Permaisuri Hati | 12

787 58 1
                                    

" Firyadi ada dekat dalam?" tanya Fatin setibanya dihadapan meja Hazel. Hazel berdiri terkejut, lalu mengangguk sambil menarik senyuman manis, ah sudah dia berangan apa tadi sampai tak sedar kehadiran Fatin.

" thank you" kata Fatin lalu berjalan masuk ke dalam bilik Firyadi, Firyadi yang membelakangi pintu memandang permandangan luar terdengar bunyi tapak kasut tumit tinggi, lalu menoleh.

" kau okay tak, bocor kat mana?" usik Fatin apabila memandang wajah Firyadi, menyerbu bahang ke wajah putih milik Firyadi, pergh kembarnya datang semata untuk membahannya.

" diam ah!" kata Firyadi lalu menoleh, menyembunyikan wajahnya, tidak pernah dalam seumur hidupnya terpaksa berdepan dengan perkara memalukan seperti ini, selama ni dengan Fatin je, buat tak kisah jelah.

" ada orang tunggu dah dekat bilik mesyuarat, pergi lah and bagi kunci kereta Mustang kau, aku tahu kau nak buat apa, jangan berani berani nak lari keluar" kata Fatin lalu menghulurkan tangannya. Firyadi mencebik lalu membaling kunci kereta Mustangnya kepada Fatin.

" macam tahu tahu je, baru nak show off" kata Firyadi perlahan lalu mengambil fail miliknya. Fatin memandang wajah Firyadi dengan sengihan sinis.

" Ingat aku tak tahu ke, dari saat kau keluar bilik aku dah tahu apa niat kau, dengan perfume Yves Saint Laurent punya kuat dekat badan kau, macam aku bodoh" kata Fatin sinis. Firyadi menarik senyuman.

" mesti kau bahagia kan sekarang, selalu senyum aku tengok kau dua tiga menjak ni, aku gembira kalau kau gembira" kata Firyadi lalu mengosok rambut Fatin. Fatin menepis kasar tangan Firyadi dengan jelingan tajam.

" aku pergi dulu" kata Firyadi laku berjalan keluar. Fatin memandang Firyadi berjalan pergi, dengan senyuman. Aku gembira sebab kau lah bodoh, bilang hati kecil Fatin.

" Hazel, jom?" kata Firyadi tanpa melihat wajah Hazel, masih segan dengan peristiwa tadi, mereka hanya membisu.

" saya um terima kasih ---" kata kata Hazel dipotong apabila Firyadi menghentikan langkahnya. Firyadi menoleh ke arah Hazel lalu memandang Hazel dan menunduk supaya wajahnya sama paras dengan wajah Hazel.

" tak ada benda yang aku tak boleh buat kalau semuanya melibatkan kau " kata Firyadi lalu berjalan pergi, meninggalkan Hazel. Hazel menghentak kakinya geram, mula lah tu nak mengusik balik.

" lawa siak banguna ni, siapa yang jadi CEO bangunan ni, memang kaya gila gila " kata Ziara sambil matanya menerokai segenap bilik mesyuarat yang elok disusun. Daripada saat dia menjejakkan kaki di bangunan ini, dia sudah kagum melihat reka cipta dan susunan seni bina di dalam dan luar bangunan, tidak dinafikan yang bangunan ini mempunyai design yang menarik dan susunan dan pemilihan warna di dalam bangunan sangat terperinci. Mata memandang susuk tubuh yang kelihatan di balik pintu bilik mesyuarat, hatinya berdegup laju melihat tubuh yang seakan lelaki. Matanya terbuntang melihat figura yang mengejutkan matanya.

" minta maaf sebab saya lambat, Cik Ziara" kata Firyadi tenang namun terselit nada sinis, wajahnya tersenyum sinis. Ziara membuntangkan wajahnya dan wajahnya seakan tidak percaya, melihat wajah Firyadi, tubuhnya serta wajahnya.

" kau buat apa dekat sinis Ryan?" kata Ziara dengan nada tidak puas hati, terasa ditampar wajahnya melihat bekas kekasih yang dibuangnya, menjadi salah seorang pemilik syarikat terbesar di Asia. Firyadi menarik senyuman sinis.

" aik, kata nak bincang tentang projek Itali yang kau perlukan bantuan tu, so i'm here to do that, takkan nak tenung muka orang yang buang aku kot" kata Firyadi lalu membuka kot miliknya. Firyadi memandang ke arah Hazel yang keliru lalu hanya memintanya duduk.

