Permaisuri Hati | 6

944 61 9
                                    

" Fatin, mind to talk for a minute? " tanya Firyadi apabila memasuki bilik Fatin. Fatin mengangguk.

" yes? Kenapa Fir?" tanya Fatin apabila meletakkan airpod miliknya di atas Macbook Pro miliknya. Firyadi menghulurkan fail projek Itali tersebut.

" boleh kita batal projek ni, or tangguh sampai Fatin free, or maybe bagi satu projek Fatin dekat Fir, please i don't wanna do it" kata Firyadi cuba meminta simpati. Fatin menyelak fail projek bersama syarikat WZ. Nama yang tertera disitu menimbulkan senyuman sinis di wajah Fatin.

" jangan risau, I can handle this project , Fir handle projek Australia boleh kan? Dengan QT " tanya Fatin lembut mengundang tanda tanya pada diri Firyadi. Lain macam kembarnya, mudah melepaskan projek lepastu bercakap dengan lembut.

" Fatin tak demam kan? " tanya Firyadi. Fatin mengubah riak mukanya kepada wajah pokernya semula.

" nope! I'm fine, dah keluar sana aku nak buat kerja " kata Fatin lalu meletakkan fail projek Itali di atas meja. Firyadi keluar dari bilik tersebut dengan tanda tanya.

" ah biarlah, baik layan youtube lagi best " kata Firyadi lalu membuka iPhone miliknya, namun aplikasi instagram menarik perhatiannya. Dia menekan aplikasi tersebut dan terpampang akaun Farhan yang mengepost gambar Aryana.

" Sometimes we just need to let time heal ourself and let our fate do their job "

" mentang mentang dah nak kahwin, menunjuk depan aku yang single ni" kata Firyadi menyampah. Dia mula mengscroll kebawah, terlihat post daripada Aireen bersama Haykal.

" never run away from your fate, because if it is meant to be, it will always be the same "

" ni seekor lagi menayang relationship depan aku yang single ni, kecewa tahu" bebel Firyadi. Dia meninggalkan komen pasrah lalu mula melihat post bawahnya. Fatin mengepost gambar Aizat tersenyum kacak. Manakala Aizat mengepost wajah Fatin yang ditutupi topi, namun masih terlihat senyuman manisnya.

" andai takdir menentukan aku pemilik tulang rusukmu, tunggulah aku, pasti kita akan bersama pada waktu yang sesuai."

" andai benar kau pemilik tulang rusuk kiriku, aku akan terus setia menunggu kerana takdir yang telah tercipta indah untuk kita"

" SEMUA TAYANG RELAY MEMASING AKU TUMBUK KANGGGG " kata Firyadi geram lalu menterbalikkan iPhone miliknya di atas katil. Matanya memandang cermin dihadapnnya. Dia berdiri melihat wajahnya.

" nak kata aku tak hensem, hensem, mata unik purple gelap kot, rambut style, tinggi pun tinggi,hidung mancung, jawline tajam kalah pisau, apehal aku takda awek eh " kata Firyadi perlahan. Bayangan wajah Hazel muncul diminda.

" kau dah kenapa ni! Hazel tu PA kau " kata Firyadi perlahan. Lagipun, dia tiada perasaan pun dekat Hazel, hanya menganggap sebagai PA. Dia meregangkan tubuhnya lalu masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri.

" sendulah single lama lama ni, nak jadi sugar daddy orang lah cegini " kata Firyadi lalu mengeringkan rambutnya yang basah, tubuh tegapnya disarung dengan tshirt putih. Rambut basahnya dibiarkan, lalu dia turun ke bawah, dia terlihat figura The Black dan Black Rose di ruang tamu.

" ewah ewah buat macam rumah sendiri nampak" kata Firyadi sinis apabila melihat ahli The Black dan Black Rose bersembang rancak sesama sendiri, Fatin tiada, maybe sediakan makanan.

" alah Fir, biarlah kitaorang bisingkan rumah kau, bukan selalu" kata Haykal selamba. Firyadi menyekeh kepala Haykal lalu berlari ke dapur untuk membantu Fatin.

" anything that I can help, princess?" tanya Firyadi dengan rambutnya yang basaj terjuntai di dahinya. Fatin tersenyum nipis lalu menunjukkan jus yang sedia diletakkan atas meja. Firyadi mengangkat air tersebut ke ruang tamu diikuti Fatin dibelakang yang membawa kek cheese yang dibakarnya pagi tadi.

" FUHHHH FATIM BUAT CHEESE CAKE " kata Aryana lalu ingin menyerbu kek tersebut namun dahinya dijentik Farhan.

" sabarlah sayang, tak menyabar" kata Farhan. Aryana mengosok dahinya perlahan.

