Enric Pryde z niejakim zdumieniem zaobserwował nagłą zmianę frontu, która miała miejsce na pokładzie gwiezdnego niszczyciela, którym dowodził. Od pewnego czasu Hux przestał łazić za nim krok w krok jak zbity pies, a coraz częściej, aż kraśniejąc z dumy, paradował po pokładzie okrętu w towarzystwie generał Odille. Pryde pomyślał, że jego młodszy kolega jest wbrew wszystkim pozorom ogromnie odważny, albo bezdennie głupi, skoro podbiera kochankę Najwyższemu Dowódcy. Sama Odille również zdawała się całkiem zadowolona z takiego stanu rzeczy, a co jeszcze dziwniejsze, jej szturmowcy wyparowali gdzieś nagle z dnia na dzień niczym kamfora. Pozostało ich jedynie dwoje, a ci przeważnie pełnili straż przy kwaterze pani generał. Pryde nie wróżył jednak ani Huxowi, ani Odille zbyt długiego życia, aby mogli nacieszyć się swym „związkiem". Gdy tylko Kylo Ren zorientuje się, co wyprawia się praktycznie pod samym jego nosem, oboje stracą głowy. Dosłownie. Ren nie odpuści na rzecz Huxa żadnej ze swych własności. Nie było żadną tajemnicą, że obaj rywalizowali ze sobą o względy Snoke'a, poprzedniego przywódcy Porządku, i choć to Ren przejął tytuł Najwyższego Dowódcy, obaj młodzi mężczyźni nadal pałali do siebie jedynie szczerą nienawiścią. A może Hux robił to specjalnie, aby sprowokować Rena? Może jego intencją było, aby Kylo zauważył, że jego kochanka nadzwyczaj często towarzyszy znienawidzonemu generałowi? Czyżby młody Armitage pragnął doprowadzić Rena do dzikiej furii? A może planował jakiś przewrót? Zamach stanu? Mężczyzna zamordowany w łożu przez kochanicę – motyw dość powszechny i znany. To Hux knuł z Odille? Zamach na życie Dowódcy? Tego Pryde nie spodziewałby się po tym oślizgłym tchórzu, ale kto wie? Może akurat Hux go czymś zaskoczy? Faktem było jednak, że para Hux-Odille stała się niemal nierozłączna, chociaż ciężko było stwierdzić, o czym to tak namiętnie perorowali między sobą, gdy nikt nie słuchał. Rozstali się wyłącznie na krótki moment, gdy Kylo Ren zabrał na Pasaanę dwa pełne żołnierzy transportowce i udał się tam w poszukiwaniu dziewczyny z Jakku. Odille udała się tam wraz z nim. Gdy na pokład „Steadfast" dotarła później wieść, że jeden z transportowców został zniszczony, Hux pobladł tak bardzo, że jego twarz stała się niemal przezroczysta. Skóra młodego mężczyzny zawsze była blada z powodu braku słońca. Pryde nie kojarzył, aby Armitage kiedykolwiek wziął udział w jakiejś bitwie, stając w pierwszym szeregu, czy chociażby wydając rozkazy żołnierzom – na to był zbyt wielkim tchórzem. Podejrzewał, że gdyby jakimś niesamowitym zrządzeniem losu Hux znalazł się kiedykolwiek na linii frontu, uciekłby stamtąd jako pierwszy, ujrzawszy chociaż jedną kroplę krwi. Jednak na myśl o tym, że Mae Odille mogła znajdować się na pokładzie zniszczonego transportowca, młody generał wyraźnie się przejął. Czyżby zatem za jego zachowaniem w stosunku do tej kobiety kryło się nie tylko wyrachowanie? A może Armitage po prostu wystraszył się, że śmierć Odille popsuje jego plany, jakiekolwiek by one nie były? Lecz, jak się szczęśliwie okazało, Mae przeżyła i wróciła do swego generała, przywożąc mu z Pasaany prezent – jeńca Wookiee, którym Hux natychmiast przybiegł pochwalić się Pryde'owi. Wkrótce potem, Wookiee o imieniu Chewbacca, nieodłączny towarzysz niesławnego Hana Solo, został przetransportowany do celi, gdzie miał czekać na przesłuchanie. Jakiś czas później na pokład niszczyciela powrócił także Dowódca Ren, któremu nie udało się wykonać polecenia wydanego przez Palpatine'a. Na Pasaanie natrafił na dziewczynę z Jakku, lecz nie zdołał jej unieszkodliwić, ani pojmać. Przesłuchał więc Chewbaccę, ale nie zdołał wydobyć z niego żadnych istotnych informacji odnośnie położenia bazy Ruchu Oporu, czy aktualnego miejsca pobytu Rey. Kylo Ren wysłał więc swych rycerzy na polowanie – mieli odnaleźć dziewczynę. Tropy zaprowadziły ich na Kijimi, o czym natychmiast powiadomili „Steadfast". Pryde zamierzał przekazać Najwyższemu Dowódcy tę informację, ale okazało się, że Hux oraz Odille także wiedzieli o wszystkim. Prawdopodobnie generał Odille otrzymała tę wiadomość innymi kanałami, prosto od Renów, skoro była tak blisko z ich dowódcą. We troje spotkali się na jednym z korytarzy „Steadfast". Pryde lekko uniósł brwi na widok Huxa znów obnoszącego się towarzystwem Mae, ale zaraz stracił nimi zainteresowanie, ponieważ z naprzeciwka szybkim krokiem zmierzał w ich kierunku Najwyższy Dowódca Ren.
CZYTASZ
Star Wars - Tarcza kłamstw
Fiksi PenggemarMija rok odkąd Kylo Ren przejął dowodzenie Najwyższym Porządkiem. Generał Hux, odwieczny rywal Rena, poprzysięga mu okrutną zemstę. Młody, ambitny generał nie cofnie się przed niczym, nawet przed zdradą, aby wreszcie móc ujrzeć upadek swego najwięks...