam pukul 3.30 pagi kitaorang sampai, ahjumma Aera yang sambut kedatangan kitaorang. "ahjumma" Aera terus mendapatkan ahjummanya. "ahjumma mian kitaorang sampai pagi2 ni" Aera rasa bersalah pulak "takpe janji korang semua sampai, dah jom semua masuk mesti ngantuk kan" kitaorang semua masuk dan ahjumma pun tunjukkan bilik yang kitaorang nak tido (sorrylah bnyk pulak perkataan kitaorang)

"yang laki-laki boleh masuk bilik ni tapi kamu masuk senyap-senyap lah ya sebab anak ahjumma ni tido" lah aku ingatkan ahjumma ni duduk sorang-sorang. aku dan Seungmin masuk senyap-senyap ke dalam bilik tersebut. "ahjumma Donghee balik pulak" tanya Aera "haah dia tau kamu nak datang tu yang dia balik tu" "tapi bukan dia dah balik minggu lepas ke" "alah kamu ni pun satu Donghee tu memang nak jumpa kamu pun tu dia balik" aku terdengar perbualan Aera dengan ahjummanya.

aku terus pandang namja yang tido atas tilam tu. so inilah Donghee tu. gelap memang aku tak nampaklah muka dia. "psst hyung jomlah tido tunggu apa lagi" alahai Seungmin ni pun sibuk je. "kau tido jelah, jangan bising-bising" aku tau mesti si Seungmin tu buat muka.

korang mesti nak tahu Donghee ni sapakan. meh aku kenalkan.

Kim Donghee (22 tahun)

-dia ni anak tunggal Mr's Kim iaitu ahjumma Aera

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-dia ni anak tunggal Mr's Kim iaitu ahjumma Aera.
-dia memang rapat dengan Aera pun dari kecil.

-saja nak add dia ni pelakon dalam kdrama ateen s1 & s2, sky castle, itaewon class.

aku minta maaf sangat2 kalau jarang update and aku akan cuba nak abiskan sebelum aku masuk belajar ni😉 sorry sapa2 yg tunggu aku update tu🤧

thankyou for baca and please vote and comment anda amat saya hargai❣️

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 03, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

philophobia (lee know)Where stories live. Discover now