"KAU JANGAN NAK CARI PASAL TAU YESEUL?!!"
kedengaran suara lantang milik seungmin yang sedang menelefon seseorang tu. sementara felix yang sedang mengemas baju tu sekadar menggeleng.
malas nak layan perangai adik-beradik yang tak matang..
"alah, setakat nak pergi kem nak pinjam kasut sukan pun tak boleh ke? kau kan banyak kasut sukan... dasar kedekut.."
"aku bukan tak bagi kau pinjam, tapi aku risau kalau kau jahanamkan kasut aku tuh.. kasut sukan kau pegi mana pulak? jogging ke?"
"kan aku dah cakap yang kasut sukan aku da-"
kata-kata daripada yeseul tergantung apabila terdengar suara seseorang disebalik suara seungmin tu.
"tak apa. dia boleh pinjam kasut sukan aku. lagipun sekolah dia dan sekolah kita kan ada kem yang sama nanti.."
ujar felix. sementara seungmim pula suda mencebik. dia tak mahu lah susahkan felix pula.
"tak payah felix, budak pomuan ni memang mengada.."
"yahh!!!! orang serius yang orang tak ada kasut. dia kata orang mengada pulak. kalau kedekut sangat cakap jelah..."
"ehhhh, kau tu memang- he-hello? hello?"
ganggan ditutup oleh yeseul. sakit hati dia dengan perangai abang dia tu. kalau bab nak pinjamkan barang, kedekut gilee..
"YAHHHHH"
senyuman dan ketawa kecil felix hadiahkan. faham sangat dengan kerenah kawannya itu.
"tak apa.. bagi je dia kasut sukan aku. sebab aku tak guna dah pun kasut tu sebab tak muat.. bagi jelah dia esok.."
ujar felix lagi.
"huh~ yelah. esok teman aku pergi hantarkan kasut tu"
"baik boss"
seronoklah yeseul kalau dia dapat tahu yang si felix bagi dia kasut sukan free. macam lah dia tak tahu yang yeseul tu memang sukakan si felix ni..
➽➽➽
"sekolah menengah sukan perempuan seoul pun ada sekali?"
soal minho. setahu dia, ini pertama kali dalam sejarah sekolah dia adakan perkhemahan tahunan dengan sekolah tu.
"haah.."
"mana kau tau ni, hyunjin?"
"aku kan lead untuk kem perkhemahan tu. so, semua benda aku kena ambil tahu. kau nieh.."
minho berfikir sejenak. jap, mungkin perempuan yang selalu jumpa dia dan a.k.a bakal menantu ayah dia tu pun ada sekali..
PELUANG BAIKK!!!
"yang kau sengih sensorang ni dah kenapa?"
soal hyunjin. pelik dia melihat perangai si minho ni. sengih dah macam kerang busuk je.
"tak-tak ada apa lah.."
minho gelengkan kepalanya. serentak kepalanya teringatkan sesuatu. perkara yang pernah dia tanya pada hyunjin.
tapi dia takut..
"ermmm, hyunjin.."
"ye.."
"aku minta maaf.."
terus hyunjin berhenti daripada melipat bajunya tu. matanya dialihkan pada minho yang sedang mengetap bibir tu.
"tak perlu nak minta maaf. aku tau yang kau lupa tentang penyakit aku kan.."
"tapi aku sumpah yang aku tak sengaja nak tanya soalan merapu macam tu.. aku minta maaf sangat-sangat.."
soalan tentang hyunjin pernah ada suka seseorang atau tak.. dia langsung lupa tentang penyakit hyunjin tu.
senyuman hyunjin ukirkan.
"kau ni over lah.. aku okey je lahh.. jangan risaulah. aku maafkan kau.. dah baik kau siapkan baju tu. esok kan dah nak gerak.."
minho membalas senyuman milik minho tu lalu dia menyambung semula kerja melipat baju dia tu.
-to be contineud-
YOU ARE READING
allergic + hwang hyunjin 현진
Fanfic+ ❝hyunjin, alah pada perempuan? ❞ starts ;30mac20 ends ;