3.5❙ Because It's You

23 5 130
                                    

˗ˏˋ𝘣𝘦𝘤𝘢𝘶𝘴𝘦 𝘪𝘵'𝘴 𝘺𝘰𝘶ˎˊ˗

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

˗ˏˋ𝘣𝘦𝘤𝘢𝘶𝘴𝘦 𝘪𝘵'𝘴 𝘺𝘰𝘶ˎˊ˗

. . . (=) ‧₊˚ too shy to say, but i hope you stay 🕊

═════════════ ∘◦ ✾ ◦∘ ═════════════

Deraian tawa berterusan sebaik aku dan Mingyu tiba di sebuah gerai aiskrim.

" Weh kalau kau tengok muka speechless Woozi tadi, confirm kau ketawa. Serius kelakar weh! " tawa Mingyu meletus lagi.

" By the way, kau dari mana eh tadi? Tiba-tiba je ada sebelah aku " Mingyu senyum segaris sambil bermain dengan aiskrim dalam mangkuk kaca itu.

" Aku dah lama ada dekat sana "

" Serius? Kat mana? Aku tak nampak pun " biar betul mamat seorang ni? Bukan kah dia sepatutnya ada latihan bola tampar?

" Dalam hati kau "

" Cliche " jawabku bosan. Mingyu ketawa kecil.

" Gurau. Back stage. Kau lupa aku ketua PA system? " aku melopong sendiri. Ah lupa pula pasal kawan baik sendiri. Jahatnyaaaa kau Park Seoeun!

" Okay. But why yang tadi tu? " Mingyu tidak menjawab sebaliknya terus menyuapkan aiskrim hingga mulutnya penuh. Haihlah.

" Makan tak boleh comot lagi ke? " perli ku sebelum menarik sehelai tisu yang sudah tersedia di atas meja itu. Laju saja kertas tisu itu aku tonyohkan pada hujung bibir Mingyu yang agak sedikit comot.

" Dah " aku meletakkan tisu itu pada hujung meja lalu sambung menyuapkan aiskrim ke dalam mulut tanpa menyedari apa yang aku telah lakukan.

Mingyu memandangku tidak berkelip. Tampak seperti terkejut pun ada.

" Apa? Muka aku pun comot ke? " aku mula meraba disekitar kawasan bibir. Tak ada apa pun. Apa yang dia duk pandang dari tadi ni?

" Oi. Ok tak ni? " tiba-tiba Mingyu berdiri sambil membelakangiku tapi dia langsung tidak berganjak dari tempatnya. Tangannya pula kelihatan seperti menutup mulutnya. Eh? Aku kentut ke tadi? Rasanya tak.

" Mingyu. Kau kenapa ni? " soalku seraya berdiri. Lengannya aku tarik supaya dia menghadapku. Aku melopong apabila wajah kemerahan Mingyu singgah pada pandangan mata. Mingyu blushing?!

Tawaku meletus lagi. Berdekah-dekah aku mentertawakan Mingyu sehingga sakit perut aku dibuatnya. Aku menyeka air mata yang keluar sedikit sebelum kembali duduk tegak.

Magic ShopWhere stories live. Discover now