" sejak bila kau kaya ceni ni, it this really the Ryan I know?" kata Ziara dengan suara lembut, haruman Yves Saint Laurent yang dipakai Firyadi menusuk hidung Ziara, dia tidak pernah sangka lelaki yang pernah dibuangnya menjadi salah seorang yang berjaya di Asia.

" do you really know me? I thought you are embarrased to have a useless and poor me ?"bidas Firyadi. Ziara terdiam. Terasa tamparan dimukanya akibat kebodohan dirinya dahulu, syarikat Firyadi lebih berjaya daripada Shawn, dia buta, dia silap.

" let's forget the past and fix it " kata Ziara lalu cuba memegang tangan Firyadi namun ditepis Firyadi.

" be professional, kalau bukan sebab projek ni, i'll never wanted to see you" kata Firyadi dingin. Mereka memulakan perbincangan, banyak kali Ziara cuba menarik perhatian dan memujuk Firyadi namu dia dipalau malah dibidas dengan kenangan lama.

" jadi saya harap kerjasama ini akan berjaya dengan jayanya, dan saya harap tidak berlaku apa apa selama projek ini berjalan, saya pergi dulu" kata Firyadi lalu bangun dan berjalan pergi, Hazel mengekori dari belakang namun Ziara menahan Firyadi.

" i'm gonna go first" kata Hazel laku ingin berjalan pergi namun tangannya dipegang oleh Firyadi. Ziara memandang Firyadi yang memegang tangan Hazel lalu memandang wajah Firyadi.

"Cerchiamo di essere come prima, sistemiamo tutto, mi manca ( let's be like we used to, let's fix everything, i miss it)" kata Ziara. Firyadi tersenyum dingin.

" are you dumb, stupid or out of your mind? Bukan ke kau buang aku sebab aku miskin, aku tak layak, aku kaya sebab family aku pelacur, kau hina aku kan dulu ? Kenapa datang melutut dekat aku balik ni, sebab Shawn dah bankrup ke?" sinis Firyadi memandang Ziara.

" we are young back then, Ryan. " kata Ziara lembut, cuba memujuk Firyadi namun Firyadi menolak rambutnya kebelakang.

" aren't you supposed to get married to him? What happen? Entah entah kau pun dah ditebuk orang lepastu ada hati nak dekat aku balik, aren't you a hoe? "kata Firyadi sinis. Dingin nadanya dan wajahnya. Ziara tersentak melihat perwatakan Firyadi yang sekarang, this is not the Firyadi I know.

" why? Kau tergoda dengan harta aku kan, sebab aku dah kaya but kau sendiri yang bodoh, aku tak pernah miskin dan like you see right now, i'm living a happy life" kata Firyadi lalu menarik tangan Hazel pergi meninggalkan Ziara.

" aku tak boleh lepaskan Firyadi, dia milik aku" kata Ziara geram, dia geram membiarkan dirinya dihina harini.

" sorry" kata Firyadi lalu melepaskan genggaman tangannya. Hazel hanya menggeleng, tanda tidak mengapa.

" nanti pukul 2 ikut saya pergi tapak projek, saya nak minta kunci kereta saya balik" kata Firyadi lalu berjalan pergi.

" dia bukan Firyadi yang selalu public nampak, tadi tu bukan dia" kata Hazel perlahan lalu memandang tangannya. Terasa hangatnya tangan Firyadi walaupun wajahnya tadi dingin.

" bagi balik kunci kereta aku, aku kena pergi Banting" kata Firyadi sejurus menerjah bilik pejabat Fatin, dia melihat belakang tubuh seseorang yang berbincang dengan kembarnya.

" ouh, Fir, come here" kata Fatin lalu memanggil Firyadi, wajah Fatin kelihatan tidak gembira, lebih kepada ingin meletuskan kemarahan.

" aku datang nak minta kunci kereta je, sorry ganggu" kata Firyadi lalu berjalan mendekati Fatin. Wajah lelaki itu masih menjadi tanda tanya, kalau Aizat, lain sangat sebab Aizat mempunyai bahu yang bidang.

" nah, btw meet our client for the Australia project"

" Ryan?"

B E R S A M B U N G

TBR 2 : Permaisuri HatiWhere stories live. Discover now