+06

114 11 2
                                    

errrrrrr..

lain yang aku nak buat tapi lain pulak yang jadi. aduhhhh..

lelaki yang berada depan aku ni memandang sekelilingnya lalu dia menarik aku ke belakang pokok.

"haaa, cepatlah cakap.. atau aku kira 1, 2!!!!"

"oke, oke sebenarnya..."

aku ketap bibir bila tak tau nak cakap apa lagi. aku nak suruh dia passkan surat ni pada jeongin tapi kalau dia bagitau jeongin aku pulak yang suka dia..

masak aku dengan naheul..

lelaki itu alihkan pandangannya pada tangan aku yang sedang memegang sampul surat tu lalu dia merampasnya.

"apa nieh?"

terkejut aku dibuatnya apabila dia merampas surat tu. BANGANG KE?!!

"heiii, bagilah balikk.. tak malu ke nak baca surat orangg.."

terkapai-kapai aku ingin mengambil surat tu daripada dia. hei mamat ni, aku taulah dia lagi tinggi daripada aku..

"heipp"

dia terus membuka sampul surat tu lalu membacanya. senyuman lebar dia ukirkan pada aku.

taguna lah mamat ni, aku dah nak menangis dah nie.. matilah aku dengan naheul..

"surat ni, untuk aku ke?"

ujarnya.

halamak mamat ni, perasannya. aku pandang dia dengan pandangan kau ni dah kenapa?

aku merampas semula surat tu pada dia.

"eiiiiii, tolonglah jangan perasan..."

hanya habang felix yang berada dihatiku, tau~

dia tersenyum seraya mendekatkan bibirnya pada telingaku.

"alah, cakap jelah yang kau suka aku kan.."

bisikkannya pada telinga aku terus membuatkan aku terkejut lalu aku jarakkan diri aku darinya. telinga belah kananku yang memerah tu dipegang.

"deyy, kau cakap benda merapu je kejenya. jangan nak perasan sangatlah.."

ujar aku lalu aku memandang semula tembok sekolah tu dan mula memanjat. senyuman masih lagi dia ukirkan sambil memerhatikan aku yang sedang panjat tembok tu.

huhuhuhu, tak boleh lah nak panjat.."

"kau ni, kan boleh tahan comellah. kau nak aku tolong kau tak?"

aku pandang dia dengan air mata yang sudah mengalir sambil mengangguk.

➽➽➽

huh~

lepas je berehat di bilik rawatan tadi, hyunjin terus pulang ke dormnya semula. tubuhnya direbahkan diatas katil.

wajah syiling dorm itu dipandang.

entah bagaimana, wajah yeseul mula bermain di fikirannya. berani jugak perempuan tu sampaikan masuk dalam kawasan sekolah ni..

tapi sebab apa?

senyuman mula terbit di bibirnya. tapi, dia perlu hapuskan perasaan ni. sebab dia tau yang hidupnya takkan pernah ada pasangan.

dia bangun dari baringnya lalu memandang ke arah jam di dinding dorm tu.

7.05 petang.

mana si budak lee know ni? sepatutnya dia dah balik dah.. baru saja dia ingin menuju ke arah bilik air, pintu dormnya itu dibuka.

segera matanya memandang ke arah gerangan tu.

"lambat kau balik.."

sengihan minho ukirkan. hyunjin pula sudah menggelengkan kepalanya melihat perangai minho tu.

dia menuju ke arah hyunjin yang sedang duduk di birai katil tu lalu melabuhkan punggungnya sebelah hyunjin tu.

"weyh, hyunjin.."

"hurmm"

"kau pernah suka seseorang tak?"

soalan daripada minho tu membuatkan hyunjin tersentak. automatik wajah yeseul yang sedang tersenyum terbayang di mindanya.

tapi, itu semua hanya ilusi dan perasaan dia semata-mata sebab dia tak boleh ada pasangan hidup. nanti hidup dia merana..

senyuman dia ukirkan pada minho tu.

"awat lee know? eiyyyyy, kawan aku ni dah ada minat seseorang ke???"

terus pipi milik minho membahang lalu dialihkan pandangannya fari terus menatap hyunjin.

"ma-mana ada.."

"yelah tu.."

"BETULLAH.."

"tipu dosa.."

"serius.. takde lahhh"

hyunjin terus menggeletek badan minho tu sebab tak nak mengaku sementara minho pula dah ketawa berdekah-dekah.

-to be contineud-

HEYYO!! SEMALAM NAHYUN TAK SEMALAM SEBAB BUSY, JADI NAHYUN UPDATE LAH HARI NI. SEMOGA AWAK SEMUA ENJOY DAN THANKS KERANA SUDI MEMBACA✨ JANGAN LUPA VOTE AND COMMENT TAU ❤ ANYEONG 👋

allergic + hwang hyunjin 현진Where stories live. Discover now