" sampai hati pukul orang, putus tunang kang" ugut Aryana. Farhan tersengih lalu meniup dahi Aryana perlahan.

" alolo sedihnya dia, dah dah meh abang pujuk" kata Farhan dengan tawanya. Firyadi menarik rambut perang Farhana kebelakang.

" SAKITLAH FIR, APENI" jerit Farhan lalu mengosok rambutnya. Pedih kulit kepalanya apabila rambutnya ditarik.

" JANGAN mengedik depan aku boleh tak BAAAAAABI " kata Firyadi dengan ssnyuman geram. Meletus tawa Adam dan Danial serta Aryana apabila melihat muka cemberut Farhan dan riak wajah Firyadi.

" lupa SINGLE " kata Farhan sinis menyebabkan Firyadi ingin menumbuk geram wajah Farhan. Aizat hanya mengeleng melihat kedua dua mereka.

" kau Fir, takde ke girlfriend lagi, muka sikit punya hensem, rambut tu terjuntai kalau perempuan lain tengok mahu diterkam kau, seksi" kata Danial sambil membuat wajah seksi. Firyadi tersenyum sinis.

PANGGGG!!!

" ADUH FIR TANGAN KAU NI BESI KE KONKRIT, SAKIT GILA!!" kata Danial dengan wajahnya yang merah menahan sakit. Ariana hanya tertawa disebelah Danial melihat lelaki itu kesakitan. Firyadi menarik senyuman.

" GELI BODOH, BUAT GAY DENGAN AKU SANGAT KANNNN" kata Firyadi geram. Fatin hanya menepuk dahi melihat aksi kawan kawannya. Mereka akan tidur dirumahnya, katanya nak sleep over, dasar bebudak.

" AKU MELAWAK JE, TAK HAMAK AKI NAK DENGAN KAUUUU" kata Danial geram lalu cuba mengejar Firyadi malangnya Firyadi berlari keluar rumah, maka aksi kejar mengejar berlaku.

" FATIN JADI PELINDUNG AKUUUUU" kata Firyadi laku berdiri dibelakang Fatin. Danial geram melihat Firyadi mengejeknya di sebalik Fatin.

" AMBOI KAUUU BUAT FATIN PENDINDING PULAK, TUNANG AKU TUUUU" jerit Aizat geram. Danial tersenyum sinis apabila Aizat mempertahankannya.

" tapi TANPA PERSETUJUAN AKU SEBAGAI WALI FATIN, KAU TAKKAN BOLEH KAHWIN DENGAN DIA, SILAP SILAP IKATAN TUNANG NI PUN BOLEH PUTUS BEGITU SAHAJA" kata Firyadi sambil menjelir ke arah Aizat. Fatin menampar wajah Firyadi perlahan.

" apa cakap macam tu Fir" kata Fatin dengan geram. Aizat menjelir kembali pada Firyadi.

" eleh eleh kau Aizat buat baik dengan aku, bila bila je aku leh tak restu tauuj, ni kuasa wali ditangan Tengku Firyadi Ishfar tauuu" kata Firyadi angkuh. Aizat melihat Firyadi besar kecik besar kecik je.

" KAU MARI SINI" kata Aizat laku mengejar Firyadi namun Firyadi lebih pantas.

" BANG LEMAK BANYAK KE TUUU LAMBATNYA LARI" kata Firyadi mengejek Aizat. Api kemarahan Aizat membara. Yang lain hanya mampu tertawa melihat aksi yang tidak ubah seperti budak budak. Tiba tiba iPhone milik Firyadi berbunyi, tertera nombor yang tidak dikenali Fatin.

" hello " Fatin mengangkat panggilan kepada Firyadi . Kedengaran sunyi, tiada suara.

" dah bisu ke?" kata Fatin sinis. Geram apabila tiada balasan. Firyadi memandang Fatin yang memegang telefonnya menjongket kening.

" Fatin, loud speaker" kata Firyadi perlahan lalu Fatin membuka loud speaker. Semua The Black dan Black Rose memandang dan memfokuskan pada panggilan tersebut.

" hello anyone there?" kini Firyadi bersuara.

" hello Tengku Firyadi Ishfar or should I said, hi Ryan Ishfar  "

Terbuntang mata Firyadi dan Fatin mendengar gelaran Firyadi di Itali, Ryan Ishfar.

" who are you" keras suara Firyadi membalas. Kedengaran tawa perlahan daripada manusia tersebut.

" dah move on rupanya, sampai suara kesayangan  sendiri pun tak ingat ke sayang?" kata pemanggil tersebut.

" Z-ziara "

B E R S A M B U N G

TBR 2 : Permaisuri HatiWhere stories live. Discover now