"yeseul dah balik!!!!"
aku melangkah masuk ke dalam dorm dengan girangnya sambil beg sekolah dicampak entah kemana. tubuhku dihempas ke atas katil.
"awal kau balik.. dengan tersengih-sengihnya.. kau ni dah kenapa?"
soal naheul yang sedang sibuk mengulangkaji di meja belajar dia tu. sahabat baik aku sampai mati wooooo..
"kau nak tau takk?"
"apa dia?"
naheul menutup sementara buku yang dia tengah ulangkaji tu lalu menuju ke arah aku.
"ceritalah cepat!!!"
"ok, minggu depan kita ada aktiviti perkhemahan dan yang menariknya.. SEKOLAH MENENGAH SUKAN LELAKI SEOUL join sekali, OMOO!!"
"SERIULY LAH?!!"
aku anggukkan kepalaku. senyuman lebar aku ukirkan pada naheul tu. dia turut terkejut sambil bersorak gembira.
"dapat lah aku jumpa dengan abang felix aku.."
ujarku.
"aku pun dapatlah jumpa dengan my jeongin.."
ujar naheul pula.
aku anggukkan kepalaku lalu kami berpelukan bersama. kalau felix jadi ketua wakil untuk sekolah tu, SERONOKNYA SEBAB dapat kerjasama dengan dia..
ahhhhhh..
tak sabarnya!!!
"nah.."
aku yang tengah berfangirling tu memandang ke arah naheul yang memberikan aku sampul surat.
"apa nie?"
"alang-alang kau nak pergi skodeng pelajar lelaki nanti, boleh tolong passkan pada jeongin tak?"
"kau giler ke? nie kerja berisiko lah.."
"alahh, please...."
wajah naheul yang meminta simpati tu aku pandang.
huh~
"yelah.."
➽➽➽
TTANGarrow yang dilepaskan felix tepat mengena ke arah roung target butt bernombor 10.
ppak ppak ppak
felix memandang ke arah seseorang yang memberikan tepukan gemuruh tu. wajah dingin dia tayangkan.
"hebat jugaklah wira kita nie kan.."
"kalau kau datang sini, sebab nak cari pasal.. baik kau lepak dorm je.. ada faedah"
lelaki itu ketawa sinis saat mendengar kata-kata daripada felix tu. boleh tahan juga si felix ni.
felix masih lagi meneruskan aktivit memanahnya itu. matanya fokus ke arah roung target butt.
"kau nie perasan yakin sangatlah, felix.."
TTANG.
kali ni arrownya tersasar pada roung target butt bernombor 8 disebabkan dia dikacau dengan kata-kata lelaki tu.
"apa yang kau tak puas hati lagi, jeno? tak puas ke kau kalahkan aku pertandingan sekolah hari tu?"
felix meletakkan bow dan arrownya di atas meja. beg sekolah diambil dan digalasnya.
"tch, aku tak cakap pasal tu lah.. cumaa, aku nak kau sedar yang.. kau dah memang loser.. jadi sedarlah diri, ye LEE FELIX"
jeno tersenyum lalu mengundurkan dirinya sementara felix pula sekadar memerhatikan gelagat jeno tu.
"felix..."
kedengaran suara seseorang sedang menuju ke arahnya.
wajahnya dikerutkan apabila melihat riak wajah felix yang kelihatan bengang tu. eh, dia ada buat salah ke?
"kau okey ke, felix?"
soal han.
"aku okey.."
ujar felix lalu berlalu pergi.
➽➽➽
"nak join main bola sekali?"
soal minho yang sedang menyarung jersi bolanya tu. hyunjin yang sedang membaca buku tu sekadar menggelengkan kepalanya.
"aku tak join kut, sebab nak ambil angin kejap.."
ujar hyunjin.
"alah.. okay lah. aku bagitau kat member laen yang kau tak jadi main. ok, lah aku gerak dulu tau.. bye!!"
kasut bola diambil lalu terus saja minho melulu keluar dari dormnya dan menuju ke arah padang bola.
sementara hyunjin pula sudah menggelengkan kepalanya. dia menutup buku yang dia baca tu dan keluar dari dormnya.
sekitar kawasan sekolah tu dilihat. hampir semua pelajar meluangkan masa bermain. malam ni mesti ramai yang berdengkur.
sedang sibuk memerhatikan rakan-rakannya sedang bermain, tiba-tiba..
PAKKK!!
kedengaran seperti bunyi sesuatu..
-to be contineud-
HEYYO!! ACT NAHYUN TAK SAMPAI HATI NAK JADIKAN JENO WATAK JAHAT TAPI SOKEY SEBAB NI JUST STORY 😂
HOPE AWAK SEMUA ENJOY DAN THANK SEBAB SUDI LUANGKAN MASA UNTUK MEMBACA ❤ JANGAN LUPA UNTUK VOTE DAN COMMENT ✨ ANYEONG 👋
YOU ARE READING
allergic + hwang hyunjin 현진
Fanfiction+ ❝hyunjin, alah pada perempuan? ❞ starts ;30mac20 ends ;