الفصل السابع

1K 26 12
                                    

في الشركه ......

عبدالرحمن مستفهما : مهو يا تقولي انت متعصب لي بالمنظر ده يا.... مش عارف هعمل اي بس هعمل انا بقولك اهوو احذرني..

اما عن يحيي فهو في عالم اخر هو ايضا يسئل نفسو هذا السؤال لما غضب هكذا هو في صميم نفسو يعلم انها لن تفهم شيئ فهذا يومها الاول بالعمل وعندما استدعاها كان يستدعيها ليساعدها في الفهم اذا استعصي عليها شيئ لما غضب وثار عليها اهي رجفة قلبو التي شعر بها عندما رأها اهو ذلك الشعور اللعين اللذي عصف قلبه لما يشعر بذالك لا يعقل ان يكون قد وقع في الح.... لا ي يحيي تعقل هي مثلها كامثل الباقيه وستعيد مع حدث في الماضي حين شع...

عبدالرحمن : يحياههههههه

يحيي وقد استفاق من شروده : هاا احممم نعم بتقول حاجه؟؟!

عبدالرحمن رافعا احدي حاجبيه : بقول حاجه !! لا مبقولش بقالي ساعه بغني جمبك هنا..

يحيي : عبدالرحمن انا مش فايقلك في دماغي مليون حاجه فاطلع برا وسبني في حالي

عبدالرحمن وقد هم بالوقوف : ماشي هروح اشوف سها انا بقاا واراضيها..

يحيي بغضبا لم يرا عبدالرحمن له مثيل منذ الحادثه الاخيره : اسمها البشمهندسه سها يروح امك واي اراضيها دي انت هتخيب يا **** اتظبط يلاا

استغرب عبدالرحمن حديث يحيي اول وهله ولاكن فيما بعد ابتسم بخبث شديد ثم اردف : احممم لا مهو مش هتبقا البشمهندسه بالنسبالي قريب يابن الاسيوطي .😶🙈

يحيي باستغراب ولاكنه تحدث من بين ضروسه  : إذاي يعني فهمني اصل انا غبي

عبدالرحمن وهو يتصنع الحرج : احممم اصل يعني ..اصل بصراحه يعني..

يحيي بعصبيه شديده : ما تنطق انت هتقولي اصل و فاصل انطق

عبدالرحمن ومازال عند تصنعه الحرج : اصل انا نويت اتقدملها بقا وكده وطلبت من رهف انهارده تروح تتعرف عاليها وتجس نبضها من ناحيتي وع....

لم يستطيع تكمله باقي حديثه حيث اصبح و في لمح البصر عنقه بين يدي يحيي قابضا عليها .....

يحيي بغضب شديد لدرجه تكفر وجهه: تتقدم لمين يابن***** انطططق

عبدالرحمن وقد اختنق صوته: هو انا عملت حاجه غلط هو انا بقولك همشي معاها في الحرام انا بقولك هتجوزها يا اخي سبني هموت..... كحح كحح كح

يحيي وقد اذداد ضغطه علي عنقه : هقتلك في ايدي لو قولت كده تاني ساامع سهاا ليا اناا سااااامعع وقام بالقأه علي الارض .....

عبدالرحمن بعد ان اخذ نفسه واستعاد رابطة جياشه : يعني اي بتاعتك يعني مش فاهم...

يحيي وقد استوعب الان ما تفوهه به فاتحدث بعصبيه ليداري فعلته : اححممم انا اقصد ان ده مكان شغل ومينفعش فيه قلة الادب دي ده مكان شغل ومينفعش فيه كده وا.و..وااا..

احببته سرا حيث تعيش القصص. اكتشف الآن