+03

131 14 5
                                    

huh~

aku menghembuskan nafas berat.

pengetua dah tau ke tentang aku selalu intip pelajar lelaki dari sekolah sukan lelaki tu?

MATILAH AKUUU

ni tak lain mesti budak lelaki yang aku jumpa tadi tu. kalau aku tau yang dia report pada pengetua!!!

nahaslah DIAAA

aku memandang ke arah pintu bilik pengetua yang berada di hadapan aku ni. nak ketuk tapi..

TAKUTT

aku beranikan diri mengetuk pintu bilik pengetua tu. dah la baju aku basah disebabkan cuci toilet tu tadi.

nantaklah..

"masuk"

aku melangkah masuk ke dalam bilik pengetua tu apabila disuruh oleh pengetua dari dalam. perlahan aku menghampiri mejanya.

bibir diketap.

"awak tau kenapa saya panggil awak ni?"

soalnya dingin. aku gelengkan kepalaku.

"duduk dulu"

segera aku melabuhkan punggungku diatas kerusi berhadapan dengan pengetua tu.

"kim yeseul.. awak sebenarnya..."

aku sudah menundukkan kepalaku apabila takut untuk melihat wajah pengetua yang lain macam tu.

"awak akan menjadi ketua bagi sesi perkhemahan akan datang.."

ujar oengetua.

"APA?!! KENAPA YESEUL PULA?!!"

"kamu tanya kenapa? ini sebagai denda kamu sebab kamu kerap ponteng kelas seminggu ni. dan kerja rumah awak selalu cikgu complen.

dan kali ni saya nak tengok cara kamu menjadi ketua. dan kalau kamu lulus ujian ni, saya akan tunaikan permintaan kamu tu.."

ujar pengetua.

aku mencebik memandang ke arah pengetua tu.

"appa, takde cara laen ke?"

ok, mari aku perkenalkan. ni appa aku. mesti korang tak jangkakann... tapi ni adalah hakikat.

saja je aku sebut pengetua sebab nak bagi korang suspen..

"takde.. kamu tu perempuan yeseul.. bila kamu nak berubah? cuba kamu ikut perangai abang seungmin kamu. rajin, pandai, hebat dalam sukan pula tu tambah-tambah lagi bola sepak. semua cakap appa dia dengar.."

sekali lagi aku mencebik sambil memeluk tubuh. seungmin oppa tu bolehla sebab dia tu anak sulung dan otak dia bukan macam aku.

beza sangat kut kalau nak diikutkan perangai.

"dan kita akan buat bersama dengan sekolah menengah sukan lelaki.."

tersenyum lebar aku saat mendengar kata-kata appa tu.

"SERIUSLY?!!"

"ye.."

"BAIKLAH APPA, YESEUL SAHUT CABARAN APPA TU"

➽➽➽

"saya datang sini, sebab nak usha awaklah~"

minho menghentakkan pennya di atas meja apabila suara lembut milik yeseul sering berlegar di fikirannya.

semua member stray kids yang berada di perpustakkan tu memandang ke arah minho tu.

"kenapa ni, lee know?"

soal hyunjin. pelik dia dengan si minho ni. dari dalam dorm tadi sampailah sekarang macam ada sesuatu ganggu dia je.

"takde apa-apa lah.."

"kau boleh tak jawab soalan addmath tu?"

soal seungmin. minho menggelengkan kepalanya lalu soalan latihan addmath tu ditunjukkan pada seungmin.

sebenarnya dia tau je nak menjawab tapi dia nk elakkan daripada kawan dia terus bertanya.

hyunjin pula sudah tersenyum sambil gelengkan kepalanya saat melihat gelagat minho tu.

"anyeong semua.."

kedengaran suara seseorang menegur mereka. serentak member stray kids memandang ke arah gerangan tu.

"cikgu song"

ujar felix.


"ye, saya datang sini sebab nak berjumpa dengan hyunjin.."

semua mata mengalihkan pandangan mereka pada hyunjin.

"saya?"

"ye, kamu hyunjin. boleh kita bercakap diluar?"

serta merta hyunjin menganggukkan kepalanya lalu dia bingkas bangun dari duduknya. dia dan cikgu song beriringan keluar dari perpustakaan tu.

lalu mereka menuju ke arah padang bola sepak sekolah. kelihatan beberapa orang pelajar sedang bermain bola di situ.

"kamu, okey?"

hyunjin sekadar menganggukkan kepalanya.

"cikgu faham dengan situasi yang melanda kamu sekarang ni.."

terus hyunjin memandang ke arah cikgu song.

"btw, cikgu nak jumpa kamu ni sebenarnya ada sebab.."

"sebab apa cikgu?"

"minggu depan sekolah akan mengadakan aktiviti perkhemahan. jadi, kamj dilantik untuk menjadi ketua.."

"HAH?!!"

-to be contineud-

HEYYO, THANKS KERNA SUDI MEMBACA DAN A LOT THANKS FOR ME UNTUK VOTE AND COMMENT ❤ ANYEONG 👋

allergic + hwang hyunjin 현진Where stories live. Discover now