8. fejezet

200 21 7
                                    

Vereena félősen Kökörcsinhez bújt, aki magabiztos mosollyal karolta át a lányt.

– Nem kell félni, nem harapok. Csak ha kérnek rá.

– Julian!

– Jaj, bocsánat. Szép vagy, ha elpirulsz.

– Az isten szerelmére! Direkt rájátszol!

– Csak egy kicsit. És nem az isten szerelmére játszok. Hacsak te nem leszel az én istennőm.

– Minden szavamat szereted kiforgatni?

– Csak aminek két oldala is van.

– Kétszínűséggel vádolsz tehát? – kuncogott fel Vereena.

– Sokkal színesebb vagy annál, hogy kettővel megelégedj. De a vörös áll a legjobban!

– Julian, kérlek. Megalázol a saját ágyamban.

– Olyan szépen ejted ki a nevem. Soha más nem hív így, sosem szerettem. De te... Mondd ki még egyszer!

– Julian.

– Vereena. Reena.

– Julian, Julian...

Hosszú percig egyikük sem szólalt meg; nem is tudtak volna. Vereena kényelmesen, de izgatottan fészkelődött Kökörcsin karjai közt.

– Még valaki azt hiszi, hogy... hogy...

– Hogy mit? Reena, mondd csak ki!

– Dehogy mondom! Zavarba jövök tőled.

– Csak mondd ki!

– Valaki azt hiszi, hogy mi... hmm, közelebb kerültünk, mint azt illendő volna.

– Imádom, ahogy körbetáncolod a szavakat. Jó poéta lenne belőled.

– Csak ugratsz! Gúnyt űzöl belőlem. De még csak meg sem tudok érte haragudni, olyan csodálatos... – Kökörcsin az ajkával fojtotta belé a szót. Vereena nem tiltakozott. Úgysem tudott volna semmi értelmeset mondani.



A telihold beragyogott az ablakán. Kökörcsin kába mosollyal ölelte, egy tapodtad nem engedve a szorításán.

Vereena megszédült. És most már nemcsak a költő közelségétől.

Telihold, emlékek... ezüstös fény villant, és Vereena szemére alattomos pókként ereszkedett rá a múlt, ezüst fonalával szőve be az elméjét.

Akkor is a Hold teli képe vigyorgott rá az égről, habár a nap már jócskán benne járt a délelőttben. A Nap és a Hold, birkózva egymás fényével, a kis falu fölött függeszkedtek; a faházak lakosai érdeklődve néztek hol az egyik, hol a másik felé.

A lányban a fény is csak sötétséget szült. Valahonnan a gyomra mélyéről felbőszült kiáltás készült kitörni, de felpuffadt ajkát csak elkeseredett morgás hagyta el.

– Sheli? – Idős asszony tette a vállára a kezét. A lányban tobzódó indulatok mind rá irányultak, a harag vörös felhőkben úszott el a szeme előtt. – Sheli, mi a baj? Megrémisztesz.

A lány maga elé emelte dühtől reszkető kezét. A szeme láttára nőttek a körme helyére ocsmány karmok, bőre felrepedezett a körömágyánál.

– Vereena, mi a baj?

Vereena a kezét nézte; ujjai végéből rettenetes, kampós körmök türemkedtek ki.

A negyedik lány - Witcher fanfictionOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz