capitolul 7 Loredana Groza

130 7 0
                                    

Nume: Loredana Groza
Data nasterii: 10 iunie 1970
Ocupatie: cântăreață, compozitoare, femeie de afaceri, actriță, dansator, autor

Loredana Groza Boncea  ,  este o cântăreață de muzică ușoară din România, actriță, compozitoare, prezentatoare TV, autor, dansator, antrenoare în show-ul muzical Vocea României, precum și imaginea unor produse cosmetice. Loredana Groza s-a născut pe data de 10 iunie 1970 la Onești, județul Bacău. A început să cânte de la vârsta de 3 ani, pasiunea sa continuând în timpul școlii primare și al liceului. În 1977, în clasa I a jucat în mai multe piese de teatru, una dintre ele (intitulată „Problema problemei”), fiind montată pe scena Casei de Cultură din Onești. Printre pasiunile sale din școala generală s-au numărat (pe lângă muzică, fiind în corul școlii din clasa a V-a ), handbalul și învățătura. Pentru meritele sale, Loredana a fost aleasă comandantă de unitate. A participat la olimpiade școlare, obținând locul I la faza pe țară la disciplina limba română. A fost și este pasionată de „toate materiile care te ajută să-ți dezvolți o gândire armonioasă”. Fiind pasionată și de poezie, este acceptată în cenaclului literar „Sburătorul” sub îndrumarea poetului Isbăsescu. A studiat vioara timp de 8 ani (de la vârsta de 6 ani până la vârsta de 14 ani) și a urmat cursuri de balet. Primele aprecieri apar la „Forumul Național al Pionierilor”.

În 1984 a fost admisă cu nota 9,95 la Liceul de Matematică – Fizică nr.1 din Onești, fiind prima pe liste. A câștigat Premiul I la Festivalul regional „Retorta de cristal” (1984), iar la nici 14 ani, la faza națională a concursului „Cântarea României” de la Focșani, a fost remarcată de Dumitru Moroșanu și Jolt Kerestely, care au chemat-o la București să participe la preselecția concursului „Steaua fără nume”, deși vârsta minimă acceptată prin regulament era de 17 ani. Pentru a putea participa la acest concurs a fost nevoită să nu-și spună vârsta (având la acea dată doar 14 ani). A concurat cu Ramona Bădescu și Camelia Florescu. A câștigat „Steaua fără nume” în toate fazele lui, ultima etapă fiind în 1986. Probele au fost destul de dure: dicție, recitare, cântat doar cu pianul, apoi cu orchestra Radiodifuziunii Române, un duet cu o vedetă consacrată (Loredana va cânta în duet cu Dorin Anastasiu). În 1985 a câștigat Premiul I la Festivalul regional „Toamna muzicală băcăuană”.Mai tarziu la varsta de 16 ani, în 1986, participă pentru prima oară la Festivalul de muzică ușoară de la Mamaia (27 - 31 august), unde câștigă „Marele Premiu", fiind atunci cea mai tânără participantă și câștigătoare din istoria festivalului. A interpretat două cântece în primă audiție care au devenit în scurt timp șlagăre: „Mă întreb ce să fac?” (Marius Țeicu/Eugen Rotaru) și „Despre dragoste” (Dan Beizadea/Angel Grigoriu, Romeo Iorgulescu). În următoarea perioadă (1986-87), Marius Țeicu îi va încredința spre interpretare melodiile „Când iubești”, „Să nu-mi spui bun rămas”, „Nu pot trăi fără dor”, „Cine crede în iubire?”, toate devenind șlagăre de succes.

Aparițiile la emisiunile la Radio și Televiziunea Română sunt tot mai frecvente. Apare într-o populară emisiune de varietăți realizată de Titus Munteanu. Începe seria înregistrărilor la Radio și Electrecord. Până în 1990 va imprima aproximativ 100 de piese care aparțin unor compozitori precum: Marius Țeicu, Adrian Enescu, Dan Beizadea, Marcel Dragomir, Jolt Kerestely, Mihai Pocorschi, Dani Constantin etc  .In prezent a scos o melodie frumoasa numita Risipitor.Sper ca in continuare ,Loredana sa fie bucuroasa dar si dornica de scris noi melodii.

anime,muzica...Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum