Probudil jsem se připoután k noze postele. Byl slyšet hlas Jacoba Wheata z rádia, jak mluví o chycení jedné ze dvou zbloudilých duší, ale že i tu druhou najdou a přivedou na správnou cestu. Bylo jasné o koho se jedná. Když jsem se rozhlédl kolem, vypadalo to, jako bych byl v bunkru. Zkoušel jsem se ze spoutání dostat, ale bylo to marný. Uslyšel jsem něčí kroky, jak se pomalu blížily ke mně. Otevřeli se dveře a z nich vyšel starší muž. Podíval se na mě, pak na rádio a řekl: ,,Víš co to znamená? Znamená to, že silnice jsou zavřené. To znamená, že telefony nefungujou. Znamená to, že do tohohle údolí ani z něj se nedostanou žádný signály. Ale hlavně to znamená, že jsme všichni v úplný p**i... Zas***ej "Kolaps"... Všichni si myslej, že svět skončí hned teď. Čekali na to celý roky. Čekali na někoho, kdo přijde a naplní jejich proroctví a odstartuje tu jejich zatracenou svatou válku... No a ty na to jsi skvělej... Nejlíp bych udělal, kdybych tě jim jednoduše předhodil... Je*at..." Přiblížil se ke mně a vytáhl kapesní nůž, s ním pak přeřízl provaz, kterým jsem byl spoután a řekl, ať se převlíknu, že tu mou uniformu musí spálit. Ukázal na nějaký oblečení a odešel. Usoudil jsem, že to bude nejlepší, tak jsem se převlíkl a uniformu jsem nechal na stole. Šel jsem za tím chlapem, kterej byl ve vedlejší místnosti.
Když mě uviděl, odložil papíry, který si pročítal a řekl: ,,Ještě jsem se ani pořádně nepředstavil. Většina lidí mi říká Clutch... Snažil jsem se dohledat, co se to tam nahoře vlastně děje... a nevypadá to dobře. Z toho, co jsem ale zjistil, se zdá, že jsou tví parťáci naživu... aspoň prozatím. Akorát si je po jednom mezi sebe rozdělili jednotliví členové Jacobovi ,,rodiny"... Chceš je dostat zpátky, to je mi jasný - taky mi unesli řadu přátel. Problém je, že nemůžeme čekat žádnou pomoc. Nikdo neví, co se tu děje, a až se to dozví, bude už pozdě. Všude kolem bude určitě spousta lidí odhodlaných proti sektářům bojovat. Jen jim musíme ukázat, jak na to... Musíme založit odboj. Jako první musíme vyčistit tenhle ostrov. Jakmile budeme mít kousek vlastního území, můžeme přemýšlet, co dál. V sejfu tady je zbraň a mapa. Vezmi si je. Až se zorientuješ, dej mi vědět." Otočil jsem se a šel jsem k sejfu. Vzal jsem si pistoli a mapu, mezitím mi Clutch řekl, ať na sebe dávám bacha, že sektáři jsou úplně všude. Kývnul jsem a otočil se směrem k východu. Cestou ven jsem spatřil nějakou trubku, tak jsem si ji vzal, protože člověk nikdy neví a vyšel jsem ven.
Bylo právě poledne. Šel jsem po cestě a Clutch mi vysílačkou řekl: ,, Mám po celém ostrově rozmístěné kamery. Budu dávat pozor, zda neuvidím něco užitečného. Zatím se vydej na jih a zlikviduj všechny sektáře, na které narazíš." Po asi sto metrech jsem slyšel hlasy. Přikrčil jsem se a šel blíž. Byli to sektáři a měli u sebe zajatce. Přišel jsem k prvnímu a je**ul jsem po hlavě trubkou, bohužel to slyšel druhej, tak jsem trubku po něm hodil. Trefil jsem se a sektář padl k zemi. Vzal jsem si jeho pušku a obral jsem ho o munici. Pak jsem odpoutal toho zajatce. Vstal a řekl mi: ,,Díky, jsou jak utržení ze řetězu, magoři fanatičtí! Jestli se chceš trochu vybavit, tak nedaleko loděnice mají malou skrýš. Určitě si tam nasyslili slušnou výbavičku." Vzal si pušku toho druhýho sektáře a šel směrem ke Clutchovýmu bunkru. Začíná se nám tvořit odboj. Šel jsem k loděnici, byl tam menší bunkr, ale také byl zaplaven vodou. Šel jsem se tedy podívat přímo do loděnice. Bylo tam jen pár prutů, pádel a baseballová pálka. Pálku jsem si vzal, přeci jen trubka se minule osvědčila a pálka je ještě víc šťavnatá. Pak jsem našel vypínač, ke kterýmu bylo napsáno, že zapíná pumpu. Zapnul jsem ho a doufal, že pumpa vede do bunkru. A měl jsem štěstí.
Vlezl jsem dovnitř. Bylo tam pár flašek zavařenin, balená voda, ale nic co by se mi hodilo. Vešel jsem do vedlejší místnosti a tam to bylo. Krásný a naleštěný kompozitní luk a k němu několik šípů. Odhodil jsem pušku a vzal si luk a šípy. Byly tam taky nějaký peníze a pár dalších věcí, který jsem si hned vzal. Vyšel jsem z bunkru a zamířil víc na jih, jak mi řekl Clutch. Narazil jsem na chatu lesníků. Jasně že byla obsazená sektáři. Chvíli jsem pozoroval, kolik jich je. Napočítal jsem celkem pět, dva měli baseballku a tři pušku. Jeden se šel asi vyprázdnit hlouběji do lesa, ale nejsem si jistej, protože jsem ho fláknul pálkou dřív, než stačil cokoliv udělat. Schoval jsem se do budky poblíž chaty, vzal si luk a jednoho sektáře střelil do ramene. Sektář se svalil k zemi a dva si ho všimli. Nevěděli, odkud střela přišla, čehož jsem využil a když se dívali jinam, střelil jsem dalšího. Ten vedle něj už asi věděl, kde jsem a šel se schovat za krabici. Zařval na toho posledního, aby se taky kryl. Když se odhodlal, vyrazil k budce. Než vešel dovnitř, trefil jsem ho pálkou do obličeje. Svalil se k zemi. Poslední, který stále nevěděl moc, co se děje přišel za ním, aby zjistil, jak se mu to stalo. Čekal ho stejný osud. Když i poslední padl k zemi, vyšel jsem z boudy, vzal si pušku jednoho sektáře, protože jsem neměl další šípy pro luk a zamířil jsem k chatě. Vedle vchodu do chaty byl zajatec, kterého jsem si předtím nevšiml, tak jsem ho osvobodil a on beze slova utekl do lesa. To se asi dalo čekat...
V chatě jsem toho moc nenašel, jen pár zásob, deník o zajatcích a lopatu. Odhodil jsem pálku a vzal si lopatu, protože jsem ji trochu ohnul těmi ranami do sektářů. A lopata práci vykoná líp. K chatě přišlo několik ozbrojených lidí, ale nebyli to sektáři, tak jsem vyšel ven a zeptal se, o co jde. Odpověděli, že je poslal Clutch, aby to tady obsadili. Po krátkém rozhovoru se mi ozval Clutch přes vysílačku. Šel jsem stranou a vyslechl ho. Pogratuloval mi k osvobození stanoviště sektářů a dal mi další tip, že nedaleko doků zajali dalšího civilisty. Šel jsem tam a sektář mu četl něco z té jejich sektářské "Bible". Zarazil jsem mu lopatu do zad a vězně osvobodil. Nabídl se mi, jestli mi nemůže pomáhat, tak jsem souhlasil. Clutch se znovu ozval s dalším tipem na čistku, tentokrát ve výzkumným středisku, kde sektáři skladují blaženost, což jsem pochopil, že je nějaká jejich droga na zfetování civilistů. Šel jsem tam i s mým novým parťákem, který se mi představil jako James. Bylo tam asi sedm sektářů, tedy podle toho, co jsem vypozoroval. Naznačil jsem Jamesovi, aby si našel kryt. Až mi ukázal, že si kryt našel, vstal jsem a vykropil jsem půl zásobníku do jednoho sektáře. James začal střílet chvíli po mně. Sektáři utíkali hned do krytu, naštěstí si Jamese nevšimli, takže je měl stále na dostřel. Zastřelil asi čtyři sektáře, ale jeden ho trefil do boku. Až jsem zastřelil posledního sektáře, utíkal jsem za Jamesem, abych mu pomohl. Clutch se ozval, že poslal někoho, kdo trochu ví o zdravotnictví a že zatím mám najít nějakej kus látky a ránu mu stlačit. Udělal jsem tak a za chvíli přišel chlápek s kufříkem první pomoci. Pomohl jsem mu Jamese položit na krabici, co byla poblíž a pak řekl, že to už zvládne. Znovu se mi ozval Clutch: ,,Dobrá práce, jak s osvobozením, tak s první pomocí. Věřím, že to zvládne. Teď se zkus podívat, jestli tam nenajdeš ještě někoho živýho. Prohledal jsem pár místností a skutečně tam někdo ještě byl. Odpoutal jsem ho a Clutch se znovu ozval: ,,Zatraceně, děláš na mě dojem. Máš větší odvahu, než jsem si myslel. Myslím, že máš skutečnou šanci vytvořit tady hnutí odboje. Nejdřív bychom ale měli zajistit čistější rádiový signál. Moje vysílačka stávkuje, nemohu se spojit s nikým mimo ostrov. Vysílací věž u jižního pobřeží musí být poškozená. Myslíš, že se na to můžeš podívat?" Souhlasil jsem a šel na jih. Cestou jsem narazil na další sektáře u jakýsi svatyně. Byli jenom dva, takže lopata stačila. U jednoho jsem našel výbušninu, tak jsem ji hodil na jejich svatyni a odpálil ji, aby viděli, že se nima nes**u. Po pěti minutách chůze jsem spatřil věž, o které mluvil Clutch. Byl tam žebřík, což mi výrazně ulehčilo lezení. Vylezl jsem úplně nahoru a zatáhl za páku, abych aktivoval tu věž. Clutch se ozval a říkal, že zachytává signál. ,,Z toho, co slyším z okolí, ti můžu poskytnout nějaký informace, takže si otevři mapu, ať tě jí trochu provedu... Okres Země naděje je rozdělený na tři oblasti. Na sever jsou Graytail Mountains. Tam tomu šéfuje Jason Wheat - ten je z tý jejich pos**ný rodiny nejstarší. Jason má v sektě na starost výcvik - a je v tom sakra dobrej. Liam i celá domobrana z Graytailu se drží, co to jde, ale Jason je dobře připravený jít jim po krku. Jihovýchodně pak leží Cockbane River. To je území Jade - jejich malé ,,sestry". Slyšel jsem už spoustu historek o tom, jak v něčem čemu říkají ,,blaženost", spousta lidí přichází o rozum. No a na západ je Netherland Valley. Tam teď napochodoval Jack Wheat a ve jménu sekty si všechno bere - jídlo, zásoby... a co je nejhorší, taky lidi. Odposlouchávám spoustu dalších hovorů po celém okrese. Jakmile něco zjistím, hned se ti ozvu..."
Sotva jsem slezl z věže, už se mi Clutch hlásil: ,,Do ha**lu... Hele, z Netherland Valley přichází nová zpráva. Je od Jacka... Tohle musíš vidět." Hned jsem vyrazil za Clutchem do jeho bunkru. Když jsem vešel, Clutch stál u monitoru a hlavou naznačil, ať se jdu taky podívat. Na obrazovce byl Jack a povídal: ,,Všichni jsem hříšníci. Každý jeden z nás. Vy. Já. Dokonce i náš Otec si je vědom hříchu. Je jako jed, který otravuje naši mysl. Co kdybych vám nabídnul, že se od hříchu můžete oprostit? Co kdybych vám prozradil, že vše, o čem jste kdy snili, se může naplnit? Co kdybych vám řekl, že všechno se může naplnit? Co kdybych vám řekl, že všechno se dá překonat přijetím jediné myšlenky: Od hříchu se lze oprostit silou jednoho jediného slova..." Zvedl ruce nad hlavu a ukázal na svítící nápis "Ano" a všichni sektáři okolo jednotně toto slovo vykřikli. Jack je pokynem rukou uklidnil a mezitím jeden sektář přivedl členku našeho policejního týmu, policistku Clarksonovou. Jack pokračoval: ,,Ano, jsem hříšník. Ano, chci se zbavit toho břemene. Ano... Chci být vykoupen. Všichni, kdo nás sledujete, vězte, že jste byli vybráni. Budete očištěni. Vyznáte se ze svých hříchů a bude vám nabídnuto vykoupení. A nebojte se, nic pro to nemusíte dělat. Sami si pro vás přijdeme." Clutch se na mě otočil a pravil: ,,Do pr**le. Jack Wheat zajal tvoji partnerku Clarksonovou. Je to v pr**li. Musíš sebou hodit. posílám ti souřadnice města End's Fall.
ČTEŠ
Země naděje
ActionJames Crane, který je členem policie má za úkol zatknout Jacoba Wheata. Nejde to ale podle plánu a jednoduché zatknutí se změní v boj o život.