+09

147 13 1
                                    

"baiklah, sekejap lagi pelajar dari sekolah menengah lelaki sukan seoul akan sampai, kamu semua dibenarkan rehat disebabkan perjalanan yang jauh. TAPI JANGAN MERAYAP KE MANA-MANA. CUMA STAY DI SINI, FAHAMM?!!!"

"FAHAM.."

"good then.. dan yeseul!!"

"ye, saya"

"pantau mereka semua.."

"baikk"

cikgu choi pun berlalu pergi menuju ke arah kaum kerabat cikgu yang sedang membawang tu. aku alihkan pandangan aku pada semua pelajar tu.

huh~

"alah yeseul, rileklah. bukan senang tau appa kau nak tawarkan kau jadi ketua kem ni tau. bukan kaleng-kaleng.."

ujar naheul memberi semangat sambil tangan belah kanannya menepuk lembut bahu belah kiriku. senyuman manis aku ukirkan padanya.

kalau tak disebabkan appa, jangan haraplah aku nak buat semua ni.

appa, yeseul sayang yanda.

pon pon pon

kedengaran bunyi hon bas membuatkan semua mata tertumpu ke arah bas tu termasuklah geng kerabat dicikgu yang membawang tadi.

sebaok saja bas itu berhenti di luar tapak perkhemahan, pintu bas dibuka dan turunlah segala penghuni sementara bas tu.

dan tibalah saat habang-habang stray kids munculkan diri mereka.

"kyaaaaa, stray kids lahh"

"encemnya chan oppa♡"

"hyunjin pun boleh tahan.."

"i want to gigit philipss"

aku alihkan pandangan aku pada pelajar perempuan yang batak macam tak pernah nampak lelaki hensem tu.

nak mampus cepat ke?

senyuman lebar terbit di bibirku apabil melihat wajah tampan habang felix.

tapi senyumanku mati apabila terlihat wajah seseorang yang memang suka cari pasal dengan aku sejak awal cerita ni lagi..

dia alihkan pandangannya pada aku sambil tersenyum manis. dan mata-mata stray kids pula semua sudah memandang ke arah dia yang pandang aku tu.

eghhhhhh.

"semua dah ada?"

"DAH!!!"

"baiklah, semua berkempul. sebelah kanan sekolah menengah sukan lelaki seoul dan sebelah kiri pula sekolah menengah sukan perempuan seoul, BERGERAK PANTASS!!"

semua pelajar berpusu-pusu menuju ke tempat yang telah ditetapkan oleh salah seorang guru di smsls tu.

"baiklah, siapa ketua kem bagi sekolah menengah sukan perempuan seoul?"

dengan selamba badaknya, aku mengangkat tangan. semua pelajar perempuan termasuklah lelaki menumpu ke arah aku.

"mari ke depan. dan ketua kem sekolah menengah sukan lelaki seoul hwang hyunjin, mari kedepan.."

APA?!!!!

mamat ni. ke. ketua. kem. diaorang?!!!

TIDAKKKKKK

serentak aku dan hyunjin mara ke hadapan semua pelajar tu. senyuman palsu aku ukirkan. mati-matian aku ingatkan habang felix aku.

"baiklah, mulai hari ni kamu ditugaskan untuk menjaga seluruh pelajar. dan saya harap awak semua pun dapat berkejasama dalam satu team, faham?!!"

"faham"

"dan satu lagi, hari terakhir kem ni kita akan adakan acara penyampaian hadiah. kita akan tengok kumpulan mana yang dibahagi ni dapat skor yang paling tinggi, akan jadi juara. jadi, selamat bekerjasama.."

senyuman cikgu smsls tu ukirkan lalu dia beredar dari situ. sementara aku dan hyunjin mengambil kertas yang sempat dia hulurkan.

senyumanku mati apabila melihat senarai nama kumpulan aku tu.

KENAPA AKU TAK SATU KUMPULAN DENGAN HABANG FELIX NIE?!!

huwaaaaaaaa, nak nangiss..

"baiklah, kat tangan aku ni ada senarai nama kumpulan. semua sekali ada 20 kumpulan. setiap kumpulan ada 12 orang ahli.

kumpulan satu........................"

-to be contineud-

HEYYO, MAAFKAN SAYA KERANA SUDAH LAMA TIDAK MENGUPDATE. BTW, THANKS SUDI MEMBACA COMMENT DAN VOTE❤ SAYA HARGAI SESANGATANYEONG👋

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 08, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

allergic + hwang hyunjin 현진Where stories live. Discover now