18

36 9 0
                                    

Hiraeth | KNJ

Langkah semakin aku lajukan saat aku tiba dihadapan rumah Aera

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Langkah semakin aku lajukan saat aku tiba dihadapan rumah Aera. Seekor kuda coklat terikat elok di tepi rumah.

Abang dia dah balik ke?

Bakul di tangan aku letakkan ke atas lantai luar rumah. Kaki mula memijak lantai beranda rumah.

"Kau siapa?" Tanya satu suara. Aku memalingkan kepala melihat ke arah seorang lelaki yang lengkap berpakaian serba hitam.

Pemburu.

Kakiku menapak ke belakang selangkah. Terkejut dengan kedatangan pemburu ini ke sini.

Minyoung, kau kena kuat. Dia tak kenal kau pun.

"Eh, abang dah jumpa Kak Minyoung? Nilah kakak yang Aera cakao tumpang rumah kita tu. Cantikkan dia?" Tanya Aera sambil memegang tanganku.

Air liur aku telan. Kasar.

Kenapa aku takut sangat ni?

"Saya, Minyoung. Terima kasih sudi tumpangkan saya disini." Ucapku seraya menundukkan diri. Menghormati lelaki ini.

"Ouh, Minyoung. Aku, Ravi." Dia menghulurkan tangannya ingin menyentuh tanganku dengan cara bersalam.

Aku mengangguk kecil. Tangannya aku sambut. Terasa jemarinya seakan bermain dengan kulitku.

"Aera pergi sungai sekejap.

Nak basuh baju. Kakak tunggu sini boleh?" Tanya Aera. Aku hanya mengangguk sedang tangganku masih di dalam genggaman Ravi.

Pantas kaki Aera berjalan meninggalkan aku dan Ravi di dalam rumah ini.

Hanya kami berdua.

"Lembut. Macam kapas." Bisik Ravi kecil. Tubuhnya menghampiri tubuhku.

[C] HIRAETH | KNJWhere stories live. Discover now